  • 11. Data: 2010-06-10 15:07:58
    Temat: Re: mBank -> Polbank - Warto przejsc?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 10 Cze, 15:15, Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:

    > Od minimum 5 zł.

    Mylisz chyba kredytową z VE do konta. W przypadku tej drugiej wypłata
    z bankomatu nie-eurobankowego kosztuje dokładnie 1 zł.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2010-06-10 15:39:27
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Mylisz chyba kredytową z VE do konta. W przypadku tej drugiej wypłata
    > z bankomatu nie-eurobankowego kosztuje dokładnie 1 zł.

    Możliwe. Ja mam teraz kredytową, ale nie do konta.
    Przy wypłacie z bankomatu bodajże 1%, nie mniej niż 5 zł.

    --
    animka

  • 13. Data: 2010-06-10 18:52:27
    Od: "Ojojoj" <r...@h...pl>

    Użytkownik "Ojojoj" <r...@h...pl> napisał w wiadomości

    > nie sprawdzałem innych greckich banków.

    Grecki giełdowy index banków podąża w dół.
    http://www.ase.gr/content/en/Indices/Daily/Daily_det
    ails.asp?iid=136
    ale to nie oznacza, że wszystkie banki greckie zbankrutują.
    Index EFG Eurobank spada podobnie, czyli bank nie wyróżnia się
    na minus na tle innych.
    Mam na Mocno Oszczędzającym trochę k PLN. Stąd to zainteresowanie.

  • 14. Data: 2010-06-10 19:36:13
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Q <n...@s...pl> napisał(a):

    > Warto przejsc (przeniesc 10k-20k pln) z mBanku do Polbanku?

    Na stałe nie warto. Załóż konto w Polbanku lub Eurobanku i trzymaj tam tą
    kasę w postaci oszczędności, ale jak sie przeniesiesz "w całości", to
    będziesz cierpiał.
    W polbanku jasny szlag mnie trafia jak cokolwiek trzeba zrobić w systemie
    transakcyjnym i następnego dnia zawsze sprawdzam co się udało zrealizować.
    Bezapelacyjnie jest to najgorszy system jakiego używałem.
    Z kontem operacyjnym zmigrowałem z mBnaku do Eurobanku, chociaż koledzy z
    p.b.b odradzali. Mam za swoje, bo chociaż system transakcyjny Euro jest
    lepszy od polbankowego to po mBnaku to też mizera.

  • 15. Data: 2010-06-11 07:27:53
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 10 Cze, 07:14, "Q" <n...@s...pl> wrote:

    > Wiadomo, że bank jest grecki i nie podlega pod BFG:
    > - Jesli przeniose tam 20k pln i bank padnie,
    >   (niekoniecznie przez kryzys grecki :)
    >   to co sie stanie z moimi oszczedosciami?

    Jeśli wykonujesz wiele przelewów itp. to nie warto, mBank działa
    sprawniej....

    Do samego trzymania oszczędności się niejako nadaje, ja nawet wykonuję
    sporadyczne przelewy i hm..."działa":P
    Co więcej bierzące środki pod potencjalne przelewy wyciągam często z
    Mocno Oszczedzająceg(5,5% kapitalizacja codziennie) o co oznacza, ze
    muszę wykonać dwa przelewy i oba potwierdzić smskodem:P O tyle warto,
    że dowolna ilość przelewów na własne rachunki z Mocno Oszczędzającego
    jest darmowa. Rachunek Oszczędzający do którego można podpiąć kartę
    debetową(darmowa, bezpłatne wypłaty Polbank i Euronet) jest
    oprocentowany 4,25% (kapitalizacja co miesiąc) więc całkiem nieźle.

    Jeśli chcesz kartę z najlepszym kursem walut to też warto, mimo tego,
    że opłata za wypłąte z bankomatu za granicą to 10zł to przy wiekszych
    kwotach i tak jest to najtańsza opcja.

    Działają nawet automatyczne spłaty karty kredytowej a reklamacje
    rozpatruję w miarę sprawnie i to nawet bank dzwonił do mnie jak coś
    dłużej trwało albo miałem po coś przyjść do oddziału i jeszcze jakiś
    papierek podpisać ...(no tak, oni do mnie nie przychodzili:P). Ale to
    za pewne podpada pod teorię "zależy na jakiego pracownika się trafi".

    Podsumowanie wad:
    - interfejs internetowy
    - greckie zagrożenie
    - nie informują sami o zmianie oprocentowania
    - w oddziałach jest różnie ale i tak załatwi się więcej niż w
    "oddziałach" mBanku;)

  • 16. Data: 2010-06-11 07:29:59
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 10 Cze, 14:19, "Ojojoj" <r...@h...pl> wrote:

    > Spojrzałem na wykres ASE General Index - Grecja (ATGI)
    > fatalnie to wygląda.http://stooq.pl/q/?s=atgi

    Właściwie to giełda nie ma nic wspólnego z analizą fundamentalną,
    to wypadkowa chęci zysku i strachu..

    Problem zaczyna się gdy ludzie wystraszeni takimi wynikami na giełdzie
    zaczynają wyciągać kasę.

  • 17. Data: 2010-06-11 08:29:15
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 11 Cze, 09:29, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

    > Właściwie to giełda nie ma nic wspólnego z analizą fundamentalną,
    > to wypadkowa chęci zysku i strachu..
    >
    > Problem zaczyna się gdy ludzie wystraszeni takimi wynikami na giełdzie
    > zaczynają wyciągać kasę.

    Przy okazji: bardzo ciekawe badania i spostrzeżenia Eugene'a Fama
    podsumował w krótkim artykule Doug French:
    http://www.europac.net/externalframeset.asp?id=18814
    (po angielsku)
    W skrócie: inwestowanie powoduje wydzielanie dopaminy do mózgu - i ta
    reakcja powoduje różne ciekawe skutki - stąd "bańki" i ich pękanie.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2010-06-11 18:05:52
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Przepadną, przynajmniej dla ciebie. Może spadkobiercy coś dostana?
    > Wiesz że BFG nie spłacił jeszcze wszystkich zaległości po upadku Banku
    > Staropolskiego w 2001?

    wlasnie - czy BFG gwarantuje, poza sama kwota,
    termin splaty tej kwoty?

    w sumie to rownie istotne :)

  • 19. Data: 2010-06-11 18:23:17
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Jeżeli wiesz, że kasy nie będziesz potrzebował przez okres od 6 do 12
    > miesięcy to tylko lokaty optymalne w OF.

    byc moze bede potrzebowal tej gotowki;

    poza tym - nie jest to jakas ogromna kwota,
    tzn.: roznice odsetek miedzy jednodniowa lokata
    a ta n-miesieczna w OF nie beda az tak ogromne
    a po wczesniejszym jej zerwaniu
    chyba lepiej wypadnie jednodniowa :)

  • 20. Data: 2010-06-11 18:43:06
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Na stałe nie warto. Załóż konto w Polbanku lub Eurobanku i trzymaj tam tą
    > kasę w postaci oszczędności, ale jak sie przeniesiesz "w całości", to
    > będziesz cierpiał.

    nie chcialem zamykac kont w mbanku -
    - jesli sa za darmo, to niech "se sa" -
    - pewnie kiedys sie przydadza;

    na podobnej zasadzie nie zamknalem kont w inteligo -
    - choc tam zrobilem to wylacznie dla ichniej karty
    (jeszcze linie lotnicze nie przyjmowaly przelewow
    a o kredytowce slyszalem tylko na filmach z usa :)
    ...i nie zaluje tej decyzji a zwlaszcza po ostatnich zmianach,
    kiedy to konto jest wreszcie "w pelni darmowe"
    (darmowa karta jesli operacje na 100zl + darmowe przelewy);

    ostatnie konto o jakim pamietam i jakie zamknalem definitywnie
    bylo w vwbanku :) a watek zaczalem, bo czesc znajomych
    ma tam konta i probowali mnie przekonac :)