  • 71. Data: 2008-12-10 09:27:45
    Temat: Re: mBank KK VP
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 10:14:44 +0100, MarekZ napisał(a):

    > OK, dziś to zrobię. Jakieś porady, co tam zawrzeć, zakładając, że
    > dokonam spłaty minimalnej z tej "ostrożności", ale chcę aby g-p dla
    > transakcji z wyciągu 1 został przedłużony a opłata za wydanie zwrócona
    > bezwarunkowo z powodu braku możliwości korzystania z KK? Czy też może ta
    > koncepcja jest kompletnie bez sensu?

    W drugiej części koncepcja ma sens, w pierwszej -- nie wiem. Możesz
    żądać, ale na czym opierasz to żądanie? Hmm no może niemanie karty do
    dobra podstawa sama w sobie... nie wiem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 72. Data: 2008-12-10 09:33:39
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > W drugiej części koncepcja ma sens, w pierwszej -- nie wiem. Możesz
    > żądać, ale na czym opierasz to żądanie? Hmm no może niemanie karty do
    > dobra podstawa sama w sobie... nie wiem.

    No właśnie sam nie wiem. Zdaję sobie sprawę, że to dość słaba koncepcja.

    Teoretycznie mógłbym nie wiedzieć, że balance transfery w ogóle poszły, bo
    nie widzę KK ani jej salda w serwisie transakcyjnym, a rachunków kart
    docelowych też nie mam obowiązku sprawdzać. Mail mógł nie dojść. Co wtedy?
    Niestety ta koncepcja jest niekompatybilna z tym, że dokonam spłaty
    minimalnej, czyli znałem jej wysokość.

    Termin spłaty to 15 grudnia, do tego dnia mogę coś wymyślać. Być może jednak
    jedyne sensowne rozwiązanie to spłata 100%, co chyba zrobię o ile ustalimy,
    że szanse na sensowne uzasadnienie "przedłużenia g-p" są bliskie zeru.

    marekz

  • 73. Data: 2008-12-10 09:44:45
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    Jeszcze dla ustalenia uwagi:

    koncepcja w zasadzie sprowadza się do tego, że bank nie powinien wygenerować
    tego pierwszego wyciągu, ponieważ produkt (karta) jeszcze nie istnieje.
    Umowa o produkt podpisana, ale produktu nie ma. Bank wprawdzie twierdzi, że
    wysłał kartę, ale musi dać się udowodnić, że tego nie zrobił, przeciez te
    plastiki jakoś muszą być ewidencjonowane, a najprawdoopodobniej one w ogóle
    jeszcze nawet nie są "na magazynie". Może się dać udowodnić bankowi
    kłamstwo, nie sądzę aby posuwano się do fałszowania jakichś dokumentów
    wewnętrznych banku.

    Słabe, nie?

    marekz

  • 74. Data: 2008-12-10 09:45:44
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 10:33:39 +0100, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > jednak jedyne sensowne rozwiązanie to spłata 100%, co chyba zrobię o ile
    > ustalimy, że szanse na sensowne uzasadnienie "przedłużenia g-p" są

    Szanse przedłużenia oceniam na bliskie zeru. Znacznie mniejsze niż pójść
    na maksa, tj.: nic nie płacić, ponieważ bank nie wykonał zobowiązania.
    Chyba że w drodze negocjacji pobawić się w jakieś "zadośćuczynienia", ale
    na to masz chyba niewiele czasu.

  • 75. Data: 2008-12-10 09:57:32
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > na maksa, tj.: nic nie płacić, ponieważ bank nie wykonał zobowiązania.
    > Chyba że w drodze negocjacji pobawić się w jakieś "zadośćuczynienia", ale

    Ja z kolei szanse na mozliwość skutecznego niespłacenia całości oceniam na
    dokładnie zerowe. W końcu to ja zleciłem te balance-transfery i zostały one
    wykonane zgodnie z moją dyspozycją.

    Z reklamacją wstrzymam się do 15 grudnia (dnia spłaty), żeby przypadkiem ten
    plastik nie przyszedł w międzyczasie (co byćmoże nie ma wielkiego znaczenia,
    ale ma psychologiczne). Pomóżcie napisać coś sensownego mądrzy ludzie. Tzn.
    podoba mi się koncepcja, że z ostrożności procesowej wykonuję spłatę
    minimalną, ale... właśnie, ale co. :-)

    marekz

  • 76. Data: 2008-12-10 10:10:46
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 10:57:32 +0100, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > ale ma psychologiczne). Pomóżcie napisać coś sensownego mądrzy ludzie. Tzn.
    > podoba mi się koncepcja, że z ostrożności procesowej wykonuję spłatę

    A złożyłeś reklamację na mlinii, że karta nie dotarła i poprosiłeś o
    wystawienie nowej i ponowne wysłanie? Bo jak nie to czarno widzę
    jakąkolwiek reklamacje.

    I przy okazji, ty przenosiłeś inne karty? Od 3.11 mają promocję:
    "Jeśli nie chcesz już dłużej korzystać z karty kredytowej, którą posiadasz
    w innym banku, wymień ją na jedną z kart mBanku: Visa Electron, Visa
    Classic, Visa Gold lub Visa Platinum. Klientom, którzy przenoszą swoje
    karty do mBanku oferujemy specjalne warunki - oprocentowanie 0% przez
    pierwsze trzy miesiące."
    http://www.mbank.pl/promocje/mKARTY/przenies_karte.h
    tml

    Może chociaż to uda się wywalczyć.

    --
    Kojer

  • 77. Data: 2008-12-10 10:18:38
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 10:44:45 +0100, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > Może się dać udowodnić bankowi kłamstwo, nie sądzę aby posuwano się do
    > fałszowania jakichś dokumentów wewnętrznych banku.

    Wcale nie słabe.
    Nie chce mi się zaglądać do regulaminu karcianego, ale chyba faktycznie
    zestawienia mogą powstawać po zakończeniu okresu rozliczeniowego, a ten
    stosuje się do kart czynnych. Np. masz prawo kartę zwrócić, od umowy
    odstąpić itd., zatem w takim przypadku bank nie powinien -- dopóki nie
    dokonasz pierwszej transakcji -- nic wystawiać.
    Uważam, że balance transfer nie powinien być traktowany jako ta
    transakcja, ponieważ de facto jest to operacja księgowa, nie zaś karciana.

    Nadal zresztą bank będzie musiał udowodnić, że kartę otrzymałeś, tylko
    przyszło Ci do głowy bawić się z nim w kotka i myszkę.

    Sprawa ciężka i niewdzięczna.

  • 78. Data: 2008-12-10 10:30:36
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Uważam, że balance transfer nie powinien być traktowany jako ta
    > transakcja, ponieważ de facto jest to operacja księgowa, nie zaś karciana.

    Patrząc logicznie, czyli poza aspektami prawnymi, nie powinno tak być,
    ponieważ tworzyło by to mechanizm do uzyskiwania bezterminowego,
    nieoprocentowanego kredytu. Bierzemy kartę w opcji przenosinowej, zlecamy z
    niej balance transfery, dalej nie robimy z nią nic, i bach. Wprawdzie bank
    umowę kiedyś pewnie wypowie, ale możemy to robić potencjalnie wielokrotnie.

    Pytanie jest takie, czy jeśli założymy, że będę w stanie udowodnić, iż bank
    kłamie (w formie nagranej rozmowy z mLinią), że wysłał tę kartę, to mi to
    coś daje czy nie. Albo to, że bank zmieni zeznania na takie, że jej jednak
    nie wysłał, czyli przyzna, że produkt nie istnieje. Musiałbym pozaglądać w
    umowy, co dotyczy "karty" jako takiej, a co "limitu karty". Obawiam się, że
    mają to przemyślane i łatwo może nie być. :-)

    marekz

  • 79. Data: 2008-12-10 10:43:39
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 11:30:36 +0100, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > zlecamy z niej balance transfery, dalej nie robimy z nią nic, i bach.
    > Wprawdzie bank umowę kiedyś pewnie wypowie, ale możemy to robić

    Patrząc logicznie to bank powinien taką sprawę załatwiać w dwa tygodnie:
    spłacać zadłużenie, dostarczać kartę, wystawiać wyciąg. I wówczas prawo
    trzyma się logiki (i ekonomii) tego trybu.
    Inna sprawa, że nie mam pojęcia jakie są skutki odstąpienia od umowy o
    kartę w przypadku, kiedy poszła już spłata zadłużenia za inną kartę.

> [...]
    > pozaglądać w umowy, co dotyczy "karty" jako takiej, a co "limitu karty".
    > Obawiam się, że mają to przemyślane i łatwo może nie być.

    Jest rzeczą powszechnie znaną (na forum mBanku), że są problemy z
    dostarczaniem kart. Widocznie BRE nie boi się ryzyka związanego z wysyłką
    plastiku zwykłą pocztą. A jeśli wysyła kurierem to jeszcze gorzej (dla
    nich).

  • 80. Data: 2008-12-15 11:31:42
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Wniosek złożony 4 września.

    Dzień Sto Trzeci

    Karty nie ma. Za godzinę wybieram się składać reklamację, tzn. wnioskować o
    bezwarunkowy zwrot opłaty oraz o przyznanie trzeach okresów zerowym
    oprocentowaniem jako rekompensaty.

    marekz