  • 1. Data: 2011-02-15 12:31:07
    Temat: lokaty założone obecnie - co z podatkiem?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    co z lokatami 1-dniowymi po 1 lipca (zakładając, że proponowane zmiany
    do ustawy o PIT i Ordynacji podatkowej wejdą w życie)?

    czy podatek będzie naliczany na zasadach obowiązujących w dniu założenia
    lokaty czy (bardziej prawdopodobne) po 1.07 od każdych odsetek bank
    potrąci 19% zaliczki?

    chyba (niestety) znam odp. na to pytanie, ale jestem ciekawy Waszego
    zdania ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2011-02-15 12:38:03
    Temat: Re: lokaty założone obecnie - co z podatkiem?
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-02-15 13:31, RobertS pisze:

    > chyba (niestety) znam odp. na to pytanie, ale jestem ciekawy Waszego
    > zdania ;-)

    Przy wprowadzaniu podatku Belki zasadą było, że podatek stosuje się do
    lokat odnawianych, od kolejnego odnowienia po wejściu stawy w życie.
    Skoro lokaty są jednodniowe, to IMHO na opodatkowanie poczekamy
    jeden dzień :-)

  • 3. Data: 2011-02-15 12:41:24
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <g...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:4d5a73ac$0$2441> Przy wprowadzaniu podatku Belki zasadą było, że
    podatek stosuje się do
    > lokat odnawianych, od kolejnego odnowienia po wejściu stawy w życie.
    > Skoro lokaty są jednodniowe, to IMHO na opodatkowanie poczekamy
    > jeden dzień :-)

    Niestety, w mojej ocenie podatek bedzie odprowadzany. :(

  • 4. Data: 2011-02-15 13:04:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 13:31:07 +0100, RobertS napisał(a):

> [...]
    > potrąci 19% zaliczki?
    >
    > chyba (niestety) znam odp. na to pytanie, ale jestem ciekawy Waszego

    Tu akurat sprawa jest jasna: jednodniowa lokata trwa jeden dzień, a
    odnowienie to już nowa lokata. Pobite gary.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2011-02-15 13:13:30
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 13:04:53 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Tu akurat sprawa jest jasna: jednodniowa lokata trwa jeden dzień, a
    > odnowienie to już nowa lokata. Pobite gary.

    Poza tym nie wprowadza się nowego podatku od lokat do obiegu tylko
    sposobu naliczania podatku, który już istnieje w obiegu ładnych parę lat
    a który na pewno niedługo zostanie zniesiony, także nie wiem o co ta
    afera he he ;)

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2011-02-15 13:18:54
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message
> [...]
    > potrąci 19% zaliczki?
    >
    > chyba (niestety) znam odp. na to pytanie, ale jestem ciekawy Waszego

    nie zmienia sie podatek, nie ulega podwyzce, to nie ma ochrony praw
    nabytych, jak masz lokate na 2-lata z dziennym naliczaniem, to bank
    codziennie oblicza ten podatek; te lokaty nie sa zwolnione z opodatkowania.
    Ze wzgledu na sposob zaokraglania podatek wynosi zero, jak zmienia zasady
    liczenia to ten podatek nie bedzie zerowy i codziennie bank bedzie go
    potracal z odsetek, ktore kapitalizuje. Nie odbedzie sie to tak nagle, gdyz
    banki musza miec okres przejsciowy na zastosowanie nowych rozwiazan od czasu
    wydania nowych przepisow. Przeciez tych odsetek nie nalicza 'swistak' tylko
    odpowiedni program, a bank nie bedzie robil wczesniej zadnej zmiany, poki
    nowe przepisy nie wejda w zycie.

  • 7. Data: 2011-02-15 13:24:24
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Olgierd wrote:

    > Tu akurat sprawa jest jasna: jednodniowa lokata trwa jeden dzień, a
    > odnowienie to już nowa lokata. Pobite gary.

    Albo nie zakładałeś albo nie czytałeś warunków do lokat z dziennym
    naliczaniem oprocentowania. Czas trwania lokaty wynosi ile wynosi.
    Bo okres naliczania oprocentowania nijak ma się do okresu lokaty.
    Tak więc w przytłaczającej większości lokat odsetki stracimy nie
    ze względu na krótki okres lokaty, tylko na zasadę obliczania
    podatku. (Myślę, że właśnie dlatego tak "załatwiono" bezbelkowe
    konta i lokaty.)
    Oczywiście są lokaty jedno, dwu i trzydniowe - Toyota Bank i nieco
    dłuższe - siedmiodniowe czy czternastodniowe.
    I tu mamy relatywnie najlepiej, bo szybko możemy realokować środki.
    Gorzej przy lokatach rocznych, gdzie przez wiele miesięcy będziemy
    musieli godzić się na znacznie gorszy wynik, niż myśleliśmy, albo
    stracić całe oprocentowanie.

    witrak()

  • 8. Data: 2011-02-15 13:27:48
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > co z lokatami 1-dniowymi po 1 lipca (zakładając, że proponowane zmiany do
    > ustawy o PIT i Ordynacji podatkowej wejdą w życie)?

    Jaka to różnica dla jednodniowej lokaty na milion PLN oprocentowanej na 4% ?
    Podatek dzienny od 110 teraz jest 21 zł, potem spadnie do 20,82 zł
    Cieszmy się :-)

  • 9. Data: 2011-02-15 14:17:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 14:24:24 +0100, witrak() napisał(a):

    > Albo nie zakładałeś albo nie czytałeś warunków do lokat z dziennym
    > naliczaniem oprocentowania. Czas trwania lokaty wynosi ile wynosi.

    Owszem, wszystkich nie. Ale np. w mBanku jest to proste: "lokata
    jednodniowa - lokata, której czas trwania wynosi 1 dzień". Wynosi więc 1
    (słownie: jeden) dzień.

    Natomiast jest rzeczą dyskusyjną jaki wpływ będzie miała zmiana sposobu
    obliczania podatku od lokat w toku. Moim zdaniem taka zmiana powinna być
    wprowadzona na podobnych zasadach jak "po prostu" podatek, podobnie jak
    np. zmiany zasad liczenia progów zwalniających w PIT -- które zasadniczo
    nie zmieniają niczego w podatku PIT -- ale jednak takich zmian nie
    powinno się wprowadzać ad hoc.

  • 10. Data: 2011-02-15 17:04:52
    Od: "Wojtek" <w...@w...pl>

    A czy nie będzie dało wykombinować lokat półgodzinnych, czy 15-to minutowych
    tka, żeby podatek znów był 0,00zł?
    Nie obliczałem tego jakoś, ale tak się zastanawiam . . . czy nie ma sposobu
    na obejście?

    Wojtek