  • 1. Data: 2009-12-27 13:32:23
    Temat: lokaty.open.pl a bezpieczenstwo
    Od: "Sslaus" <s...@g...coom>

    Jak to jest, że na stronie http://lokaty.open.pl można się zalogować, a
    formularz przesyłany jest ze strony po http a nie https... chyba niezbyt
    często spotykane na stronach z produktami finansowymi...

    Czy nie jest to aby przypadkiem poważna luka w bezpieczeństwie tego serwisu?

    Oczywiście można korzystać z https i tak zapewne należy robic, ale skoro
    open nie dba o bezpieczeństwo "tu", to nasuwa sie pytanie czy dba gdzie
    indziej?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-27 14:07:24
    Temat: Re: lokaty.open.pl a bezpieczenstwo
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sslaus" <s...@g...coom> napisał
> [...]
    >
    > Oczywiście można korzystać z https i tak zapewne należy robic, ale skoro
    > open nie dba o bezpieczeństwo "tu", to nasuwa sie pytanie czy dba gdzie

    Ja mam przy logowaniu https://lokaty.open.pl/logowanie/. Ale za to mam
    pytanie: co tam w ogóle można zrobić oprócz podglądu lokat, zmiany hasła i
    złożenia wniosku o nową lokatę? Chyba nic więcej. To i bezpieczeństwo nie
    bardzo potrzebne.
    Pozdr.
    A.

  • 3. Data: 2009-12-27 14:16:31
    Od: "Sslaus" <s...@g...coom>

    > Użytkownik "Sslaus" <s...@g...coom> napisał

    > Ja mam przy logowaniu https://lokaty.open.pl/logowanie/.
    Tak jak pisałem, można przez https, można bez...

    > Ale za to mam pytanie: co tam w ogóle można zrobić oprócz podglądu lokat,
    > zmiany hasła i złożenia wniosku o nową lokatę? Chyba nic więcej. To i
    > bezpieczeństwo nie bardzo potrzebne.

    po pierwsze są to informacje poufne i powinny być możliwie dobrze
    zabezpieczone
    po drugie, to mylisz się, bo jeśli jakas lokata ma przycisk "przedłuż" to
    mozesz ją przedłużyć i wskazać dowolny rachunek, na jaki mają być wypłacone
    pieniądze.

  • 4. Data: 2009-12-27 14:20:05
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Dec 27, 2:32 pm, "Sslaus" <s...@g...coom>
    wrote:
> [...]
    >
    > Oczywiście można korzystać z https i tak zapewne należy robic, ale skoro
    > open nie dba o bezpieczeństwo "tu", to nasuwa sie pytanie czy dba gdzie

    Sęk w tym, że formularz logowania na stronie głównej JEST wysyłany po
    https. Sprawa pojawia się i wraca co jakiś czas, pewnie ktoś to już
    prostował.
    https zawiera atrybut action formularza i jest to poprawne jeśli
    chodzi o bezpieczeństwo danych logowania. Idealnie nie jest, bo nie
    widać kłódki itp. co może zmylić większość użytkowników, których część
    wyraża swoje wątpliwości co jakiś czas na tej grupie.
    Inna sprawa to średnia jakość kodu strony, co jest nieco żenujące. Ale
    cóż, takie rzeczy można wytykać i mbankowi i aliorowi i pewnie innym
    (akurat te 2 oglądałem wcześniej).

  • 5. Data: 2009-12-27 14:20:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Sslaus" <s...@g...coom> writes:

    > Jak to jest, że na stronie http://lokaty.open.pl można się zalogować,
    > a formularz przesyłany jest ze strony po http a nie https... chyba
    > niezbyt często spotykane na stronach z produktami finansowymi...

    Wg mnie _formularz_ jest przekazywany sslem.
    KJ

    --
    Uwolnić słonia !!!

  • 6. Data: 2009-12-27 14:23:43
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Sslaus wrote:
> [...]
    > często spotykane na stronach z produktami finansowymi...
    >
    > Czy nie jest to aby przypadkiem poważna luka w bezpieczeństwie tego

    mozna sie czepiac bo bardzo ulatwia przechwycenie hasla przez podrobke tej strony

  • 7. Data: 2009-12-27 14:25:00
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

> [...]

    > po drugie, to mylisz się, bo jeśli jakas lokata ma przycisk "przedłuż" to
    > mozesz ją przedłużyć i wskazać dowolny rachunek, na jaki mają być
    Ja pytałam, a nie twierdziłam;-) To tego nie wiedziałam, bo jeszcze nie
    miałam takiego przycisku.
    Pozdr.
    A.

  • 8. Data: 2009-12-27 14:35:48
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > Wg mnie _formularz_ jest przekazywany sslem.

    nie o to chodzi, chodzi o to ze zwykly uzytkownik nie odrozni oryginalnej
    strony od podrobki, a w podrobce haslo raczej nie poleci sslem do prawdziwego serwera

  • 9. Data: 2009-12-27 14:41:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > nie o to chodzi, chodzi o to ze zwykly uzytkownik nie odrozni oryginalnej
    > strony od podrobki, a w podrobce haslo raczej nie poleci sslem do prawdziwego
    serwera

    Ale z postu autora wątku nie wynikało, że o to mu chodzi.

    KJ

    --
    GNU is Not Unix

  • 10. Data: 2009-12-27 14:48:13
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Dec 27, 3:35 pm, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    > nie o to chodzi, chodzi o to ze zwykly uzytkownik nie odrozni oryginalnej
    > strony od podrobki, a w podrobce haslo raczej nie poleci sslem do prawdziwego
    serwera

    W tym wątku chodzi dokładnie o to, o czym pisał Kamil. Pojawił się
    zupełnie bezpodstawny zarzut odnośnie bezpieczeństwa logowania na
    stronie lokaty.open.pl i sprawa została wyjaśniona. Ty piszesz o
    zupełnie innej sprawie.