  • 1. Data: 2003-04-03 14:15:13
    Temat: [lekko OT] Zniszczone banknoty ...
    Od: Krystek <k...@s...pl--->

    Witam.

    Mam takie zapytanie: może ktoś z grupowiczów orientuje się w temacie.
    Dostałem niedawno trochę zniszczony banknot 100-złotowy. Jego
    zniszczenie polega na tym, że lekko zmieniły się kolory, a konkretnie
    rozmyły po tym jak wylała się na niego szklanka z wodą.

    Czy NBP wymienia takie banknoty bez problemów? A jeżeli wymienia to czy
    w stosunku 1:1? Banknot nie jest mocno zniszczony, jest normalny, tylko
    z widoczną zmianą kolorów (zaniebieszczył się, ale nie na całej
    powierzchni).

    Zapytuję i pozdrawiam - ciekawski,

    Krystek

  • 2. Data: 2003-04-03 14:24:01
    Temat: Re: [lekko OT] Zniszczone banknoty ...
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Krystek napisał:

> [...]
    > w stosunku 1:1? Banknot nie jest mocno zniszczony, jest normalny, tylko
    > z widoczną zmianą kolorów (zaniebieszczył się, ale nie na całej

    Sadze, ze za wypranie banknotu w pralce powinni pobierac 50% kary przy
    wymianie ;-))))

    Bartol

  • 3. Data: 2003-04-05 21:33:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Krystek <k...@s...pl---> writes:

> [...]
    > czy w stosunku 1:1? Banknot nie jest mocno zniszczony, jest normalny,
    > tylko z widoczną zmianą kolorów (zaniebieszczył się, ale nie na całej

    To chyba oczywiste. W koncu banknot nie zrobil sie niewazny od szklanki
    wody. Co innego, gdyby nie dalo sie stwierdzic jego autentycznosci.

    BTW: NBP wymienia takze czesci banknotow, pod oczywiscie pewnymi
    warunkami.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 4. Data: 2003-04-07 12:13:01
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Obywatel Krystek napisał na grupę pl.biznes.banki następujące rzeczy:

    (...)
    > Czy NBP wymienia takie banknoty bez problemów?

    Tak.

    > A jeżeli wymienia to czy w stosunku 1:1?

    AFAIK - tak.

    > Banknot nie jest mocno zniszczony, jest normalny, tylko
    > z widoczną zmianą kolorów (zaniebieszczył się, ale nie na całej
    > powierzchni).

    Tym bardziej - tak.

    Z poważaniem
    PZ

    --
    Już samo zdrowie jest zwycięstwem

  • 5. Data: 2003-04-07 13:53:41
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości
    > BTW: NBP wymienia takze czesci banknotow, pod oczywiscie pewnymi
    > warunkami.

    Tak z ciekawosci - jakimi?
    Pewnie musi byc widoczna seria.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 6. Data: 2003-04-07 14:51:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> writes:

    > Tak z ciekawosci - jakimi?
    > Pewnie musi byc widoczna seria.

    Nie pamietam juz dokladnie, ale na pewno cos z numerem seryjnym bylo.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 7. Data: 2003-04-07 16:13:51
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Nie pamietam juz dokladnie, ale na pewno cos z numerem seryjnym bylo.

    Wiecej niz polowa banknotu musi byc.

    --
    JaKi