    From: rafal <r...@n...none>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kupować mieszkanie?
    Date: Sat, 11 Oct 2008 10:36:16 +0200

    Piotr Hołda pisze:

    > To jest najistotniejsze w całej sprawie a nie napisałeś tego w pierwszym
    > poście.
    > Takie transakcje były ryzykowne nawet w czasach boomu budowlanego. Teraz
    > to jest coraz więcej gotowych mieszkań, czekających na kupca. Po co tak
    > ryzykować?

    Ponieważ:

    - bardzo odpowiada mi lokalizacja, wielkość, wygląd, układ pokoi,
    mieszkanie południowe (a za budynkiem od południa pole i dalej las) i
    cena jak na ostatnie lata przyzwoita,

    - w tej okolicy mieszkania rozchodzą się (rozchodziły się do tej pory)
    generalnie zanim powstaną,

    - jak ktoś kupił mieszkanie 2 czy 3 lata temu to albo by mieszkać całe
    życie albo by odsprzedać z zyskiem. I w tej chwili jest taka sytuacja,
    że 400 m od budowanego domu w których chcę kupić mieszkanie jest
    usytuowane starsze osiedle tego samego dewelopera, ten sam standard i
    jest kilka mieszkań na sprzedaż, każde sporo droższe niż na rynku
    pierwotnym!
    Właśnie mam ofertę przed sobą - mieszkanie 2 metry mniejsze niż to na
    które się zasadzam, z miejscem postojowym w hali pod budynkiem (czyli
    tak samo jak u mnie) jest o 47 tyś droższe! A nie wiem czy będzie równie
    dobrze nasłonecznione, czy rozkład pomieszczeń równie sensowny...
    Jeszcze większe dysproporcje cenowe zauważyłem przy mieszkaniach
    mniejszych, około 45 m2. Tam różnice pomiędzy rynkiem wtórnym a
    pierwotnym sięgają nawet 55 tyś zł (stan sprzed miesiąca, może coś się
    zmieniło). Cóż... nie do każdego dociera, że ceny idą w dół i że jak
    chce sprzedać teraz to musi ze stratą.

    - deweloper wybudował w okolicy 2 osiedla (w tym wyżej wspomniane) i
    planuje kolejne 3 (moje i jeszcze dwa). Tak jakby nie myślał o zwijaniu
    interesu tylko rozwoju ;p

    Na prawdę nie zauważyłem, żeby na rynku gotowych mieszkań w ciekawych
    lokalizacjach można było przebierać w ofertach. Może źle szukam :(