    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kupic mieszkanie
    Date: Thu, 01 Mar 2007 16:21:10 +0100

    Patrze, patrze a tu gringo porozsypywal nastepujace haczki:
    > ale z drugiej strony mam przeczucie, ze jak jeszcze troche poczekam to
    > juz wogole nie bede mial zdolnosci kredytowej na nowe mieszkanie.
    Rozumiem Cie poniekad. Ostatnio stwierdzilem ze jakbym nie kupil
    mieszkania wiosna zeszlego roku to teraz byloby mi ciezko odzalowac tyle
    kasy
    > Troche lipa bo latka lecą (po 27), chciałoby się miec juz jakas
    > rodzine i w miare ustabilizowane chociaz skromne zycie.
    Rozumiem. Jestem w tym samym wieku i podobne mam oczekiwania:)
    Rozgladales sie na rynku wtornym? Kto powiedzial ze musi byc nowe
    mieszkanie? Zwlaszcza ze te 320k to pewnie jest za gole mieszkanie a
    gdzie wykonczenie, meble itp?
    > Zresztą jakby bylo juz tak cięzko, ze nie do wytrzymania, no to
    > przeciez zawsze mozna to mieszkanie sprzedac lub wynając i wrocic do
    > rodzicow, czy cos w tym rodzaju.
    No tak... ale koszta zwiazane z kredytem poniesiesz. Odsetki bedziesz
    placil. Na to, zeby mieszkania drozaly w takim tempie, to bym juz nie
    liczyl. Wiec niekoniecznie moze byc to korzystne.
    Ja biorac kredyt (mialem podobne dochody jak Ty) kalkulowalem sobie ze w
    skrajnym przypadku, wyjedziemy za granice i bedziemy splacali kredyt z
    uk/irlandii. Ale u nas obciazenie rata jest duzo mniejsze - ok
    500zl/m-c. Wiec stac jest nas na to, zeby zarowno meblowac/urzadzac
    mieszkanie jak i oszczedzac na czarna godzine.
    Ale Wy sami wiecie najlepiej - ile wydajecie co m-c. Miescicie sie w
    tych progach co podales - ok 500zl oplaty + 1000zl (wyzywienie, ubrania,
    leki, wakacje itp)?
    Otrzymanie kredytu nie jest trudne. Trudne moze byc za to jego
    splacenie, przy utrzymaniu zycia na wzglednym poziomie. No chyba ze Wy
    bedziecie splacac kredyt, placic rachunki i kupowac jedzenie a rozrywki
    i ew dziecko sponsorowac Wam beda rodzice/dziadkowie.
    --
    badzio