  • 21. Data: 2015-12-14 21:07:48
    Temat: Re: który bank oferuje taką usługę?!
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > pytasz o tzw. domestic card, ale nie słyszałem, aby któryś bank w Polsce
    > taką oferował
    >
    > lata świetlne temu miałem podobną kartę, nie miała logo zagranicznej
    > organizacji płatniczej i możliwa była wypłata TYLKO z bankomatu banku,
    > który ją wydał

    A ja zupełnie współcześnie posługuję się taką kartą. Działa tylko w
    bankomatach własnych banku. Oprócz wypłat uruchamia różne dodatkowe
    funkcje, jak np. przelewy, informacja o przyszłych płatnościach, wydruk
    zestawienia operacji i takie tam.

    --
    Grzexs

  • 22. Data: 2015-12-14 21:29:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Tzn. podpisując euroczek w sklepie trzeba było jednoczesnie okazać kartę?
    >

    > -----

    Juz nie pamiętam.
    W obrocie bezgotówkowym chyba nie.
    Ale przy wypłacie gotówki za pomocą czeku na poczcie n.p już tak.

  • 23. Data: 2015-12-15 01:31:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grzexs wrote:

> [...]
    > bankomatach własnych banku. Oprócz wypłat uruchamia różne dodatkowe
    > funkcje, jak np. przelewy, informacja o przyszłych płatnościach, wydruk

    Ale się pochwaliłem.
    Czuję się lepszy.

  • 24. Data: 2015-12-15 02:23:18
    Od: Kamil Darczyński <k...@g...com>

    W BZWBK, da się przez internet zablokować tylko wypłaty przy użyciu paska za granicą:

    "Wypłaty za granicą z bankomatów nieobsługujących mikroprocesora

    USTAWIENIA KARTY:
    Ze względów bezpieczeństwa domyślnie została wyłączona możliwość wypłaty gotówki
    kartą za granicą z bankomatów nieobsługujących mikroprocesora, lecz odczytujących
    dane z paska magnetycznego karty. Jeżeli wyjeżdżasz lub przebywasz za granicą (przede
    wszystkim poza krajami europejskimi), możesz włączyć opcję wypłaty z takich
    bankomatów na okres maksymalnie 180 dni kalendarzowych. Ze względów bezpieczeństwa
    zalecamy wyłączenie funkcji po powrocie do kraju. "

    Dodam że na wypadek skimmingu możemy się łatwo zabezpieczyć. Po prostu kasujemy pasek
    magnesem. Karty już nam nie skopiują, a w Polsce praktycznie wszystkie bankomaty
    odczytują chip. Tak samo w sklepie, można płacić zbliżeniowo albo chipem. Pasek nie
    potrzebny i tylko ryzykujemy z nim. Mam pasek skasowany ponad 1,5 roku i do tej pory
    zero problemów.

  • 25. Data: 2015-12-15 14:20:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 12 Dec 2015 10:34:29 +0000, W napisał(a):

    > My mamy BLIK... W sumie fajnie by było, gdyby banki zrzeszone w tymże
    kiedyś
    > poszły krok dalej i zrobiły też explice kartę.

    Do wszystkich, którzy myślą, że byłoby fajnie mam jedna zagadkę: jak
    będzie wyglądała procedura chrgeback w wypadku takiej karty?

    Bo jak znam życie to będzie wyglądała "po polsku".

  • 26. Data: 2015-12-15 22:41:17
    Od: W <w...@w...pl>

    jureq wystukał, co następuje:

    > Do wszystkich, którzy myślą, że byłoby fajnie mam jedna zagadkę: jak
    > będzie wyglądała procedura chrgeback w wypadku takiej karty?
    >
    > Bo jak znam życie to będzie wyglądała "po polsku".

    Jak często stosujesz taką procedurę?

    zdażyło mi się chyba raz; za to wielokrotnie zwracałem towary i przelew na
    konto - wsio rawno;

    niemniej skoro blik wspiera 'przelew na numer telefonu' to pewnie można by
    tego używać.

  • 27. Data: 2015-12-15 22:53:27
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 13.12.2015 o 22:04, RobertS pisze:

> [...]
    >
    > lata świetlne temu miałem podobną kartę, nie miała logo zagranicznej
    > organizacji płatniczej i możliwa była wypłata TYLKO z bankomatu banku,

    Dla porządku - lata świetlne to jednostka odległości. Przykład użycia:
    Jak daleko jest PISowi do prawa i sprawiedliwości? Wiele lat świetlnych! ;)

    Jeśli chodzi o kartę to piszesz o czymś innym - o kartach bankomatowych
    (np. dawny Bank Śląski wydawał takie do 1998 roku, kiedy to zaczął
    wydawać Visę Electron). Teraz wrócił do tego pomysłu BZWBK, który już
    wydaje to do swoich kont.

    Pytanie było natomiast o karty debetowe krajowe. Takich nie ma, a te co
    były, to były karty Polcard. Pod koniec lat 90. miałem taką w GBG
    (Górnośląski Bank Gospodarczy, wchłoniony przez Getina).

  • 28. Data: 2015-12-16 08:05:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 15 Dec 2015 21:41:17 +0000, W napisał(a):

> [...]
    > na konto - wsio rawno;
    >
    > niemniej skoro blik wspiera 'przelew na numer telefonu' to pewnie można

    Co ma wspólnego przelew na konto albo na numer telefonu z chargeback? Czy
    wiesz co to jest i do czego służy chargeback?

  • 29. Data: 2015-12-16 09:09:22
    Od: Kamil Darczyński <k...@g...com>

    On Tuesday, 15 December 2015 22:53:21 UTC+1, gral wrote:

> [...]
    > były, to były karty Polcard. Pod koniec lat 90. miałem taką w GBG
    > (Górnośląski Bank Gospodarczy, wchłoniony przez Getina).

    Panowie i Panie, jest juz projekt i są porozumienia co do wprowadzenia takiej karty w
    Polsce.

    Na razie nazywa sie to "Polska Karta".

    http://www.cashless.pl/karty/811-inkart-czy-tak-bedz
    ie-nazywac-sie-polska-karta

    http://www.cashless.pl/karty/793-wisniewski-polska-k
    arta-miala-szanse-w-latach-90-tych-nie-teraz

    http://www.cashless.pl/karty/791-kolejne-banki-za-po
    lska-karta

  • 30. Data: 2015-12-16 09:59:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 16 Dec 2015 00:09:22 -0800, Kamil Darczyński napisał(a):

    > Na razie nazywa sie to "Polska Karta".

    "Polska Karta" wprowadzona przez niepolskie banki? Więc jaka ona polska?