  • 11. Data: 2011-07-18 21:53:22
    Temat: Re: ktory bank da kredyt w CHF?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4e24a42f$0$2449$6...@n...neostrada
    .pl...

    > a kto go kupować bedzie ? "przewalutowujący" z CHF-> PLN ?
    > Do tego musi jeszcze temperatura wzrosnąć...

    Nie będzie przecież masowych przewalutowań CHF--->PLN, bo nie będzie
    zdolności kredytowej (która w takim przypadku musi być badana zgodnie z
    zasadami wprowadzonymi przez knf) a przede wszystkim nie będzie
    wystarczającego zabezpieczenia hipo. Aprecjacja CHF do nieba także nie jest
    możliwa, bo to w końcu nie tulipany... :)

    To może być dobry moment dla jakiejś wstępnej formy "uświatowienia" CNY (bo
    o pełnej wymienialności można zapomnieć). USD zeszmacony, EUR niepewne i
    przed sporymi wstrząsami oraz zapewne dalszymi atakami amerykańskich agencji
    ratingowych, JPY mało w obiegu. Tylko potrzebna by była decyzja "polityczna"
    tamtejszego betonu.

  • 12. Data: 2011-07-18 21:57:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Drugi to zapewne DB, ale podziel się nazwami pozostałych. Trzeci to
    > Polbank lub mBank?

    Drugi to chyba Nordea. A banków dających w pl kredyty w CHF z całą pewnością
    jest więcej niż trzy.

  • 13. Data: 2011-07-18 21:59:13
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Drugi to chyba Nordea. A banków dających w pl kredyty w CHF z całą
    > pewnością jest więcej niż trzy.

    Będzie z 6-8 w sumie może. Ale i tak dają głównie ludziom, którzy kredytów
    raczej nie potrzebują....

    W.

  • 14. Data: 2011-07-18 22:18:44
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
> [...]
    > wystarczającego zabezpieczenia hipo. Aprecjacja CHF do nieba także nie
    > jest możliwa, bo to w końcu nie tulipany... :)

    Przy przewalutowaniu chf -> pln zdolnosci kredytowa jest większa niż
    odwrotnie.
    Tu chyba sie pomylileś,.

    Aprecjacja chf do nieba oczywiscie nie jest możliwa, ale spłacać w zlocie
    też bym nie chciał bo niby skad wezmę....

> [...]
    > i przed sporymi wstrząsami oraz zapewne dalszymi atakami amerykańskich
    > agencji ratingowych, JPY mało w obiegu. Tylko potrzebna by była decyzja

    prawda, tyle że dla nas to nie ma specjalnie znaczenia.
    george

  • 15. Data: 2011-07-18 22:25:33
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > a kto go kupować bedzie ? "przewalutowujący" z CHF-> PLN ?
    > Do tego musi jeszcze temperatura wzrosnąć...

    I to pewnie jeszcze sporo ;)
    czytajac wyliczenia ludkow zlotowkowych do franciszkowych
    to dopiero doszlo do zrownania kosztow obu
    a to co "zaoszczedzili" wstecz - sa do przodu.

    A tak wogole, to nie wiem skad tak wielki lament ??
    chyba wiekszosc "franciszkan" zdawala sobie sprawe z ryzyka kursowego
    to raz, a dwa - jak juz ktos wspominal to w wiekszosci raczej niebiedacy
    wchodzili w kredyty

    Znajoma tez sie zapakowala w kredyt kupujac lokal na rynku wtornym pod
    wynajem
    wiec teraz albo bedzie zmuszona doplacic do raty z wlasnych, albo podniesc
    czynsz.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2011-07-18 22:29:42
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Przy przewalutowaniu chf -> pln zdolnosci kredytowa jest większa niż
    > odwrotnie.
    > Tu chyba sie pomylileś,.

    Mnie się wydaje, że efektywnie będzie mniejsza. Kiedyś klient wykazał się
    zdolnością np. na kredyt 0,5m dla danej stopy procentowej. Przeliczyli mu to
    na CHF. Teraz z CHF przeliczają to co zostało do spłacenia na PLN. Wychodzi
    powiedzmy 0,7m i na tyle musiałby wykazać się zdolnością teraz, aby można
    było dokonać przewalutowania (do tego na domiar złego stopy procentowe
    najczęściej wzrosły, a na największy domiar złego jest rekomendacja T jak
    Trumna). Nie tak to by działało?

  • 17. Data: 2011-07-18 22:39:57
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > procentowe najczęściej wzrosły, a na największy domiar złego jest
    > rekomendacja T jak Trumna). Nie tak to by działało?

    wydaje mi sie że zdolnosc złotowa jest jednak wieksza niż walutowa, ale
    zgadzam sie co do rekomendacji T (zabezpieczenie / wkład własny) wiec nie
    przewiduje wielu sponsorow darmowego lunchu. Jeszcze nie teraz.

    george

  • 18. Data: 2011-07-18 22:52:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > wydaje mi sie że zdolnosc złotowa jest jednak wieksza niż walutowa, ale
    > zgadzam sie co do rekomendacji T (zabezpieczenie / wkład własny) wiec nie
    > przewiduje wielu sponsorow darmowego lunchu. Jeszcze nie teraz.

    Ja myślę, że już teraz wartość może i nawet połowy nieruchomości
    zabezpieczających kredyty w CHF nie trzyma parametru 100% wartości bieżącej
    kredytu. Ze wzrostem kursu CHF sytuacja będzie się pogarszać.

    Ogólnie ja to widzę tak, że mając kredyt w CHF przy znacznym i trwałym
    wzroście CHFPLN jest się w niego "ubranym" nieodwracalnie.

  • 19. Data: 2011-07-18 23:09:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    >
    > Ogólnie ja to widzę tak, że mając kredyt w CHF przy znacznym i trwałym
    > wzroście CHFPLN jest się w niego "ubranym" nieodwracalnie.

    zgadzam sie. Pytanie wiec pozostaje.
    skoro nie przewidujemy hiperboli na chf/pln od strony "ubranych", kto to
    wiec miałby wytworzyć falę umocnienia chf względem pln odchylającej sie od
    "średniej" na tyle wysoką ( 2-3 odchylenia standardowe) aby był sens
    przewalutować z pln->chf ?
    Przyznam że zagrywka na kredycie pln'owym z przejsciem na chf w tej chwili
    wydaje mi sie dość ryzykowna. Nie potrafię zidentyfikować "dawcy kapitału".
    ChfPln pozostanie wiec pod wpływem czynników zewnętrznych, a to juz nie na
    moje nerwy.

    george

  • 20. Data: 2011-07-18 23:26:38
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > kapitału".
    > ChfPln pozostanie wiec pod wpływem czynników zewnętrznych, a to juz nie na

    Po 3,50 to raczej proszenie się o kłopoty, ale gdybym ja miał kredyt hipo i
    zdolność to bym złożył wniosek do rozpatrzenia i jakoś go spróbował
    "zawiesić" np. na jakimś niedostarczeniu świstka, a jakbym był w stanie
    załapać się na jakiś wyskok powyżej 3,90 to bym chyba zaryzykował. A w
    najbliższych tygodniach są szanse na taki wyskok (USA, Grecja, może
    Hiszpania, o Francji nie piszę bo jakby co, to byłaby masakra).