  • 1. Data: 2005-04-11 13:39:45
    Temat: ksiazeczka mieszkaniowa i kredyt hipoteczny
    Od: and <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Chcę kupić mieszkanie na rynku wtórnym. Chcę na to uzyskać kretyt
    hipoteczny. Po symulacjach na stronach z ofertami wychodzi, że mam
    wystarczającą zdolność kredytową. Mam też coś takiego jak książeczka
    mieszkaniowa PKO. Byłem z nią w PKO i tam mnie poinformowali, że najpierw
    muszę się wypisać ze spółdzielni (w spółdzielni informacja odrotna...),
    przedstawić wpis do ksiegi wieczystej, że stałem sie posiadaczem
    mieszkania w okresie do 3 miesięcy od daty zakupu, a wtedy oni rozpatrzą
    wniosek o premię gwaranycjna i odsetki.
    I tutaj mam zagwozdkę.
    Jeżeli kupuję mieszkanie w 80% na kredyt hipoteczny to stoi ono na bank.
    Jak wiec przedstawię dokumenty do PKO, że kupiłem mieszkanie?

    Czy ktoś coś takiego już przerabiał i gdzie znaleźć wiarygodne źródło
    wiadomości o sposobie postępowania z czymś takim
    Z góry dziękuję za jakieś informacje
    Andrzej
    --
    Moim programem pocztowym jest Opera: http://www.opera.com/m2/

  • 2. Data: 2005-04-11 13:49:33
    Temat: Re: ksiazeczka mieszkaniowa i kredyt hipoteczny
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message o...@s...menis.edu.pl, and
    <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Jeżeli kupuję mieszkanie w 80% na kredyt hipoteczny to stoi ono na
    > bank. Jak wiec przedstawię dokumenty do PKO, że kupiłem mieszkanie?

    Żeby dostać kasę z książeczki to musisz wyrejestrować książeczkę
    z kolejki po mieszkanie, co się robi _nie_ w konkretnej spółdzielni
    ale np w Kielcach w urzędzie wojewódzkim. Ale za diabła nie pamiętam
    jak się to ustrojstwo spółdzielcze (związek, stowarzyszenie?) nazywa.
    Masz chyba wbitą pieczątkę tego czegoś w książeczce mieszkaniowej.

    Jeśli potrzebujesz książeczki jako wkładu własnego - musisz
    książeczkę dać do wyceny (3 tygodnie czekania, pierwsza wycena
    gratis :) ) i z tą wyceną pomaszerować do banku kredytującego.

    Żeby zlikwidować książeczkę i dostać premię gwarancyjną musisz
    pokazać w banku PKO akt notarialny a nie wpis do księgi wieczystej.
    Jakbyś chciał przedstawiać księgę wieczystą to mógłbyś nie zdążyć
    w ciągu 3 miesięcy :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 3. Data: 2005-04-11 15:19:28
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    and napisał(a):
    > Jeżeli kupuję mieszkanie w 80% na kredyt hipoteczny to stoi ono na bank.

    mieszkanie na bank? w jaki sposób?

    KG

  • 4. Data: 2005-04-11 15:20:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    kam napisał(a):
    > mieszkanie na bank? w jaki sposób?

    inaczej - nie w jaki sposób, ale czy jest bank który stosuje takie zasady?

    KG

  • 5. Data: 2005-04-11 19:10:08
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > inaczej - nie w jaki sposób, ale czy jest bank który stosuje takie
    > zasady?

    Nie ma takiego banku. Przynajmniej jezeli chodzi o standardowe oferty
    bankow dzialajacych w Polsce.

    marekz

  • 6. Data: 2005-04-11 22:45:27
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 11 Apr 2005 15:39:45 +0200, and naskrobał(a):

> [...]
    > Jeżeli kupuję mieszkanie w 80% na kredyt hipoteczny to stoi ono na bank.
    > Jak wiec przedstawię dokumenty do PKO, że kupiłem mieszkanie?

    mylisz kredyt z leasingiem nieruchomości.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2005-04-12 06:06:03
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d3e4ec$jh6$...@n...onet.pl, kam <X#k...@w...pl#X> wrote:

    > mieszkanie na bank? w jaki sposób?

    Pewnie chodzi tylko o wpis do hipoteki dla zabezpieczenia
    kredytu...

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 8. Data: 2005-04-12 22:39:53
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Apr 2005 15:39:45 +0200, and <a...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    >
    > Czy ktoś coś takiego już przerabiał i gdzie znaleźć wiarygodne źródło
    > wiadomości o sposobie postępowania z czymś takim

    Odezwij się na priv to Ci pomogę

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0515-0, 2005-04-11
    Przetestowano na: 2005-04-13 00:39:59