  • 1. Data: 2012-07-06 20:25:10
    Temat: kredyt hipoteczny - wniosek w kilku bankach
    Od: "szymek" <t...@U...pl>

    Witajcie
    Jak to jest? Można złożyc wniosek w kilku bankach na raz? Doradca twierdzi,
    że jak on złoży takie wnioski to nie będzie problemu, natomiast jak zrobię
    to sam, to "banki mogą pomyślec, że chce wyłudzic pan kredyt" :-) Ja
    rozumiem, że doradca chce zarobic itp, ale byłem u trzech, i jakoś kurcze
    żadnemu nie potrafię zaufac :-)

  • 2. Data: 2012-07-06 20:50:14
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - wniosek w kilku bankach
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "szymek" <t...@U...pl> writes:

> [...]
    > że jak on złoży takie wnioski to nie będzie problemu, natomiast jak zrobię
    > to sam, to "banki mogą pomyślec, że chce wyłudzic pan kredyt" :-) Ja

    Ja bym składał w kilku. Czasami warto we wniosku wspomnieć, że sie
    gdzieś indziej też składa.
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 3. Data: 2012-07-06 21:00:53
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    W dniu 2012-07-06 20:50, Kamil Jońca pisze:

    > Ja bym składał w kilku. Czasami warto we wniosku wspomnieć, że sie
    > gdzieś indziej też składa.

    Tym bardziej, że nie masz pewności, że sprzedawca (zwany też doradcą)
    złoży wniosek innego banku, niż ten na którym zarobi najwięcej ;)
    Czytałem sporo historii jak "doradcy" z firm z grupy Leszka składali
    wniosek tylko do banku z grupy Leszka i potem opowiadali klientom, że z
    innych była odmowa i tylko ten jeden bank dał zgodził się udzielić
    kredytu ;)

    Tak więc dla spokojnego snu lepiej samemu polatać po bankach, straci się
    pewnie trochę czasu, ale taki kredyt to przecież zobowiązanie na długie
    lata. Wydaje mi się, że lepiej zaufać sobie, niż sprzedawcy który
    patrząc na Ciebie widzi tylko prowizję z kredytu który Ci sprzeda ;)

  • 4. Data: 2012-07-06 21:16:57
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Ja składałem do kilku banków na raz i jak negocjowałem warunki, to banki
    wiedziały że nie blefuję.
    Nie ma się czego bać. Doradca walczy o swoją prowizję i raczej nie wynegocjuje
    lepszych warunków niż to zrobisz sam. Raz miałęm problem - doradca złożył mioje
    papiery w banku i ten nie chciał ze mną rozmwiać - tylko przez doradcę.
    Szkoda czasu na doradców.
    Warto jest zanieść wszystkie wymagane papiery do kilku banków. Lubią zaskakiwać
    w ostatniej chwili i na przyklad przeciągac terminy lub zmieniać umowy. Wtedy
    zawsze możwsz podziękowac i pójść do szybszego/tańszego banku.

    MichalL

  • 5. Data: 2012-07-06 21:44:44
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Jak to jest? Można złożyc wniosek w kilku bankach na raz?

    mozna i w kilkuset

    > Doradca twierdzi, że jak on złoży takie wnioski to nie będzie problemu,
    > natomiast jak zrobię to sam, to "banki mogą pomyślec, że chce wyłudzic pan
    > kredyt" :-)

    byc moze doradcy chodzi o to, ze jak zlozysz wniosek sam i trafi on do
    bik-u, to banki moga na to zle patrzec, ze niby skladasz wnioski i sa
    odrzucane
    ja bym to potraktowal raczej jako "zapytanie ofertowe", Ty sprawdzasz bank,
    a on Ciebie
    doradca bedzie wiarygodny wtedy, gdy to Ty mu zaplacisz, a nie bank

  • 6. Data: 2012-07-06 23:49:18
    Od: "szymek" <t...@U...pl>

    Użytkownik "osa" <o...@g...pl.ee> napisał w wiadomości

> [...]
    > innych była odmowa i tylko ten jeden bank dał zgodził się udzielić kredytu

    Dokładnie tak było:-) Pan Doradca z OF powiedział, że najlepszy kredyt
    będzie w Getinie, co prawda najdroższy, ale przez 8 lat będą największe
    dopłaty (RNS), a po 8 latach to pan sobie zmieni bank :-)
    Chociaż doradca z Notusa też powiedział, że OF kredyt da prawie na pewno.
    Ale ten był chociaż szczery i powiedział, że oferta najmniej korzystna, a
    poza tym nie lubi tego banku

  • 7. Data: 2012-07-07 08:23:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja składałem do kilku banków na raz i jak negocjowałem warunki, to banki
    > wiedziały że nie blefuję.

    należy złożyć do kilku banków, przede wszystkim chodzi o bezpieczeństwo
    transakcji, bo bank potrafi dać negata za jakąś bzdurę

    > Nie ma się czego bać. Doradca walczy o swoją prowizję i raczej nie
    > wynegocjuje lepszych warunków niż to zrobisz sam.

    może wywalczyć lepsze warunki, ale też w niektórzych (rzadko) bankach
    bezpośrednio może być taniej - doradca powinien o tym poinformować klienta

    > Raz miałęm problem -
    > doradca złożył mioje papiery w banku i ten nie chciał ze mną rozmwiać -
    > tylko przez doradcę.

    tak właśnie jest, nie można mieć otwartych dwóch wniosków w jednym banku
    w tym samym czasie

    > Szkoda czasu na doradców.

    głupoty gadasz, czy każdy ma czas, aby obejść większość banków? doradca
    ma je wszystkie w jednym miejscu i wybierze takie, w których
    prawdopodobieństwo przyznania kredytu jest największe lub proces
    najszybszy albo najtaniej (w zależności od tego na czym klientowi
    najbardziej zależy)!

> [...]
    > zaskakiwać w ostatniej chwili i na przyklad przeciągac terminy lub
    > zmieniać umowy. Wtedy zawsze możwsz podziękowac i pójść do

    tak jak piszesz, analityk może dać decyzję pozytywną, ale z warunkiem,
    którego nie będziesz mógł spełnić i co wtedy? straciłeś 1-1,5 m-ca i
    zaczynasz od początku?

    a jak wpłaciłeś zadatek to sprzedającego NIE obchodzi, że masz problem z
    bankiem...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2012-07-08 10:38:13
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message news:jt8klj$qh9$1@news.icpnet.pl...

    > głupoty gadasz, czy każdy ma czas, aby obejść większość banków? doradca ma je
    > wszystkie w jednym miejscu

    Właśnie nie ma wszystkich. Ma te, które chcą mu zapłacić za pośrednictwo. Zwykle
    nie ma tych najbardziej atrakcyjnych.

    > i wybierze takie, w których prawdopodobieństwo przyznania kredytu jest
    > największe lub proces najszybszy albo najtaniej (w zależności od tego na czym
    > klientowi najbardziej zależy)!

    Albo ten, na którym może najwięcej zarobić.

    W każdym razie żaden z doradców z którymi rozmawiałem nie zaproponował mi banku,
    z którym ostatecznie podpisałem umowę.
    Próby negocjacji z bankami za pomocą doradcy były znacznie utrudnione.

    MichalL

  • 9. Data: 2012-07-08 10:51:38
    Od: assembea <a...@i...pl>

    > W każdym razie żaden z doradców z którymi rozmawiałem nie zaproponował mi banku,
    > z którym ostatecznie podpisałem umowę.

    A z którym podpisałeś? Tak czysto informacyjnie - bo przecież i Ty możesz być doradcą
    ;-)

  • 10. Data: 2012-07-08 14:58:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Właśnie nie ma wszystkich. Ma te, które chcą mu zapłacić za
    > pośrednictwo. Zwykle nie ma tych najbardziej atrakcyjnych.

    zajmuję się kredytami hipo i mam w ofercie 26 banków, to mało?
    doradca wie, gdzie klient dostanie najlepszą ofertę, gdzie aktualnie są
    promocje itd...
    za wszystkie banki płacą mi tak samo, nie ma dla mnie znaczenia czy
    klient dostanie kredyt w banku x z marżą 1 czy w banku Y z marżą 2, a
    jak zrobię mu dobry kredyt to poleci mnie komuś innemu, tak to właśnie
    działa

    > Albo ten, na którym może najwięcej zarobić.
    a jeżeli wszędzie płącą mu tyle samo to co wtedy? oczywiście ISTNIEJĄ
    firmy, w których doradca za każdy bank ma płacone różne stawki, wtedy
    ciężko być obiektywnym, są doradcy którzy patrzą tylko aby wcisnąć
    klientowi produkt z najwyższym wynagrodzeniem dla siebie, ale czy
    dotyczy to tylko DFów? idź do byle sklepu TV, tam działa to dokładnie
    tak samo...

    > W każdym razie żaden z doradców z którymi rozmawiałem nie zaproponował
    > mi banku, z którym ostatecznie podpisałem umowę.

    i dostałeś tam lepsze warunki niż w proponowanych przez doradców? to
    oczywiście nie jest niemożliwe...

    > Próby negocjacji z bankami za pomocą doradcy były znacznie utrudnione.

    są banki, w których można negocjować, ale też takie, w których warunki
    są sztywne i NIC się nie da zrobić, doradca wie gdzie może negocjować i
    gdzie nie ma to sensu, w tym drugim przypadku nie ma znaczenia czy
    robisz kredyt przez doradcę czy w oddziale, ludzie w placówce też za
    friko tam nie siedzą = bank musi im zapłacić

    --
    pozdrawiam
    RobertS