  • 31. Data: 2010-02-28 16:00:29
    Temat: Re: kredyt hioiteczny?
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisal w wiadomosci
    news:wHqin.46267$Np2.5239@newsfe24.ams2...

    > "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> wrote in message

    > Cz ropzmawiamy o tym jak to widac od strony klienta czy jakl to widac od
    > strony banku?

    Ja to znam z obu stron ale Ty jak widze z zadnej...

  • 32. Data: 2010-02-28 16:13:20
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> wrote in message

    > To jeszcze malo wiesz:)
    > Klient ktory cos ma i widac, ze nie bedzie mial szans na splate jest
    > zlotym klientem!
    > patrz emeryt.

    koniec trollowania...

  • 33. Data: 2010-02-28 18:19:18
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
    > Uzytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisal w wiadomosci

    > Bo moze skorzystac z upadlosci konsumenckiej :).

    I co to w Polsce zmienia?
    Upadlosc konsumencka w Polsce to kolejny mit. Po ilu latach masz wszystkie
    dlugi umorzone do zera biorac upadlosc konsumencka?
    Poza tym ilosc warunkow jakiie trzeba spelnic by oglosic upadlosc
    konsumencka to tak naprawde ograniczy do wyjatkow.

  • 34. Data: 2010-02-28 18:29:52
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...

    > Bank zadnych pieniedzy nie kreuje. Zeby komus pozyczyc pieniadze musi
    > je miec.

    Z czego ludzie beda zyc jak ja pozycze wszystkie pieniadze i je np. spale?
    Teraz widzisz juz, ze nie masz racji, czy kiedyklolwiek braklo pieniedzy w
    panstwie?
    Pomysl, tyle kredytow i za kazdym razem jak idziesz do bankomatu sa
    pieniadze...
    Magia?

    > Z depozytu, z kapitalu wlasnego, od akcjonariuszy lub
    > pozyczyc "z rynku" (w formie obligacji, pozyczek ect.). W Polsce sa
    > zarowno banki "nadplynne" ktore maja wiecej depozytow jak kredytow jak
    > i takie, ktore maja wiecej kredytow jak depozytow.

    Banki nie dzialaja nigdy samodzielnie bo im nie wolno.
    Dla uproszczenia mozna przyjac, ze jest jeden bank.

    > W Polsce kredytow jak depozytow jest wiecej bo wiekszosc akcji
    > kredytowej jest finansowane przez spolki matki na zachodzie.

    I nie widac, by brakowalo kasy np. w Uk... Skad oni ja biora? Magia?

    > Ale to nie jest tak, ze mozna zalozyc sobie bank majac 0 zl i jak sie
    > komus pozycza 100 zl to sie te pieniadze dopisuje ksiegowo do rachunku
    > i juz.

    Oczywiscie, ze nie! A czy ja to napisalem?
    Ale jak ktos ci przyniesie 100zl to nie mozesz udzielic kredytu w stosunku
    1:9?

    > Nie - to co wychodzi z banku jako kredyt musi do niego trafic jako
    > finansowanie (glownie depozyty i pozyczki z rynku).

    Znaczy co? Jak ja wyciagne 100zl z bankomatu to musze to zanisc do banku? A
    jak spale i tak za kazdym razem pozycze i spale to bedzie mniej pieniedzy na
    rynku?

    > Kreacja pieniadza to mechanizm nieco bardziej skomplikowany, a Ty go
    > zupelnie wypaczas brakiem elemantarnego zrozumienia.

    Jak na razie to pokazujesz, ze raczej z kreacjonizmem monetarnym nie wiele
    masz wspolnego.
    Gdyby nie kreacja pieniadza juz dawno caly system oparty o monetaryzm by sie
    zawalil z wielkim grzmotem.

    > Kreacja istnieje i faktycznie tworzy pieniadz ale pieniadz tworzy
    > system przez swoj mechanizm dzialania - bo pieniadz fizycznie w jedym
    > momencie zaciagniety jako kredyt, w drugikm jest wplacany jako
    > depozyt. I tak sie kreuje faktycznie wieksze piniadze niz wyemitowano.

    No wiec jak to w koncu. Raz wg. ciebe sie kreuje a raz nie? Magia?

    > Ale pod zadnym pozorem, nigdy nie odbywa sie to na zasadzie
    > dopisywania czegos na rachunku - w sensie chce Pan pozyczyc 100 zl?
    > Nie mamy ale zaraz sobie dopiszemy. Gdyby tak bylo to by sie nikt
    > nigdy nie pitolil w zadne lokaty, rachunki, nadzory bankowe czy stopy
    > procentowe. Inflacja skoczylaby do 100000000000% dziennie ;)

    Nie. Nieprawda.
    Dokladnie tak jest jak piszesz. Przy czym z kazdego depozytu bank musi
    odprowadzic jaklas czesc do banku centralnego, A co do inflacji to
    oczywiscie banki ja kreuja. Bank steruje inflacja, czy bedzie niska czy
    wysoka.
    Jesli zalezy komus na przejeciu pieniedzy robi inflacje rzedu 1000% jak
    zalezy by pieniadze mialy duza wartosc to banki doprowadzaja inflacje do
    jednocyfrowych liczb.
    To dlatego miedzy innymi w polsce byly i sa walki by RPP wspolpracowala z
    rzadem a nie byla panstwem w panstwie, bo oni moga kazdy najlepszy zapis
    rzadu zniweczyc poprzez odpwoiednie sterowanie inflacja.

  • 35. Data: 2010-02-28 18:32:35
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > Sam pomyśl dlaczego nie.
    > Widać, że nie masz pojęcia o tym, jakie skutki dla banku niesie ze sobą
    > niespłacany w terminie kredyt.

    No jakie, moze wyjasnisz?

    > Konieczność pozyskania przez bank środków w celu utrzymania odpowiedniej
    > rezerwy.

    Jakiej rezerwy? Mylisz depozyt z kredytem.

    > Tak, widać, że ni e masz pojęcia.

    Slucham wyjasnien.

    > Może sam się doucz?

    Jak wyzej, czekam na wyjasnienia gdzie nie mam racji i gdzie i dlaczego mam
    sie douczyc.
    Potrafisz sowje twoierdzenia uzasadnic, czy tak tylko z gwinta powielasz
    mity a sam masz zerowe pojecie?

    > Oj, tak, masz rację - nie masz o tym pojęcia.

    Wiec czekam na wyjasnienia. Skoro taki znafca jestes...

  • 36. Data: 2010-02-28 18:33:41
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Uzytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisal w wiadomosci

    > koniec trollowania...

    No i jak bankowosc ma byc w Polsce normlana?
    Ja mowie, ze 2+2 to 4 a ty nazywasz mnie trolem.... to ile chcesz: 5 czy 3?
    By nie byc trolem?

  • 37. Data: 2010-02-28 18:43:43
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> wrote in message
    > On 2010-02-28, george <g...@v...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Przejrzyj może archiwum pod kątem "z kim" dyskutujesz i jak się ma jego
    > "wiedza" do rzeczywistości.

    Nawet tu nie mozesz odpisac argumentami?
    Jestes zwyklym trolem, ktory chce byc kims bo ma zlota karte kredytowa i
    przez to wydaje ci sie, ze o bnakowosci wiesz wszystko?:)))
    Wypowiedz sie nastepnym razem choc raz merytorycznie, a ajak nie rozumiesz
    tematu, pytania to zapytaj o rozszerzenie - ok?

  • 38. Data: 2010-02-28 18:55:31
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "pmlb" <p...@d...com> wrote in message

    > "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > No jakie, moze wyjasnisz?

    > Jakiej rezerwy? Mylisz depozyt z kredytem.

    rezerwy obowiązkowej. Ale ty chyba nie chcesz słuchać...

    george

  • 39. Data: 2010-02-28 19:15:07
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 28 Lut, 15:47, BK <b...@g...com> wrote:

    Dyskusja z trollem bredzącym od rzeczy nie ma sensu. Odpuść. Niech się
    chłopak pozachwyca swoją "wiedzą".

  • 40. Data: 2010-02-28 20:26:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-28, pmlb <p...@d...com> wrote:

    [...]

    > Nawet tu nie mozesz odpisac argumentami?
    > Jestes zwyklym trolem, ktory chce byc kims bo ma zlota karte kredytowa i
    > przez to wydaje ci sie, ze o bnakowosci wiesz wszystko?:)))

    Z kimś mnie pomyliłeś.

    > Wypowiedz sie nastepnym razem choc raz merytorycznie, a ajak nie rozumiesz
    > tematu, pytania to zapytaj o rozszerzenie - ok?

    Ciebie? Nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl