  • 1. Data: 2003-06-02 12:47:42
    Temat: kredyt EURO vs. PLN [zdziebko dluzsze]
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Witam wszystkich.
    Od przeszlo dwoch lat kierowalem, sie zasada, ze nalezy brac kredyt w
    walucie w jakiej sie zarabia. Niestety ostatnio po ruchach w walutach oraz
    naszej sytuacji przystapienia do Unii troche mi sie zamieszalo: z jednej
    strony kredyty w EURO nadal sa tansze -nizej oprocentowane (a wiec mniejsze
    miesieczne raty i koszt calego kredytu -oczywiscie przy zalozeniu ze kurs
    sie utrzyma na podobnym poziomie co teraz) a z drugiej strony zlotowkowe
    kredyty, ktore mozna juz zdobyc ponizej 8% p.a. DO tego dochodzi mozliwosc
    wejscia do strefy EURO polskiej zlotowki oraz bardzo wysoki kurs EURO
    wzgledem dolara.

    Analitycy twierdza ze mozna by sie zaczac zastanawiac nad wzieciem takiego
    kredytu denominowanego w EURO (z moliwoscia przewalutowania oczywiscie) -ze
    wzgledu na to, ze ryzyko kursowe moze zniknac jak zaczniemy zarabiac w EURO
    a po drugie, ze kurs EURO jest teraz wysoki i naprawdopodobniej bedzie
    malec.

    No i sie troszke pogubilem bo jak sie tak zastanowic to po co placic
    miesiecznie raty wg 8% w PLN skoro mozna placic wg 4% w EURO -no po to zeby
    dobrze spac.

    Czy ktos ma jakies sugestie w tym temacie? -moga byc linki,
    -sorry jezeli bylo ostatnio ale mnie tu dawno nie bylo.

    POzdrawiam
    Wall

  • 2. Data: 2003-06-02 13:14:54
    Temat: Re: kredyt EURO vs. PLN [zdziebko dluzsze]
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    EURO
    > a po drugie, ze kurs EURO jest teraz wysoki i naprawdopodobniej bedzie

    jak na Sw. Marcina deszcz pada to Swieta beda mrozne albo i nie

    sa analityce co mowia ze euro spadnie
    sa analityce co mowia ze euro wzrosnie (np. towarzysz Kolodko i Miler
    siagna po rezerwe walutowa NBP, inwestorzy sie wystrasza , zlotowka spadnie,
    witaj Argentyno....)

    a kredyt bedziesz splacal Ty

    PiotR

  • 3. Data: 2003-06-02 13:24:47
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    jesli referendum na TAK to UE na to nie pozwoli :) i to jedyny ratunek dla
    chetnych brac kredyty ;)

    A co do prognoz to nie czytaj opinii analitykow tylko dealerow walutowych
    (polecam tych z UE) ;)

    Powodzenia

  • 4. Data: 2003-06-02 13:26:51
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    -i wlasnie o takie rady mi chodzilo! Troche sie naczytalem ostatno artykulow
    ale wychodzi na to, ze faktycznie jest w nich wiecej ruletki niz totka.

    -z tym ze kredyt mozna przewalutowac -czy procedura trwa poprzez splacanie
    kilku rat -wydawalo mi sie, ze to zajmuje 1 miesiac -jedna rate mozna chyba
    wytrzymac -no jeszcze zalezy ile kosztuje przewalutowanie.

    POzdrawiam
    Wall

  • 5. Data: 2003-06-02 13:44:17
    Od: t...@p...onet.pl

    Z tymi 8% w PLN to przesadziłeś (chyba, że wybierasz najdroższe banki).
    Aktualny WIBOR3M = 5,40%. Marża od 1% do 1,5% co daje GÓRA 7% z tendencją
    zniżkową. Reasumująć nie brałbym teraz kredytu w Euro ani w USD. Jedyny dylemat
    to w CHF czy w PLN? Ja preferuje PLN ale argumenty, że w CHF (na dzisiaj) są
    jeszcze też sensowne.
    Pozdrowienia Tensor1

  • 6. Data: 2003-06-02 13:47:43
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    > to w CHF czy w PLN? Ja preferuje PLN ale argumenty, że w CHF (na dzisiaj)

    -ja tez preferuje PLN, choc PBK BPH ma ostatnio promocje na CHF -dzis
    sprawdze osobiscie.
    POzdrawiam
    Wall

  • 7. Data: 2003-06-02 13:52:09
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wall" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    chyba
    > wytrzymac -no jeszcze zalezy ile kosztuje przewalutowanie.

    Kwestia w tym, aby przewalutować gdy zaczyna rosnąć, a skąd będziesz
    wiedział, że to właśnie duży skok, a nie chwilowa korekta. Tak więc nadal
    całe ryzyko ponosisz TY.
    Z drugiej strony przyjmując, że teraz jest górka w kursie Euro ... :-)))
    Z trzeciej strony, Wibor spada i chyba już nikt nie dopuści, aby wzrósł,
    jeśli chcemy wejść do strefy Euro :-)))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 8. Data: 2003-06-02 13:56:36
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    dylemat
    > to w CHF czy w PLN? Ja preferuje PLN ale argumenty, że w CHF (na dzisiaj)

    Ja wziąłem dwa lata temu w PLN i nie żałuję, choć powaąnie przemyśliwałem
    USD - Jacek M. miał nosa :-)

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 9. Data: 2003-06-02 13:58:52
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bbfknj$mqv$1@news.onet.pl...

    > Kwestia w tym, aby przewalutować gdy zaczyna rosnąć, a skąd będziesz
    > wiedział, że to właśnie duży skok, a nie chwilowa korekta. Tak więc nadal
    > całe ryzyko ponosisz TY.

    -niestety :(((

    -no tu jak na Sw. Marcina jak juz ktos napisal :)))

    > Z trzeciej strony, Wibor spada i chyba już nikt nie dopuści, aby wzrósł,
    > jeśli chcemy wejść do strefy Euro :-)))

    -a tu bym sie zastanawial -co to znaczy ze juz nikt nie dopusci aby WIBOR
    wzrosl? -czy mamy tak silna pozycje ze wzgledu na wejscie do EURO oraz ze
    wzgledu na Stany-Irak? W Polsce jest bardzo duzo kapitalu spekulacyjnego a
    nie inwestycyjnego - i jeszcze chyba daleko do zmian. Ten kapital moze
    odplynac w kazdej chwili i Argentyna gotowa. JEszcze nie wiadomo co sie
    bedzie dzialo na swiecie i choc by w Iraku -no ale moze przesadzam
    pesymistycznie :)))

    POzdrawiam
    Wall

  • 10. Data: 2003-06-02 14:00:21
    Od: t...@p...onet.pl

    > -ja tez preferuje PLN, choc PBK BPH ma ostatnio promocje na CHF -dzis
    > sprawdze osobiscie.
    > POzdrawiam
    > Wall

    Bardzo uważaj na promocje. Parę tygodni temu otworzyłem na tej liscie wątek o
    tzw. "Sidłach promocyjnych kredytów mieszkaniowych" - poczytaj. Typowa praktyka
    polega na tym, że przez rok (lub pół roku) masz konkurencyjne oprocentowanie a
    potem znacznie wyższe niz w innych bankach. Klinicznym wręcz przykładem jest
    super oszukańcza promocja BZWBK, której pełno na ulicach, w radio i telewizji
    oraz prasie.

    Pozdrowienia Tensor1