  • 1. Data: 2002-12-19 14:09:01
    Temat: konto firmowe podpisy członków zarządu
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam,
    Zamierzam założyć spółkę z o.o. i co za tym idzie konto firmowe w PBKBPH.
    Pojawił sie problem wg Pani z infolinii. Tzn. podczas zakładania konto wymagana
    jest obecność wszystkich osób z zarządu żeby podpisać umowę z bankiem oraz
    złożyć wzory podpisów. Ponieważ jeden ze wspólników i członków zarządu jest
    osobą zagraniczną i po podpisaniu umowy musi wyjechać, nie jest możliwa jego
    obecność podczas zakładania konta. Chcieliśmy wcześniej złożyć wzór jego
    podpisu ale okazało się że musi być przy otwarciu konta. W umowie spółki
    powiedziane jest że moc prawną maja oświadczenia składane przez prezesa -mnie
    lub przez pozostałych dwóch członków zarządu łącznie. Mam pytanie szczególnie
    do osób z bankowości - czy można to jakoś obejść tak abu załozyć konto bez
    obecności jednego z członków zarządu.
    pzdr

  • 2. Data: 2002-12-19 18:36:11
    Temat: Re: konto firmowe podpisy członków zarządu
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    szczególnie
    > do osób z bankowości - czy można to jakoś obejść tak abu załozyć konto bez

    Teoretycznie, do podpisania umowy wystarczy osoba (osoby), które zgodnie z
    wpisem mogą reprezentować spółkę.
    W praktyce bank może się uprzeć, bo jakiś palant wymyśli sobie, że muszą być
    wszyscy, łącznie z rodzinami :-)
    Np. w jednym z oddziałów PKO BP w Poznaniu, pani upierała się, że jeśli do
    dysponowania kontem chcemy upoważnić główną księgową, to musimy przedstawić
    notarialne upoważnienie.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-12-19 19:19:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "TS" <f...@o...pl> writes:

> [...]
    > dysponowania kontem chcemy upoważnić główną księgową, to musimy przedstawić

    Mozna chyba sprobowac w innym banku?

    MJ

  • 4. Data: 2002-12-19 19:59:53
    Od: <t...@N...gazeta.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):

    > Mozna chyba sprobowac w innym banku?
    >
    > MJ

    Mamy konto firmowe w BRE. Do dysponowania pieniedzmi w BRE konieczne jest
    wspolne zgodne dzialanie prezeza i jednego z dwoch czlonkow zarzadu.
    Tyle :))

  • 5. Data: 2002-12-19 21:30:17
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał

    > W umowie spółki
    > powiedziane jest że moc prawną maja oświadczenia składane przez prezesa -mnie
    > lub przez pozostałych dwóch członków zarządu łącznie.

    Coz trzeba sie zastanowic, zanim sie zawiera taka umowe ;-) Zmien umowe spolki :D

    > Mam pytanie szczególnie
    > do osób z bankowości

    To akurat z bankowoscia nie ma nic wspolnego. Idz do prawnika ;-)

    > - czy można to jakoś obejść tak abu załozyć konto bez
    > obecności jednego z członków zarządu.

    Nie :-))

  • 6. Data: 2002-12-20 07:36:07
    Od: "P.D." <p...@o...pl>

    Użytkownik w wiadomości do grup dyskusyjnych ...
> [...]
    wymagana
    > jest obecność wszystkich osób z zarządu żeby podpisać umowę z bankiem oraz

    W normalnych bankach do otwarcia konta sa potrzebne podpisy osob, ktore
    reprezentuja spolke na zewnatrz. Kto i w jakiej konfiguracji (kto z kim)
    jest zapisane w KRS'ie. Poza tym na karcie wzorow podpisow nie musza
    podpisywac sie wszyscy czlonkowie zarzadu. Sami decydujecie kto ma sie tam
    znalezc.

    > Mam pytanie szczególnie
    > do osób z bankowości - czy można to jakoś obejść tak abu załozyć konto bez
    > obecności jednego z członków zarządu.

    Sproboj w innym banku ew. innym oddziale PBKBPH.

  • 7. Data: 2002-12-21 03:44:01
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "P.D." <p...@o...pl> wrote in

    /ciach.../

> [...]
    > (kto z kim) jest zapisane w KRS'ie. Poza tym na karcie wzorow podpisow
    > nie musza podpisywac sie wszyscy czlonkowie zarzadu. Sami decydujecie

    Otoz to. Nic dodac, nic ujac.

    Wojtek

  • 8. Data: 2002-12-22 21:22:28
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wymagana
    > jest obecność wszystkich osób z zarządu żeby podpisać umowę z bankiem oraz

    Wydaje mi sie, ze:
    umowa z bankiem (jak kazda inna umowe) powinna byc podpisana zgodnie z
    zasadami reprezentacji okreslonymi w statucie/umowie i wpisanymi do KRSu
    (jezeli zatem istnieje mozliwosc reprezentacji spolki z pominieciem czlonka
    zarzadu mieszkajacego za granica, bank nie powinien robic problemow);
    co do podpisu - wzor podpisu osoby uprawnionej do reprezentacji powinien byc
    w posiadaniu banku, ale wydaje sie, iz wystarczy notarialne posiwadczenie
    podpisu, co zrobi kazdy notariusz (ale sie bedzie ociagal, bo taksa za to
    jakas taka symboliczna).

    Grzegorz

  • 9. Data: 2002-12-22 23:14:11
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > przedstawić

    > Mamy konto firmowe w BRE. Do dysponowania pieniedzmi w BRE konieczne jest
    > wspolne zgodne dzialanie prezeza i jednego z dwoch czlonkow zarzadu.
    > Tyle :))

    W BRE akurat nie mieliśmy żadnego problemu z osobami upoważnionymi do
    dysponowania kontem.
    A to że prezes z kimś jeszcze to pewnie wynika z waszej dyspozycji, a nie
    jest to wymóg banku.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-12-22 23:21:58
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > Mozna chyba sprobowac w innym banku?

    Akurat to konto w PKO musimy z pewnych względów mieć.
    Żeby było śmieszniej, to inny oddział PKO (inne konto) załatwił sprawę bez
    większych problemów.
    W sumie mamy ok.10 kont w różnych bankach i jak potrzebowaliśmy zrobić
    zmiany w wykazie osób upoważnionych, to była niezła jazda. Co bank, to miał
    inne wymogi. Najlepiej było w BRE i w BZ WBK. Reszta banków, to była droga
    przez mękę.

    --
    Pozdrawiam