  • 1. Data: 2006-09-10 16:14:19
    Temat: === kk a bik ===
    Od: "=== igoR ===" <i...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wiecie który z banków wpisuje comiesięczne zadłużenie z karty kredytowej (i
    jego spłatę) do biku?
    szukam takowego chyba z jasnych przyczyn... :-)

    --
    igoR

  • 2. Data: 2006-09-10 21:47:24
    Temat: Re: === kk a bik ===
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "=== igoR ===" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    w wiadomości news:ee1dkr$56h$1@inews.gazeta.pl...
    > wiecie który z banków wpisuje comiesięczne zadłużenie z karty
    > kredytowej (i
    > jego spłatę) do biku?
    > szukam takowego chyba z jasnych przyczyn... :-)

    BRE

    marekz

  • 3. Data: 2006-09-11 16:40:58
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "=== igoR ===" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    > w wiadomości news:ee1dkr$56h$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > BRE

    Multibank i mBank mnie wpisały.
    KJ

  • 4. Data: 2006-09-11 17:01:59
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 10 Sep 2006 16:14:19 +0000 (UTC), w <ee1dkr$56h$1@inews.gazeta.pl>, "===
    igoR ===" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(-a):

    > wiecie który z banków wpisuje comiesięczne zadłużenie z karty kredytowej (i
    > jego spłatę) do biku?
    > szukam takowego chyba z jasnych przyczyn... :-)

    Ja nie wiem :). To podnosi wiarygodność (przy spłacaniu) czy obniża (przy
    zaciągażaniu się)?

  • 5. Data: 2006-09-12 17:42:39
    Od: "=== igoR ===" <i...@W...gazeta.pl>

    > Ja nie wiem :). To podnosi wiarygodno=B6=E6 (przy sp=B3acaniu) czy =
    > obni=BFa (przy
    > zaci=B1ga=BFaniu si=EA)?

    Mam wpis w BIKu (głupia sprawa, pozostałość po związku małżeńskim), teraz
    starałem się o kredyt hipoteczny, i mimo wysokich zarobków, nici.
    Słyszałem czasem w bankach: gdyby Pan miał choć kartę kredytową, i ją dobrze
    spłacał...
    Dlatego chce wyrobić, nie była mi potrzebna, ale niech tam, poużywam sobie i
    jednocześnie podniosę swoją wiarygodność.

    --
    igoR

  • 6. Data: 2006-09-12 17:51:49
    Od: "=== igoR ===" <i...@W...gazeta.pl>

    > Multibank i mBank mnie wpisały.

    Ale wpisali Twoje zadłużenie do BIKu, które zrobiłeś zgodnie z regułami i w
    wymaganym terminie spłaciłeś?
    Dziś dostajesz wyciąg, masz 24 dni na spłatę i to zadłużenie, jeszcze zanim
    spłaciłeś wpisują?

    --
    igoR

  • 7. Data: 2006-09-12 17:59:45
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "=== igoR ===" <i...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ee6s3l$t14$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > regułami i w
    > wymaganym terminie spłaciłeś?
    > Dziś dostajesz wyciąg, masz 24 dni na spłatę i to zadłużenie,

    Tak wlasnie jest w BRE. Co miesiac jest wpisywane saldo rachunku
    karty.

    marekz

  • 8. Data: 2006-09-12 18:44:13
    Od: -Dorota- <d...@N...polbox.com>

    === igoR === wrote:

    > Słyszałem czasem w bankach: gdyby Pan miał choć kartę kredytową, i ją dobrze
    > spłacał...

    Słuchajcie, a tak przy okazji, co oznacza "dobrze spłacał"? Tzn. zdaję
    sobie sprawę, że jeśli ani razu nie spóźnię się ze spłatą, to "dobrze
    spłacam". Jednak mi 2x przez zapomnienie zdarzyło się spłacić kartę
    dzień lub 2 po terminie (podobnie jedną czy dwie raty kredytu
    studenckiego; to chyba nawet około tygodnia spóźnienia) - czy w takim
    przypadku już "źle spłacam", czy raczej się nie przejmować?

    Pozdrawiam,
    --
    Dorota Kulas
    dorotaq (at) polbox.com

  • 9. Data: 2006-09-12 18:47:49
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Sep 2006 17:51:49 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: === igoR === <i...@W...gazeta.pl>
    napisała:

> [...]
    > wymaganym terminie spłaciłeś?
    > Dziś dostajesz wyciąg, masz 24 dni na spłatę i to zadłużenie, jeszcze zanim

    Tak. Ponieważ teraz więcej napisałeś, to mogę też odpowiedzieć, że
    analogicznie robi BZWBK.

    KJ
    God created a few perfect heads. The rest he covered with hair.

  • 10. Data: 2006-09-12 19:07:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Sep 2006 20:44:13 +0200,
    osoba podpisana: -Dorota- <d...@N...polbox.com>
    napisała:
    [...]
    > dzień lub 2 po terminie (podobnie jedną czy dwie raty kredytu
    > studenckiego; to chyba nawet około tygodnia spóźnienia) - czy w takim
    > przypadku już "źle spłacam", czy raczej się nie przejmować?

    W BIK podział jest 0-30-90 ....
    więc jeśli opóźnienie wynosi mniej niż 30 dni to jest to status
    "normalny" i (w zasadzie) nie ma się czym przejmować.

    "w zasadzie" dlatego, że mając comiesięczne salda zadłużenia, analityk,
    gdyby się raportowi przyjrzał to mógłby pewnie wyłapać opóźnienie, ale w
    większości przypadków nikt tego nie robi.
    KJ

    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
    (C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...