  • 1. Data: 2006-09-10 06:47:25
    Temat: Czy bank musi odpowiadać na pisma
    Od: "andrp" <a...@w...pl>

    Przez pewien czas spłacałem jako poręczyciel kredyt pewnej osoby w banku
    Nordea. Teraz chciałbym otrzymać z tego banku zestawienie tych wpłat.
    Wysłałem do nich pismo z prośbą o takie zestawienie, ale minęło już ponad 2
    tygodnie i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Moje pytanie jest następujące:
    czy bank ma obowiązek dostarczyć mi zestawienia moich wpłat czy może tego nie
    robić jeśli uzna że mu się nie chce ? Jeśli tak się stanie, to co mi
    radzicie. Jak zdobyć takie zestawienie ?

  • 2. Data: 2006-09-10 21:58:33
    Temat: Re: Czy bank musi odpowiadać na pisma
    Od: "JerzyR" <n...@d...pl>

    > radzicie. Jak zdobyć takie zestawienie ?

    idz do oddzialu i zazadaj takiego zestawienia , ale imho bank pobierze
    oplate za ta czynnosc:(

    JR

  • 3. Data: 2006-09-12 10:43:07
    Od: "andrp" <a...@w...pl>

    > idz do oddzialu i zazadaj takiego zestawienia , ale imho bank pobierze
    > oplate za ta czynnosc:(

    Dzięki za odpowiedź, ale właśnie to zrobiłem i nic. Chodzi mi o to, czy w
    takiej sytuacji gdy bank nie odpowiada na pisma i nie reaguje na prośby, czy
    nic się nie da zrobić i należy pogodzić sie z losem szaraczka, ktorego bank ma
    prawo olewać. Czy może jest jakiś przepis prawny, który zobowiazuje bank do
    odpowiedzi, albo nawet do przysłania takiego zestawienia o którym pisalem.

  • 4. Data: 2006-09-12 12:10:49
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Dzięki za odpowiedź, ale właśnie to zrobiłem i nic.
    Więc zdecyduj się wreszcie czy byłeś i zostawiłeś pismo, czy też to pismo
    wysłałeś.
    Wysłanie pisma bez możliwości sprawdzenia przez bank tożsamości
    wysyłającego (lub gdy taka identyfikacja jest negatywna z różnych
    przyczyn**), a tym samym ustalenia jego praw, rodzi obowiązek 'olania'
    takiego pisma. Bez identyfikacji wysyłającego w wyniku odpowiedzi może
    dojść do wyjawienia tajemnicy bankowej osobom nie mającym do nich praw.

    ** - te przyczyny to na przykład niezgodny ze wzorem podpis,
    nieuaktualnione dane osobowe i adresowe, itd....

  • 5. Data: 2006-09-12 12:47:12
    Od: "andrp" <a...@w...pl>

    > Więc zdecyduj się wreszcie czy byłeś i zostawiłeś pismo, czy też to pismo
    > wysłałeś.
    Ok. W 1-szym poście źle się wyraziłem. Poszedłem do tego banku osobiście i
    zostawiłem pismo sekretarce. Dodatkowo poprosiłem o potwierdzenie i pani
    sekretarka podstęplowała mi kopię mojego pisma. Jeśli chodzi o ścisłość, to
    bank przysyłał na ten sam adres co w piśmie różne inne pisma. Więc skąd nagle
    nabrałby takiej nieufności.

  • 6. Data: 2006-09-12 13:45:01
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > Jeśli chodzi o ścisłość, to bank przysyłał na ten sam adres co w piśmie
    > różne inne pisma. Więc skąd nagle nabrałby takiej nieufności.

    Może podpis im się nie podoba, a może po prostu nie zapłaciłeś za wymaganą
    czynność bankową ujętą w tabeli opłat i prowizji lub nie wskazałeś im
    twojego rachunku w tym banku, z którego mieliby sobie potrącić? Na krechę
    bez umowy to raczej nie w banku ;-)