  • 31. Data: 2008-08-09 19:18:00
    Temat: Re: karta z autoryzacją pin
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 09 Aug 2008 20:48:58 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Procesora tak tanio zlamac raczej sie nie da, trzeba zainwestowac duzo
    > wiecej przynajmniej w wiedze i szansa powodzenia jest nizsza.

    Słowem: to tylko kwestia wyścigu technologicznego... Tak sądziłem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 32. Data: 2008-08-09 23:02:43
    Od: Rafał Grzelak <a...@a...aa>

    Dnia Sat, 9 Aug 2008 08:06:30 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > A, o tym mowa, no tak (nie wiedziałem, że czip jest immanentnie powiązany
    > z pinem).
    > Nawiasem mówiąc ciekawe co by stosowne organy powiedziały o takim
    > wyłączeniu odpowiedzialności w przypadku powstania sporu.

    Chodzi o to, ze np. w chipowych kartach mbankowych (nie wiem jak w innych,
    ale pewnie podobnie) priorytetem jest chip+pin, a pozostale kombinacje
    (pasek+pin, pasek+podpis) sa akceptowane przy niemoznosci wykonania
    chip+pin.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 33. Data: 2008-08-10 07:17:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 10 Aug 2008 01:02:43 +0200, Rafał Grzelak napisał(a):

> [...]
    > innych, ale pewnie podobnie) priorytetem jest chip+pin, a pozostale
    > kombinacje (pasek+pin, pasek+podpis) sa akceptowane przy niemoznosci

    No tak, ale jak rozumiem skanując pasek można rozpoznać cały temat -- mam
    przecież jeden i ten sam pin dla transakcji 'z paska' i 'z czipa'. Zatem
    złoczyńca może łatwo poradzić sobie ze sprawą.

  • 34. Data: 2008-08-10 07:36:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Olgierd pisze:

    > No tak, ale jak rozumiem skanując pasek można rozpoznać cały temat -- mam
    > przecież jeden i ten sam pin dla transakcji 'z paska' i 'z czipa'. Zatem
    > złoczyńca może łatwo poradzić sobie ze sprawą.

    dokladnie,
    wykorzystywac klona wszedzie tam, gdzie jest odczyt tylko z paska.

  • 35. Data: 2008-08-10 15:00:46
    Od: "Piotr Karski" <s...@p...pl>

    "krzysztofsf" news:g7m5q1$ega$1@news.wp.pl

    > dokladnie,
    > wykorzystywac klona wszedzie tam, gdzie jest odczyt tylko z paska.

    Czyli żyć nie umierać we wszystkich punktach, w których karty obsługuje
    Pekao :]

  • 36. Data: 2008-08-10 18:40:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr Karski" <s...@p...pl> wrote in message

    > Czyli żyć nie umierać we wszystkich punktach, w których karty obsługuje
    > Pekao :]

    Bez sensu szukac POSow Pekao. Mam kupic sobie bulki skradziona karta? Jak
    mam PIN i pasek magnetyczny to ide prosto do bankomatu.

    MK

  • 37. Data: 2008-08-10 19:42:22
    Od: "Piotr Karski" <s...@p...pl>

    "MK" news:g7nclq$9fu$1@inews.gazeta.pl

    > Bez sensu szukac POSow Pekao. Mam kupic sobie bulki skradziona karta? Jak
    > mam PIN i pasek magnetyczny to ide prosto do bankomatu.

    Nie zapominaj, że ludzie lubią sobie życia utrudniać ;)

  • 38. Data: 2008-08-10 19:42:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Bez sensu szukac POSow Pekao. Mam kupic sobie bulki skradziona karta?
    > Jak mam PIN i pasek magnetyczny to ide prosto do bankomatu.

    Ale wiesz ze ten moze wciagnac taka karte? :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2008-08-10 19:50:57
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Ale wiesz ze ten moze wciagnac taka karte? :-)
    > --

    Jak bankomat bedzie mial czytnik mikroprocesorow a zapis paska z chipem
    zostanie skopiowany na inna karte to moze. Jesli karta jest skradziona i nie
    zostala zastrzezona to nie ma powodu na zatrzymanie.

    BTW sam pisalem, ze przyprowadzalem test z karta chipowa i zaklejonym tasma
    mikroprocesorem :).

    MK

  • 40. Data: 2008-08-11 08:19:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 08 Aug 2008 22:36:36 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Jasne, przerzuca odpowiedzialnosc na sklepy, ktore nie maja czytnikow
    > chipowych.

    Nie na sklepy tylko na klienta.

    > Natomiast glowna roznica jest duzo wieksza trudnosc (praktycznie
    > zaporowa) kopiowania kart. To oznacza wieksze bezpieczenstwo dla
    > wszystkich - bankow, sklepow, klientow.

    Tylko dla banków. Dla klientów oznacza całkowitą bezbronność w przypadku
    kradzieży karty. Ja póki się będzie dało nie wezmę do ręki kredytówki
    autoryzowanej PINem :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944