  • 41. Data: 2020-10-08 16:01:00
    Temat: Re: karta wielowalutowa
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 8 października 2020 15:51:48 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Ale to zagramaniczne? W ojro nie w zł?

    W wielu walutach, w tym w PLN.
    "Zasilać" możesz spokojnie PLN a potem ew. wymieniać na waluty - ale możesz karty
    spokojnie używać do płatności w PL i płacić wpłaconymi PLNami bez żadnej dodatkowej
    prowizji.

    Tylko nie wiem, czy tutaj pójdzie wpłata na poczcie, to jest firma z UK, konta mają w
    brytyjskim banku (choć na Litwie założyli już sobie własny, ale chyba go jeszcze na
    pozostałe kraje UE nie "przepaszportowali" - a Litwa w UE to taka "Liberia bankowa")
    - hmmm, choć w jakiś sposób jednak załatwili wpłacanie PLN bez prowizji, a wątpię, by
    sami za SWIFT dopłacali.
    Może mają też konta w polskich bankach, albo chociaż bodajże w danske bank oddział w
    PL (bo teraz oni wydają dla Polaków karty rewolwera - dzięki temu widziane są w PL
    jako "polskie" i nie ma propozycji DCC) - nie wnikałem, bo z nimi jakoś nigdy nie
    miałem ochoty robić testów.

  • 42. Data: 2020-10-08 16:40:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chodzi o powołanie na członka ;-))
    Pełno innych tytułów, jakieś odszkodowanie, najem itp. itd.

    -----

  • 43. Data: 2020-10-08 16:49:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-08 o 15:11, J.F. pisze:

    > A Pollena Ojciec prać ?

    Dopiero jak napisałeś to kojarzę, że coś takiego było.
    Tamtą zapamiętałem bo z mojego punktu widzenia była absurdalna -
    reklamują jakiś aparat a nawet go nie pokażą.. :)
    P.G.

  • 44. Data: 2020-10-08 18:29:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    [...]

    > Jest (tzn. jak miałem to nie płaciłem, ale dlatego, że byłem jednocześnie
    studentem) - ale UoD ma tak duże KUP, że i ZUS mały.

    Nie. Przynajmniej do niedawna nie było (umowa o dzieło z prawami
    autorskimi). Przez kilkanaście lat się tak utrzymywałem i grosza zusu
    nie zapłaciłem.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 45. Data: 2020-10-08 19:09:50
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Robert_DF <r...@g...com> writes:

    > na cinkciarzu
    >
    > dostępna od dzisiaj, do końca roku karta plastykowa bez opłat (0
    > zamiast 15 zł), a virtualną można od ręki zamówić

    Tak BTW. Założyłem konto na tym cinkciarzu, przelałem parę złotcych z
    mBanku, a chwilę późnie po zalogowaniu miałem:

    "Szukasz korzystnych kursów walut? Znajdziesz je w mKantorze!

    Z mKantorem wymieniaj waluty, kiedy i na co tylko chcesz - błyskawicznie, tanio i
    wygodnie. Gwarantujemy dostęp do 11 walut, przez 24 godziny na dobę.
    Walutę wymieniasz online, a pieniądze od razu dostajesz na konto.
    [...]
    "
    :)

    KJ

  • 46. Data: 2020-10-08 19:45:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 8 października 2020 19:14:17 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Tak BTW. Założyłem konto na tym cinkciarzu, przelałem parę złotcych z
    > mBanku, a chwilę późnie po zalogowaniu miałem:
    >
    > "Szukasz korzystnych kursów walut? Znajdziesz je w mKantorze!

    O, szkoda, że nie porównałeś kursów w mKantorze przed i po przelewie do cinkciarza ;)
    A jakie masz teraz?

  • 47. Data: 2020-10-08 19:46:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >przez 24 godziny na dobę.
    >Walutę wymieniasz online, a pieniądze od razu dostajesz na konto.

    Naruszenie RODO, czy dozwolony marketing ?
    A moze tylko zbieg okolicznosci, bo akurat akcja promocyjna mkantoru -
    o ile pamietam, to tez kiedys cos takiego dostalem ..

    A jak Idea proponowala lokate zawrotną ? :-)

    J.

  • 48. Data: 2020-10-08 21:28:53
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 08.10.2020 o 16:49, Piotr Gałka pisze:

    > Dopiero jak napisałeś to kojarzę, że coś takiego było.
    > Tamtą zapamiętałem bo z mojego punktu widzenia była absurdalna -
    > reklamują jakiś aparat a nawet go nie pokażą.. :)
    > P.G.

    to było "łociec, prać?"

    kto wie z czego to cytat?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 49. Data: 2020-10-08 21:29:41
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > No przecież sam napisałeś, że "wielowalutowa".
    > Taka sama jak w revolut, IKA, żubrze, citku a nawet mBąku - można się jedynie
    licytować, ile dany bank/fintech pozwala obsługiwać walut bezpośrednio, a ile
    pośrednio - i właśnie ile bierze za obsługę "pośrednią" i czy można tego uniknąć.

    już mi odpisali, ale musiałem dodatkowe pytanie zadać

  • 50. Data: 2020-10-08 22:23:55
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 8 Oct 2020 05:02:17 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >albo nawet i o sumie wynagrodzenia brutto - bo o tym do US pójdzie na pewno.
    Do US idą deklaracje miesięczne zbiorcze bez nazwisk (PIT-4). Nazwiska
    dopiero po zako

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?