  • 21. Data: 2010-03-04 20:07:17
    Temat: Re: jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z Torunia?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 4 Mar 2010 16:18:08 +0100, Henryk "Plumski" Plumowski napisał(a):
    > Pewna osoba, czyli Użytkownik,
    > oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:
    > "zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego"

    ... co tylko pokazuje jak głupie wyroki u nas zapadają :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 22. Data: 2010-03-04 20:32:13
    Od: BK <b...@g...com>

    On 4 Mar, 21:07, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    > Dnia Thu, 4 Mar 2010 16:18:08 +0100, Henryk "Plumski" Plumowski napisa (a):

    > ... co tylko pokazuje jak g upie wyroki u nas zapadaj :)
    >
    > Pozdrawiam,
    > --
    > Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    > I don't want something I need. I want something I want.

    Ale dlaczego uwazacie, ze ten wyrok jest glupi?

    Sorry mam wrazenie, ze wiekszosc osob, ktore pisze, ze wyrok byl glupi
    nie zna ani wyroku ani jego podstaw prawnych. Przeciez w obecnym
    stanie prawnym sad nie mial mozliwosci inaczej orzekac.

    Jesli bank jako profesjonalista podejmuje sie wykonania zlecenia
    przelania na rachunek bankowy konkretnej osoby [!] to powinien przelac
    na rachunek konkretnej osoby, nie zas innej.

    Sad zrobil jedyna rzecz, ktora mogl zrobic i nie ma tu absolutnie pola
    do popisu.

    Na szczescie ktos dostrzegl niezyciowosc pewnych regulacji i dzieki
    temu pojawia sie przepis, ktory wyzej cytowalem - czyli wykonywanie
    zlecenia jedynie po numerze konta.

    Ale tu przepisy nie dogonily techniki - a sad musial na podstawie tych
    przepisow wyrokowac, nie mozna wiec zarzucac, ze sad postapil glupio.

  • 23. Data: 2010-03-04 20:52:48
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Mar, 21:32, BK <b...@g...com> wrote:

    > Ale tu przepisy nie dogonily techniki - a sad musial na podstawie tych
    > przepisow wyrokowac, nie mozna wiec zarzucac, ze sad postapil glupio.

    IMHO nie jest to wcale taki wielki postęp techniczny skoro istnieje
    system który działa, ale gdzie łatwo kogos oszukac i podsunać mu inny
    numer konta. Postęp to by był gdy była możliwość założenia sobie
    rachunku z dodatkowym numerem zawierającym znaki alfanumerycze, który
    byłby przyznawany po jakiejś weryfikacji.
    Wtedy mogli by miec cos w stylu:
    XX 1020 0004 RADIO MARYJA PLN
    a potencjalny oszust nie mógł by sobie takiego, lub podobnego, numeru
    założyć.
    Bez tego to gdzie tu mówić o postępie? Ot komputery robia to co mógłby
    robic człowiek - niby szybciej ale mniej dokładnie (skoro nie ma
    systemu porównującego czy pola opisujące własciciela konta nie są choc
    troche podobne - taki super wielki byłby to koszt dla banków? nie
    wierzę).

  • 24. Data: 2010-03-04 20:53:37
    Od: z...@o...pl

    > Ale tu przepisy nie dogonily techniki - a sad musial na podstawie tych
    > przepisow wyrokowac, nie mozna wiec zarzucac, ze sad postapil glupio.

    ja mam pytanie, co powstanie z połączenia dwóch kwestii:

    1) jest nowy przepis o wystarczającej identyfikacji po nr konta
    2) jest stary wyrok o niewystarczającej identyfikacji po nr konta

    czy nowy przepis zablokuje możliwość powoływania sie na stary wyrok?

    a może okaże się że "co do zasady to wystarcza identyfikacja po nr
    konta (i można odrzucać reklamacje) ale jak klient drze pyszczek
    w niebogłosy, to wtedy trzeba zgodnie z wyrokiem oddac mu kasę"?

    jak to (wg kolegi) może wyglądać w praktyce po uchwaleniu ustawy
    wdrażającej tę legendarną już dyrektywę PSD?

  • 25. Data: 2010-03-04 22:48:08
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@X...irc.pl>

    Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Wtedy mogli by miec cos w stylu:
    > XX 1020 0004 RADIO MARYJA PLN
    > a potencjalny oszust nie mógł by sobie takiego, lub podobnego, numeru

    no przecież można to zrobić już teraz - numer konta podobnie jak numer
    telefonu alfanumeryczny

    jest jakiś bank w Polsce który umożliwia wybranie sobie numeru konta ?
    (u niektórych operatorów GSM nie na z tym żadnego problemu - oczywiście
    za dodatkową opłatą)

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 26. Data: 2010-03-04 23:53:33
    Od: z...@o...pl

    > Ale chyba mówimy o osobach prawnych? (Niezależnie, od tego, że do mnie
    > ten pomysł nie przemawia)

    gdyby ktoś wymyślił sobie że konto firmowe "firma handlowa jana
    kowalskiego" podlega ochronie danych osobowych to zawsze jan kowalski
    może pisemnie zezwolić spółce akcyjnej KR SA na przetwarzanie danych
    osobowych dzięki czemu uchroni siebie np. przed wałkami na allegro.

    podobnie wspólnicy spólki osobowej z uwagi na ułomność spółki osobowej
    a spółka kapitałowa i jej dane nie podlegają ochronie i nie ma problemu.

  • 27. Data: 2010-03-05 01:34:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bohdan 'Nexus' Horst" hmpdb8$1khs$...@s...amu.edu.pl

    > jest jakiś bank w Polsce który umożliwia wybranie sobie numeru konta ?
    > (u niektórych operatorów GSM nie na z tym żadnego problemu - oczywiście
    > za dodatkową opłatą)

    Ja mam w Polkomtelu (w Plusie) abonament miesięczny za 10 złotych. :)
    I dostałem lepszy numer od tego, o jaki prosiłem. :) Prosiłem o 363835
    a dostałem możliwość 665 363835 obok innych 363835. :) 665 363835 to
    inaczej 'mój Eneuel'. :) I ja za swoje ,,złotko''' nie dopłaciłem. :)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='mój Eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2010-03-05 01:55:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

    > jak to ładnie ujęto "wyeliminowanie luki w systemie rozliczeń

    Ja najchętniej bym zobaczył wyeliminowanie Rydzyka i jego imperium. :)
    Czy to możliwe, że jeden człowiek, na dodatek złodziej i oszust,
    nadaje prawa całemu społeczeństwu? Oczywiście mBank postąpił źle,
    ulegając Rydzykowi, ale jeszcze gorzej postąpią ci, którzy
    postawią Rydzyka nad Bogiem. :)

    Rydzyk (czy Ojciec, czy Założyciel, czy pan lub Pan, czy Dyrektor)
    to taki sam człowiek jak każdy z nas. :) Ma pomysł -- niech zgłasza,
    ale dlaczego żąda od reszty społeczeństwa bezwzględnego posłuszeństwa? :)

    Został okradziony? Widać w tym rękę Boską. :)
    Złodzieja i złodziejstwa nie popieram, ale Rydzyk
    nie może stawiać siebie ponad prawem. :)

    -=-

    Może niech banki zmienią numerację na

    -- suma kontrolna
    -- numer identyfikujący bank
    -- nazwa słowna klienta
    -- numer dodatkowy

    12 1234 5678 Radi o Ma ryja 1234

    Z czego 'Radi o Ma ryja' wybiera dowolnie sam klient,
    okazując bankowi dokumentami prawa do wybieranej nazwy? ;)

    A za zamianę sposobu numerowania zapłaci ... Ojciec Założyciel. ;)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2010-03-05 01:56:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

    > taki "specjalista" jak Łojciec Dyrektor powinien zostać szefem NBP,
    > albo KNF, ew. SN i od razu "by żyło się lepiej. wszystkim." :P

    Szefem Boga... ;)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2010-03-05 03:17:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysiek <k...@o...pl> writes:

    > Postęp to by był gdy była możliwość założenia sobie
    > rachunku z dodatkowym numerem zawierającym znaki alfanumerycze, który
    > byłby przyznawany po jakiejś weryfikacji.

    Tzn. po jakiej?

    > Wtedy mogli by miec cos w stylu:
    > XX 1020 0004 RADIO MARYJA PLN
    > a potencjalny oszust nie mógł by sobie takiego, lub podobnego, numeru
    > założyć.

    A czemu nie?
    No, nie w mBanku i nie w takim celu.

> [...]
    > systemu porównującego czy pola opisujące własciciela konta nie są choc
    > troche podobne - taki super wielki byłby to koszt dla banków? nie

    Ale zawsze jakis koszt.
    --
    Krzysztof Halasa