  • 1. Data: 2010-10-17 15:14:35
    Temat: inwigilacja przez rząd USA :)
    Od: plusz <p...@g...com>

    pewnie było, ale dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą ...

    Pragnę poinformować, iż "Regulamin realizacji przez Bank Zachodni WBK
    S.A. dyspozycji dotyczących obrotu dewizowego z zagranicą i obrotu
    wartościami dewizowymi w kraju zlecanych drogą elektroniczną oraz
    realizacji przez Bank Zachodni WBK S.A. przelewów transgranicznych
    zlecanych drogą elektroniczną" (Regulamin) został w rozdziale I
    uzupełniony o punkt 12 informujący Klientów, że w związku z
    dokonywaniem międzynarodowych transferów pieniężnych za pośrednictwem
    SWIFT, dostęp do danych osobowych może mieć administracja rządowa
    Stanów Zjednoczonych.

    Dokonana zmiana jest zgodna ze stanowiskiem Głównego Inspektora
    Ochrony Danych Osobowych o konieczności wdrożenia w dokumentacji
    bankowej klauzuli informującej klientów banków o potencjalnych
    odbiorcach ich danych. Wprowadzenie takiego zapisu zostało
    rekomendowane przez Związek Banków Polskich.

    Informuję ponadto, iż władze amerykańskie zobowiązały się do
    wykorzystywania danych osobowych pozyskiwanych ze SWIFT wyłącznie w
    celu walki z terroryzmem, z poszanowaniem gwarancji przewidzianych
    przez europejski system ochrony danych osobowych wyrażony w Dyrektywie
    95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 24 października 1995 r. w
    sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych
    osobowych i swobodnego przepływu tych danych.

    --
    plusz
    kalkulatorlokat.pl

  • 2. Data: 2010-10-17 18:18:17
    Temat: Re: inwigilacja przez rząd USA :)
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 17 Paź, 17:14, plusz <p...@g...com> wrote:

    > dokonywaniem międzynarodowych transferów pieniężnych za pośrednictwem
    > SWIFT, dostęp do danych osobowych może mieć administracja rządowa
    > Stanów Zjednoczonych.

    Powinniśmy za to mieć prawo do głosowania w wyborach w USA;)
    W końcu to kogo tam wybiorą może czasem miec znaczący wpływ dla całego
    świata...

  • 3. Data: 2010-10-17 23:25:02
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    On 2010-10-17 17:14, plusz wrote:
    > pewnie było, ale dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą ...

    a dla tych co nie wiedzieli ze to i tak trwa od lat...

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ko
    lejny;spor;usa-ue;-;swift;naruszal;prywatnosc,169,0,
    188329.html

  • 4. Data: 2010-10-19 06:32:38
    Od: plusz <p...@g...com>

    On Oct 18, 1:25 am, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    > a dla tych co nie wiedzieli ze to i tak trwa od lat...
    >
    > http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ko
    lejny;spor;usa-ue...

    ale wtedy to było nielegalne więc teoretycznie można było pozwać bank
    lub jakiś rząd
    ale teraz to w świetle reflektorów :) nie zapominajmy, że w służbach
    też pracują tylko ludzie, może nasi sąsiedzi

    --
    plusz

  • 5. Data: 2010-10-19 07:59:58
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 19, 8:32 am, plusz <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > ale teraz to w świetle reflektorów :) nie zapominajmy, że w służbach
    > też pracują tylko ludzie, może nasi sąsiedzi

    Mysle, ze amerykanskie sluzby i monitorowanie przelewow
    miedzynarodowych przychodzacych z polski do usa to problem dosc
    skromnego % naszych obywateli - od zawsze dostep do danych objetych
    tajemnica bankowa ma policja, prokukratura, sad, straz graniczna,
    urzedy skarbowe, GIIF, zus, urzedy kontroli skarbowej, knf, giodo,
    cba, abw, aw itp. itd. i nikt sie specjalnie tym nie emocjonuje.

    Jak sie tylko gdzies pojawi wzmianka o USA to "wielkie halo" :) Nie
    wiem czemu akurat do ameryki ludzie podchodza tak emocjonalnie :)

  • 6. Data: 2010-10-19 08:22:32
    Od: b...@o...pl

    > Jak sie tylko gdzies pojawi wzmianka o USA to "wielkie halo" :) Nie
    > wiem czemu akurat do ameryki ludzie podchodza tak emocjonalnie :)

    efekt uboczny oglądania amerykańskiej telewizji
    i amerykańskiej kultury :)

    a w amerykańskiej mentalności widać tęsknotę za jankeską
    wersją Berii oraz za Jankeskim Josifem Wisarionowiczem :)
    próbując jakoś "wynagrodzić" Amerykanom "karygodne zaniedbanie"
    polegające na nie wybudowaniu łagrów jankeskich na Alasce,
    ludzie amerykańskiego świata kultury tworzą różne archiwa X itp.
    i udowadniają że rząd jest dziki rząd jest zły rząd ma bardzo
    ostre kły :) a potem gdzieś to leci w świat i żyje swoim życiem :)

    jeśli więc przy czymś grzebią Amerykanie, to samo przez się
    rozumie sie że jest to gorzej niżby robili to hitlerowcy
    do spółki ze stalonowcami :)

  • 7. Data: 2010-10-19 10:13:45
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 19 Paź, 09:59, BK <b...@g...com> wrote:

    > Jak sie tylko gdzies pojawi wzmianka o USA to "wielkie halo" :) Nie
    > wiem czemu akurat do ameryki ludzie podchodza tak emocjonalnie :)

    Bo nasze rządy sobie sami wybieramy a tych w USA nie:P

  • 8. Data: 2010-10-19 10:31:36
    Od: b...@o...pl

    > Bo nasze rządy sobie sami wybieramy a tych w USA nie:P

    w Polsce bezpośrednio wybiera się szefa CBA albo innego szefa ABW? :)
    albo wyborcy masowo oceniają personalne otoczenie premiera prezydenta? :)

  • 9. Data: 2010-10-21 16:35:03
    Od: plusz <p...@g...com>

    On Oct 19, 9:59 am, BK <b...@g...com> wrote:

    > Jak sie tylko gdzies pojawi wzmianka o USA to "wielkie halo" :) Nie
    > wiem czemu akurat do ameryki ludzie podchodza tak emocjonalnie :)

    chyba, że jest tak, że rząd USA ma dostęp do przelewów również
    wewnątrz Europy (w ramach walki z terrorem), a rząd Polski ma dostęp
    do przelewów tylko w Polsce

    --
    plusz
    www.kalkulatorlokat.pl

  • 10. Data: 2010-10-22 20:28:43
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 19 Paź, 12:31, b...@o...pl wrote:

    > w Polsce bezpo rednio wybiera si szefa CBA albo innego szefa ABW? :)
    > albo wyborcy masowo oceniaj personalne otoczenie premiera prezydenta? :)

    Zawsze jakis sladowy wpływ:P

    a nie, że obcy kraj z którym nie mamy nic do czynienia wszystko o nas
    wie, dla mnie to róznica:P