  • 11. Data: 2002-01-16 13:29:28
    Temat: Re: hasła jednorazowe
    Od: "kuba93" <N...@p...onet.pl>

    > Czy takim problemem jest zakodować je jakimkolwiek przesunieciem,
    dodaniem,
    > odjęciem jednostki.... cokolwiek...
    > a bezpieczniejsze bedzie to nawet od zdrapki.... czyz nie?
    >
    > Arek

    Oczywiście że można, możliwości jest wiele. JA sobie oczywiście dam z tym
    radę, chodziło mi o generalną zasadę.
    Jak jednak sądzisz jaki procent klientów tak zrobiło? Ludzie PINy do kart
    noszą w portfelach a co dopiero szyfrowanie.

    (Zdrapkę też możesz w ten sposób sobie przerobić na papierową.)
    Zamiast kupować autoalarm i autocasco można spać w samochodzie, lub wyciągać
    parę części z samochodu na noc:)

    Chodziło mi głównie o profesjonalizm podejścia i o fakt, że może zaistniec
    sytuacja, że nie będziesz nawet wiedział, że ktoś wszedł w posiadanie twoich
    haseł. Aby wejść w posiadanie haseł z Inteligo trzeba zabrać, lub zdrapać
    (czytaj zostawić ślad).
    I tyle.
    Dla mnie bardziej profesjonalne i już. Każdy ma swoje zdanie i nie jest moim
    celem przekonywanie nikogo do mojego.

    Pozdrawiam
    Quba

  • 12. Data: 2002-01-16 13:45:36
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 16, 2002 at 02:29:28PM +0100, kuba93 wrote:

> [...]
    > Jak jednak sądzisz jaki procent klientów tak zrobiło? Ludzie PINy do kart
    > noszą w portfelach a co dopiero szyfrowanie.

    A skoro juz to piszesz ... to przeciez sam ksztalt karty inteligo
    'kusi' aby go ze soba nosic. I co jesli ktos ukradnie Ci karte kodow
    (razem z portfelem)?

> [...]
    > haseł. Aby wejść w posiadanie haseł z Inteligo trzeba zabrać, lub zdrapać

    Zadaje jeszcze raz pytanie - czy uwazasz ze nie wazne jaka karta sie
    poslugujesz, czy jest to token czy tez TAN najwazniejszy jest sposob
    poslugiwania sie? Moje TANy nie opuszczaja domu choc leza w nim na
    samym wierzchu i nie uwazam tego za niebezpieczne. Wole to, niz
    automatyczne noszenie TANow inteligo na karcie (pamietaj ze tam nawet
    przez telefon nic nie zrobisz bez karty, czyli _musisz_ ja nosic jesli
    chcesz moc robic przelew w roznych miejscach).

    > I tyle.
    > Dla mnie bardziej profesjonalne i już. Każdy ma swoje zdanie i nie jest moim
    > celem przekonywanie nikogo do mojego.

    Nie nie nie. To nie tak.

    Nie piszesz listu, mowiac: wiecie, Heniek (przepraszam wszystkie
    Henki) to zlodziej i morderca. Ktos Ci odpisuje ze moze jednak nie. A
    Ty na to - no, mow co chcesz, ja jednak uwazam ze on kradnie i
    morduje.

    Potem ktos bierze ten Twoj list, zupelnie bez dyskusji skupia sie na
    tym ze ktos (Ty) uznal ze Heniek to zlodziej i morderca i tez takie
    sobie o nim zdanie wyrabia. Byli juz tutaj tacy co sie powolywali ze
    im kasa uciekla z mbanku - i co? I nic!!! Nawet reklamacja do mBanku
    nie trafila.

    Ja Ciebie nie oskarzam ze postepujesz podobnie, ale bardzo bym nie
    chcial aby ktos wyrabial sobie poglad o jakimkolwiek banku nie
    otrzymujac informacje z tylko jednej strony.

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-01-16 13:46:12
    Od: "Tomcio" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    twoich
    > haseł. Aby wejść w posiadanie haseł z Inteligo trzeba zabrać, lub zdrapać

    Rozumiem, że nie używasz czegoś takiego jak karta wypukła ? Przecież nie
    widać, że ktoś poznał Twój numer karty (chyba że go zamalowujesz po jej
    użyciu) :-)))))

    Tomcio

  • 14. Data: 2002-01-16 14:01:57
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kuba93" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    twoich
    > haseł. Aby wejść w posiadanie haseł z Inteligo trzeba zabrać, lub zdrapać

    Jak już komuś uda się skorzystać z twoich haseł to jakie znaczenie będzie
    miał fakt, że zrobił to niezauważalnie, czy też zostawił ślad?

    --
    kriskel

  • 15. Data: 2002-01-16 14:02:27
    Od: "kuba93" <N...@p...onet.pl>

    .

> [...]
    > Henki) to zlodziej i morderca. Ktos Ci odpisuje ze moze jednak nie. A
    > Ty na to - no, mow co chcesz, ja jednak uwazam ze on kradnie i

    To już pachnie Lepperem?

    Ja nie oskarżam ja się tylko pytam.

    > Ja Ciebie nie oskarzam ze postepujesz podobnie, ale bardzo bym nie
    > chcial aby ktos wyrabial sobie poglad o jakimkolwiek banku nie
    > otrzymujac informacje z tylko jednej strony.

    W 100% się zgadzam, ale przeciez nikomu nie zabraniam się wypowiedzieć co
    też napisalem.
    Kazdy ma swoje zdanie i swoje preferencje. I bardzo dobrze,

    Quba

  • 16. Data: 2002-01-16 14:09:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 16, 2002 at 03:02:27PM +0100, kuba93 wrote:

    > To już pachnie Lepperem?

    A, ja Ciebie wcale nie obrazalem. To bardzo nieladnie obrazac inna osobe.

    > Ja nie oskarżam ja się tylko pytam.
    >
    > W 100% się zgadzam, ale przeciez nikomu nie zabraniam się wypowiedzieć co
    > też napisalem.
    > Kazdy ma swoje zdanie i swoje preferencje. I bardzo dobrze,

    OK, prosze Cie najmocniej - moj przyklad.

    Dostales karte VE z inteligo? Dostales pewnie. Wiesz ze mozna nia
    robic transakcje internetowe, prawda? A wiesz ze wcale do tego
    obecnosc karty nie jest potrzebna, prawda?

    A co stoi na przeszkodzie aby zebrac sobie takie numerki i pobawic sie
    w internecie w jakies zakupy?

    I to mi by zdecydowanie bardziej przeszkadzalo niz karta kodow, bo w
    przypadku karty kodow zawsze mozesz probowac dochodzic gdzie kasa byla
    przelana, w przypadku platnosci w internecie - nie zawsze.

    --

    --w

  • 17. Data: 2002-01-16 14:20:44
    Od: "kuba93" <N...@p...onet.pl>

    > A, ja Ciebie wcale nie obrazalem. To bardzo nieladnie obrazac inna osobe.

    Nie było moim celem obrażanie nikogo. Bardziej traktuj to proszę jako żart.
    Brzydzę się obrażaniem w internecie. To takie .......
    Jeśli tak to odebrałeś to sorki.

    Quba

    Ps.
    A co do płatności w necie.
    MAsz rację. Na o jednak też jest sposób. MAsz przeciez dwa konta i tylko do
    jednego kartę sobie aktywujesz.
    Myslę że dalej nie muszę pisać bo na pewno wiesz co mam na myśli.

  • 18. Data: 2002-01-16 14:25:22
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 16, 2002 at 03:20:44PM +0100, kuba93 wrote:

    > Nie było moim celem obrażanie nikogo. Bardziej traktuj to proszę jako żart.
    > Brzydzę się obrażaniem w internecie. To takie .......
    > Jeśli tak to odebrałeś to sorki.

    Nie, odebralem to dobrze, ale Lepper kojarzy mi sie tylko z jednostka
    leppera (== ilosc zboza konieczna do wysypania na tory aby zatrzymac
    pociag) albo z prezydentem. I nie wiem dlaczego z prezydentem. Moze
    dlatego ze tez go nie lubie?

> [...]
    > jednego kartę sobie aktywujesz.
    > Myslę że dalej nie muszę pisać bo na pewno wiesz co mam na myśli.

    No, ale to statystyczny czlowiek posiadajacy tam konto wcale o tym nie
    wie.

    Podobnie jak mozna poprawnie poslugiwac sie prostym haslem na maszyne
    (tylko 8 znakow, zadnych TANow czy inne takie) jak i zle poslugiwac
    najlepszym tokenem. Kwestia zdawania sobie z tego sprawy.

    --

    --w

  • 19. Data: 2002-01-16 14:29:53
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "kuba93" <N...@p...onet.pl> wrote in message
    > KOlego poczytaj dobrze moj pierwszy post.
    > Wyrażam swoje odczucia i czy sie to Tobie podoba czy nie mam do tego
    prawo.

    Wcale Ci tego prawa nie odbieram. Chodzi mi raczej o sposob w jaki to
    robisz. Dyskusja o wyższości zdrapek inteligo nad kartkami mbanku to
    dyskusja o wyzszosci swiat wielkanocnych nad swietami bozego narodzenia.
    Natomiast Ty robisz z tego wielka afere, piszac np: "Inteligo bije w tym
    względzie mBank na głowę ze swoimi zdrapkami" lub "MOże by tak Pan Lachowski
    (chyba nie przekręciłem) pomyślał o tym w
    najblizszej przyszłości". Jesli to jest dla Ciebie tak istotne, jak wynika z
    tonu Twojego postu, to zamknij rachunek i nie denerwuj sie, ze ktos Cie
    okradnie. Jak chcesz sobie o tym spokojnie porozmawiac, to prosze bardzo. Mi
    sie na poczatku tez zdrapki podobaly, bo byly "fajne". Teraz juz tak wcale
    nie uwazam. Nie zawsze mam pod reka np monete, zeby je zdrapac, a nie mam
    ochoty brudzic sobie paznokci. Poza tym karty mbanku sa czytelniejsze -
    zdarzalo mi sie zle odczytac numer ze zdrapki, jezeli niedokladnie zdrapalem
    farbe. Istotnej roznicy w bezpieczenstwie nie widze (wizja kogos wlamujacego
    mi sie do domu tylko po to, zeby ukrasc mi tan-y i wyczyscic konto mnie nie
    przekonuje. zreszta dokladnie to samo mozna zrobic ze zdrapka)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 20. Data: 2002-01-16 18:51:56
    Od: "1konsul" <1...@p...com>

    i ja sie generalnie z tym kolezka calkowicie zgadzam