    Date: Wed, 17 Aug 2011 10:10:00 +0100
    From: pmlb <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: euro w Polsce: dlaczego tak, dlaczego nie

    > Wprowadzenie euro w Polsce może być dobre dla kogoś i jednocześnie
    > złe dla kogoś innego? A jeszcze inny ktoś nie zwróci na to uwagi.
    > Jeśli Polska wprowadzi euro -- nie będzie mogła prowadzić swojej
    > własnej ,,polityki pieniężnej''. Źle to czy dobrze? Szwajcaria
    > wie, że to strasznie źle, gdy nie może dorzucać kolejnych franków.
    > Czy dla Polski byłaby złem niemożliwość dorzucania własnej waluty?

    Polska od 1992 nie moze prowadzic swojej polityki walutowej. Od 1992
    roku w Polsce zlotym wladaja najwiejksze banki zachodnie. Glownie oparte
    o kapital hiszpanski i one decyduja o wartosci zlotego i nie tylko!
    Polska polityka monetarna skonczyla sie wlasnie wowczas kiedy to Polaks
    stracila kontrole nad bankowoscia w kraju. Polska jest jedynym krajem w
    UE i w europie ktory oddal ponad 90% krajowej bankowosci w rece obcych
    bankow!
    Zobacz na zlotego i kusy walut: czy sadzisz, ze maja one jakies
    uzasadnienie w gospodarce polski, ze funt, euro czy frank raz jest na
    szczytach cenowych a za 2 miesiace na dolach by znow za 4 miesiace
    worcic na gorke? To tylko czyste spekulacjie - tak wyglada zlotowka a to
    bezposrednio przeklada sie na twoja prace, raz mniej doplacasz a raz
    wiecej w zaleznosci jakie dzis decyzje obcego banku. Po wejscu euro
    bedzie koniec spoekulacji waluta.

    > Coś może być dobre dla państwa i jednocześnie złe dla nas.
    > Może być złe dla państwa i jednocześnie dobre dla nas.

    Dla panstwa jako panstwa oraz dla nas obywateli euro bedzie zdecydowanie
    lepsze niz waluta sterowana obcymi bankami. Zloty to lokalna waluta
    spekulacyjna, euro to silan waluta wilu bardzo stabilnych gospodarczo
    krajow - tam nie ma takich spekulacji. Wiec zarowno panstwo (nie osoby z
    rzadu bo te straca) jak i obywatel bedzie miec znacznie loepiej pod
    waluta nie narazona na spekulacje.

    > Skąd mam wiedzieć, kim Ty jesteś, i co dla ciebie jest dobre?
    > Nie -- jest gorzej! Nawet, gdybym Cię znał i wiedział, jak
    > zarabiasz, co robisz, ile masz środków i zewnętrzy -- także
    > nie miałbym pojęcia o tym, czy dla Ciebie lepszym rozwiązaniem
    > jest euro w Polsce czy złotówka...

    Jesli nie zarabiasz na kursach walut to zawsze zloty bedzie dla ciebie
    gorsza alternatywa. Zloty jest dobr tylko dla osob ktore na tym
    zarabiaja glownie sa to banki.

> [...]
    > związanych z wprowadzaniem euro w Polsce...
    >
    > -=-
    >
    > W 2008 roku było wielu chętnych wróżbitów, ale chyba nikt
    > z nich wówczas nie wróżył dzisiejszego scenariusza:
    >
    > euro w dół
    > dolar w dół
    > franek w górę
    >
    > Ale ja jestem pewny tego, że wielu ludzi spoza wiadomej branży ;)
    > (czyli takich, którzy nie są ani wróżbitami, ani wróżkami, ani
    > prorokiniami, ani prorokami...) wiedziało dokładnie :) o tym,
    > że w 2011 tak właśnie ukształtują się ,,trendy walutowe''. ;)

    Nie trzeba byc wrozka, by przewidziec cene zlotowki czy franka, ktory
    jest tak naprawde tylko w Polsce brany pod uwage... Dlatego tal latwo
    nim manipulowac nad Wisla. Przy wejscu euro ten problem sam zninknie.