    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: euro w Polsce: dlaczego tak, dlaczego nie
    Date: Wed, 17 Aug 2011 00:54:34 +0200

    "1634Racine" j1n2es$8j7$...@i...gazeta.pl

    > "za" i argumenty "przeciw" wprowadzeniu w PL euro, to jakie to sa argumenty?

    Wprowadzenie euro w Polsce może być dobre dla kogoś i jednocześnie
    złe dla kogoś innego? A jeszcze inny ktoś nie zwróci na to uwagi.
    Jeśli Polska wprowadzi euro -- nie będzie mogła prowadzić swojej
    własnej ,,polityki pieniężnej''. Źle to czy dobrze? Szwajcaria
    wie, że to strasznie źle, gdy nie może dorzucać kolejnych franków.
    Czy dla Polski byłaby złem niemożliwość dorzucania własnej waluty?

    Coś może być dobre dla państwa i jednocześnie złe dla nas.
    Może być złe dla państwa i jednocześnie dobre dla nas.

    Skąd mam wiedzieć, kim Ty jesteś, i co dla ciebie jest dobre?
    Nie -- jest gorzej! Nawet, gdybym Cię znał i wiedział, jak
    zarabiasz, co robisz, ile masz środków i zewnętrzy -- także
    nie miałbym pojęcia o tym, czy dla Ciebie lepszym rozwiązaniem
    jest euro w Polsce czy złotówka...

    Co więcej -- podejrzewam, że poza wróżbitami tylko nieliczni
    znają odpowiedź na tego rodzaju pytania. Nieliczni, a raczej
    nieliczne -- poza wróżbitami odpowiedź znają wróżki. ;)

    -=-

    Ale masa ,,ekspertów'' zarobi krocie -- pisząc cokolwiek :) na
    temat skutków, lęków, obaw, możliwości, zysków itp. zjawisk
    związanych z wprowadzaniem euro w Polsce...

    -=-

    W 2008 roku było wielu chętnych wróżbitów, ale chyba nikt
    z nich wówczas nie wróżył dzisiejszego scenariusza:

    euro w dół
    dolar w dół
    franek w górę

    Ale ja jestem pewny tego, że wielu ludzi spoza wiadomej branży ;)
    (czyli takich, którzy nie są ani wróżbitami, ani wróżkami, ani
    prorokiniami, ani prorokami...) wiedziało dokładnie :) o tym,
    że w 2011 tak właśnie ukształtują się ,,trendy walutowe''. ;)

    -=-

    [chcesz bez polityki? -- zapuść brodę i pejsy?...]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'