  • 11. Data: 2003-12-02 16:13:29
    Temat: Re: eBank Express 1.6.02
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Robert napisał:

    >>>>> ANULACJA PROWIZJI - KRAJOWY ATM
    >>>>
    >>>> A co to jest ANULACJA?
    >>>
    >>> Operacja polegająca na anulowaniu.
    >>
    >> Taka operacja to ANULOWANIE.
    >
    > No i co z tego?

    No i to z tego, ze jesli anulowanie, to anulowanie, to dalej nie wiem,
    co to jest anluacja. Moze doroczna kolacja? DOROCZNA KOLACJA PROWIZJI -
    KRAJOWY ATM. Cudo po prostu.

    > Ja Ci wyjasnilem, co to anulacja, bo nie wiedziales.

    No i nie wyjasniles. A moze to Ty jestes pracownikiem mBanku i autorem
    tego potworka?

    Bartol

  • 12. Data: 2003-12-02 16:22:13
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bqidkf$j6m$...@i...gazeta.pl,
    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>:

    > No i to z tego, ze jesli anulowanie, to anulowanie, to dalej nie wiem,
    > co to jest anluacja.

    Dalej nie wiesz??
    To powtorze po raz ostatni:
    Operacja polegająca na anulowaniu

    > Moze doroczna kolacja? DOROCZNA KOLACJA PROWIZJI
    > - KRAJOWY ATM. Cudo po prostu.

    Przyjales troszke zla analogie. To slowo wpisuje sie w taki paradygmat
    morfologiczny:

    dezynfekować - dezynfekowanie - dezynfekcja
    kopulować - kopulowanie - kopulacja
    anulować - anulowanie - anulacja

    Mam nadzieję, ze to Ci wyjasnia.

    > No i nie wyjasniles.

    Mam nadzieje, ze teraz sie udalo.

    > A moze to Ty jestes pracownikiem mBanku i autorem
    > tego potworka?

    ???

    Nie wiem, skad taka mysl. Skorzystaj z dowolnej wyszukiwarki a przekonasz
    sie, ze termin "anulacja" jest juz od pewnego czasu uzywane w niektorych
    dziedzinach.

    Nie podoba Ci sie, bo jest dla Ciebie nowe.
    Proponuje wiecej tolerancji.

    --
    Robert

  • 13. Data: 2003-12-02 16:23:52
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 2 Dec 2003 17:07:09 +0100, w <bqid13$b35$1@news.onet.pl>, "Tadeusz
    Golebiowski" <t...@n...onet.pl> napisał(-a):

    > Taka możliwość będzie dopiero wtedy, gdy mBank udostępni historię w postaci
    > jakiegoś pliku.

    Na to bym nie liczył.

    Można zrobić już teraz, tylko trochę z tym roboty byłoby.

  • 14. Data: 2003-12-02 16:40:13
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Robert napisał:

    > Dalej nie wiesz??
    > To powtorze po raz ostatni:
    > Operacja polegająca na anulowaniu

    Oj. Powtarzanie, to nie wyjasnianie.

> [...]
    > morfologiczny:
    >
    > dezynfekować - dezynfekowanie - dezynfekcja

    OK. Ale nie zawsze to dziala i jest dopuszczalne. Anulacji nie ma ani w
    slowiniku ortograficznym, ani w slowniku jezyka polskiego (oba PWNu).

    > Nie podoba Ci sie, bo jest dla Ciebie nowe.
    > Proponuje wiecej tolerancji.

    Widzisz, nie chodzi o to, ze jestem purysta jezykowym, bo nie jestem.
    Ale nie jestem tez prostakiem jezykowym i takie dziwolagi wymyslane
    przez prostakow nie raza. I tyle.

    Bartol

  • 15. Data: 2003-12-02 16:47:00
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bqif6k$phq$...@i...gazeta.pl,
    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>:

    > Oj. Powtarzanie, to nie wyjasnianie.

    Nie sadzilem, ze az tak doglebnego wyjasniania oczekujesz, ale postaralem
    sie je przedstawic.

    Typowy uzytkownik jezyka polskiego potrafi zinterpretowac tego typu
    regularna formacje, nawet jesli pierwszy raz sie z tym spotyka.

    Udajesz, ze nie rozumiesz - mam nadzieje.

    > OK. Ale nie zawsze to dziala i jest dopuszczalne.

    Jak widzisz, jest to proces produktywny.

    > Anulacji nie ma ani
    > w slowiniku ortograficznym, ani w slowniku jezyka polskiego (oba
    > PWNu).

    Nie ma. To nie znaczy, ze nie ma tego slowa w jezyku. To chyba oczywiste.
    Leksykon jezyka jest nieograniczony, a slownik jest ograniczony. Poza tym te
    slowniki odzwierciedlaja stan przeszly, nie wiem, o ktorym slowniku j.p. PWN
    mowisz, ale wiekszosc nawet dosc "mocno" przeszly. To slownik opisuje jezyk,
    nie odwrotnie.

    > Widzisz, nie chodzi o to, ze jestem purysta jezykowym, bo nie jestem.
    > Ale nie jestem tez prostakiem jezykowym i takie dziwolagi wymyslane
    > przez prostakow nie raza. I tyle.

    Nie chce Ci ublizac, ale na temat jezyka nie wiesz zbyt wiele.
    Zastanow sie, zanim nazwiesz kogos "prostakiem". Wiekszosc slow, ktorych
    uzywasz dzisiaj, "wymyslil" jakis prostak.

    Proponuje EOT, bo odbieglismy od tematu.

    --
    Robert

  • 16. Data: 2003-12-02 17:31:33
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert wrote:
    [...]

> [...]

    > morfologiczny:
    >
    > dezynfekować - dezynfekowanie - dezynfekcja

    Czyli mamy zaakceptować
    kondensator - kondesnatorych - kondensatoremu [1] bo też jakiś automat
    sobie tak wymyślił?

    > Nie podoba Ci sie, bo jest dla Ciebie nowe.
    > Proponuje wiecej tolerancji.

    Eee tam. Rozumiem jeśli mówimy komputer zamiast "elektroniczna maszyna
    licząca" ale tu _mamy_ jedno słowo "anulowanie" - po co tworzyć taki
    neologim?

    KJ
    [1] - podobno słownik w MS Word 6.0 tak (albo podobnie) odmienia.

  • 17. Data: 2003-12-02 17:40:57
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    b...@b...kjonca.bogus,
    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>:

    > Czyli mamy zaakceptować
    > kondensator - kondesnatorych - kondensatoremu [1] bo też jakiś automat
    > sobie tak wymyślił?

    Oczywiscie, ze nie mamy.
    Jezyk polski nie ma takiego paradygmatu.
    "anulacja" nie wymyslil automat.

    > Eee tam. Rozumiem jeśli mówimy komputer zamiast "elektroniczna maszyna
    > licząca" ale tu _mamy_ jedno słowo "anulowanie" - po co tworzyć taki
    > neologim?

    A "po co" kopulacja skoro mozna kopulowanie?
    A "po co" alienacja skoro mozna alienowanie?

    Takie pytania mozna mnozyc, ale "po co"?
    Ta grupa nie jest tym zainteresowana.
    Powstaje slowo i juz.

    > [1] - podobno słownik w MS Word 6.0 tak (albo podobnie) odmienia.
    Podobno ;)

    --
    Robert

  • 18. Data: 2003-12-02 18:01:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert wrote:

    > b...@b...kjonca.bogus,

    > Oczywiscie, ze nie mamy.
    > Jezyk polski nie ma takiego paradygmatu.
    ?????
    > "anulacja" nie wymyslil automat.
    A kto ?
    [...]

    > Powstaje slowo i juz.
    <złośliwie> a ci wszyscy jezykoznawcy, to nie maja nic do roboty. Bo
    przecież słowa "powstają i już" A nie po to że np. a) trzeba nazwać nowe
    rzeczy/zjawiska nieznane wcześniej b) większość społeczeństwa zaczyna
    kaleczyć język na tyle powszechnie, że musimy to uwzględnić w
    słowniku[2]</złośliwie>

    > Podobno ;)

    polecam groups.google.com wyszukiwanie na pl.comp.os.advocacy autor
    January Weiner 3 (i to było daaawno)

    [2] jak myślisz do której grupy zaliczę "anulację" ?
    KJ

  • 19. Data: 2003-12-02 18:08:18
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    b...@b...kjonca.bogus,
    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>:

    > A kto ?
    nie zartuj sobie

    > <złośliwie> a ci wszyscy jezykoznawcy, to nie maja nic do roboty.

    Maja, ale nie zajmuja sie tworzeniem jezyka, podobnie jak nie fizycy
    stworzyli grawitacje.

    > przecież słowa "powstają i już" A nie po to że np. a) trzeba nazwać
    > nowe rzeczy/zjawiska nieznane wcześniej

    :)) Gdyby to bylo potrzebne, jezyki nigdy by nie powstaly, bo jezykoznawcy
    istnieja dopiero tak od nieco ponad 100 lat

    > b) większość społeczeństwa
    > zaczyna kaleczyć język na tyle powszechnie, że musimy to uwzględnić w
    > słowniku[2]</złośliwie>

    Nie wiem, o co Ci chodzi.
    Nic takiego nie ma miejsca.

    > polecam groups.google.com wyszukiwanie na pl.comp.os.advocacy autor
    > January Weiner 3 (i to było daaawno)

    Tego nie neguje.

    Proponuje EOT

    --
    Robert

  • 20. Data: 2003-12-02 18:20:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert wrote:
    > b...@b...kjonca.bogus,

    > nie zartuj sobie

    Nie rozumiem. Początkowo myślałem, że jakiś nieobyty jestem, ale
    sjp.pwn.pl też nic nie wie na temat tego słowa. Nie mam pod ręką
    papierowego wydania, ale przypuszczam, że tam też nie ma. obstawiam, ze
    ktoś z mbanku 'sobie napisał' i zostało. A że po polskawemu ? Co to kogo
    obchodzi, my tu panie rewolucja jesteśmy.

    > Maja, ale nie zajmuja sie tworzeniem jezyka, podobnie jak nie fizycy
    > stworzyli grawitacje.
    Chodziło mi tu o Twoje pełne wdzieku stwierdzenie, ze słowa "powstają i
    już" :-) Bardzo mądrzy ludzie się spierają o mechanizmy powstawania słów
    i jezyków , tworzą hipotezy, a to przecież takie proste: "słowa powstają
    i już"

    [...]

    > Nie wiem, o co Ci chodzi.
    > Nic takiego nie ma miejsca.