  • Data: 2003-03-06 13:39:34
    Temat: Re: e-banki zabezpieczenia
    Od: Bartol Partol <b...@p...c> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik WOJSAL napisał:

    > Ale co masz na mysli? Bezpieczenstwo zalogowania sie?
    > Czy bezpieczenstwo transakcji?

    Jedno i drugie.

    > Jesli idzie o to drugie - to nie znam w polskich bankach bezpiecznych
    > transakcji internetowych.

    Moglbys to rozwinac? Najlepiej podaj przyklad gdzie i jak to dziala.
    Hipotetyczne rozwiazania raczej mnie nie interesuja.

    > Jesli idzie zas o logowanie, to przydalayby sie filtry:
    > - czasowe
    > - IP
    > Rozwiazanie proste, tanie - a moze utrudnic zycie wlamywaczowi.

    I klientowi. Nawet bardziej niz wlamywaczowi.

    Nie wyobrazam sobie filtrow na IP, bo coraz czesciej komputer jest
    widoczny pod jednym z IP wystawianych na zewnatrz przez ISP, wiec gdy
    potencjalny wlamywacz skorzysta z tego samego ISP, to sie nie
    odfiltruje. Dodatkowo ISP moze wystawiac grupe adresow i wtedy kiszka,
    bo raz bank Cie rozpozna, raz nie. Za duzo problemow i zamieszania.

    A co do czasu. Masz na mysli ustawienie, ze zawsze loguje sie mniedzy 8
    i 9, a poza tym czasem bank nie pozwala na logowanie? To ja juz chyba
    wole chodzic do oddzialu. ;-)

    Bartek