    From: "kszyhoo" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dostałem prace - stanąłem przed wyborem OFE
    Date: Thu, 21 Jul 2005 10:37:33 +0200

    Witaj,
    optymalnie powinieneś wejść w OFE, który ma dobrą dynamikę w ostatnim
    okresie (np ost rok lub ost 6 miesięcy) i wartość jednostki nie jest wysoka.
    Taka strategia gwarantuje Ci najwyższe zyski.
    Po pierwsze kupujesz co miesiąc więcej jednostek bo są tanie.
    Po drugie najszybciej drożeją bo dany fundusz dobrze sobie radzi w
    aktualnych warunkach rynkowych.
    Przykładowo najlepsze fundusze zyskały w ost roku po około 18-20%, najgorsze
    ok 14%. Wiec jak dobrze wybierzesz to możesz zyskać nawet do 6pp więcej w
    ciągu roku.
    No i wybierz fundusz ze średnią wielkością kapitału. Kolosy już się zatykają
    i ciężko im efektywnie inwestować ogromne kapitały. Po za tym wolno reagują
    na zmiany koniunktury.
    Pierwsza piątka za ost rok od 18-07-2004 do 18-07-2005 to: ING, AIG, CU,
    Zurich i Credit Suisse. Wybierz z tych OFE ten który ma średnią wielkość
    kapitału i nie najdroższą jednostkę. Taki wybór daje Ci największe szanse na
    dobry zysk. A 20% w skali roku to całkiem przyjemne okolice. :-) Po dwóch
    latach jak jednostka Twojego funduszu będzie droga dokonujesz ponownego
    wyboru wg tych samych kryteriów. Przy odrobinie szczęścia, sprytnie
    zmieniając fundusze możesz zyskać 2 razy więcej w stosunku do nieaktywnego
    udziałowca. Niestety zmiany OFE w okresie krótszym niż 2 lata kosztują. Do
    roku 160zł, po roku 80zł, po dwóch latach gratis. W pierwszym okresie po
    wejściu OFE ma lekko wyższe opłaty od składki ale to niewielka strata w
    porównaniu z zyskiem o kilka procent więcej od zgromadzonego kapitału.
    Wyczerpujący serwis jest na www.hoga.pl - fundusze emerytalne - tabela
    notowań - (na dole) porównaj notowania z.....

    Pozdrawiam,
    Krzysiek