  • 1. Data: 2004-07-21 12:59:49
    Temat: dodatkowe info na przekazie, przelewie
    Od: "fil" <f...@p...onet.pl>

    Chciałbym spytać o następującą rzecz:

    kupuje klient coś u mnie. Płaci np na poczcie, albo w banku przelewem (z
    Polski)
    I teraz ja chciałbym aby on dokonując zapłaty, dodatkowo określił swój
    adres, na jaki mam przesłać mu towar, oraz adres e-mail [ jeśli byłyby jakieś
    kłopoty (z dostawą, dostępnością, itd)]

    Jeśli będzie to robił z poczty, to tam ładnie wszystko wypełni na druku
    przekazu.
    Ale co z bankiem ?
    Jeśli ma konto w banku, to czy przy dokonywaniu przelewu może określić
    jakieś dodatkowe informacje (właśnie ten adres domowy i adres e-mail ?)
    Czy są jakieś ograniczenia na długość takiego dodatkowego tekstu ?

    I drugie pytanie:

    czy na wyciągu z rachunku (na który wpłacać będą klienci) będą zachowane te
    dodatkowe informacje (właśnie adres doręczenia przesyłki oraz adres email,
    określone przez zamawiającego) [określone czy to na przekazie pocztowym, czy
    też dokonując przelewu]?

    Dziękuję za fachową radę i pozdrawiam
    Fil

  • 2. Data: 2004-07-21 14:03:18
    Temat: Re: dodatkowe info na przekazie, przelewie
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    fil wrote:
    > Jeśli ma konto w banku, to czy przy dokonywaniu przelewu może określić
    > jakieś dodatkowe informacje (właśnie ten adres domowy i adres e-mail
    > Czy są jakieś ograniczenia na długość takiego dodatkowego tekstu ?

    te same co na poczcie 4*35 znakow
    ile bank mu pozwoli wypelnic to zalezy od banku klienta

> [...]
    > oraz adres email, określone przez zamawiającego) [określone czy to na
    > przekazie pocztowym, czy też dokonując przelewu]?

    jak ty to zobaczysz na wyciagu to zalezy od twojego banku
    są banki ktore pokazuja wiecej danych a sa takie ktore pokazuja mniej
    a przez interneto pokazuja ci np jeszcze mnie - tylko czy to wplata czy wyplata

    Ogolnie biorac - nie kazdy klient bedzie w stanie spelnic twoje wymagania
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-07-21 14:05:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    fil wrote:

> [...]
    > jakieś kłopoty (z dostawą, dostępnością, itd)]
    >
    > Jeśli będzie to robił z poczty, to tam ładnie wszystko wypełni na

    Czy nie mylisz przekazu pocztowego z pocztową wpłatą na konto?
    Przy przekazie owszem dostaniesz ten druczek wypełniony przez klienta
    Wpłata na rachunek bankowy idzie eliksirem - skutek jak dla przelewu:
    patrz niżej

> [...]
    > jakieś dodatkowe informacje (właśnie ten adres domowy i adres e-mail
    > ?) Czy są jakieś ograniczenia na długość takiego dodatkowego tekstu ?

    Można. weź druczek bankowy i policz ile jest znaków w polu tytułem bo
    ja nie pamiętam. Przelewy idą ostatnio eliksirem więc nie dostajesz
    druczka wypełnionego przez nadawcę. Jeśli klient składa druczek to
    panienka w banku wprowadza go ręcznie do komputera i zgadnij czy jej
    sie zawsze chce pisać długie teksty i jak często się w nich myli. Nieco
    lepiej jest w wypadku banków internetowych lub systemów home-bankingu.
    Ale w tym wypadku czasami pole na tekst bywa krótsze niż pole w
    eliksirze. Lub jeszczce gorzej - dłuższe i jest bez ostrzeżenia
    obcinane.

> [...]
    > oraz adres email, określone przez zamawiającego) [określone czy to na
    > przekazie pocztowym, czy też dokonując przelewu]?

    W tych bankach z którymi miałem doczynienia są zachowane.

  • 4. Data: 2004-07-21 14:51:50
    Od: "Fil" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ale w tym wypadku czasami pole na tekst bywa krótsze niż pole w
    > eliksirze. Lub jeszczce gorzej - dłuższe i jest bez ostrzeżenia

    Generalnie, to chodzi o to jak powiązać ze sobą klienta kupującego coś,
    z zapłatą za towar. Jeśli więc mogą być problemy przy dłuższych tekstach
    (a takim niewątpliwie jest adres), to może wiązać zakupy jakimś symbolem
    np. ZAK-001. Facet będzie musiał jedynie to umieścić na druczku/przelewie.

    Ja wówczas mając wyciąg z banku widzieć będę czy dla zakupów o symbolu ZAK-001
    wpłynęła należność.

    W przypadku zapłaty kartą kredytową proces będzie bardziej zautomatyzowany:
    już w momencie pozytywnej odpowiedzi przez centrum autoryzacyjne mogę uznać
    zakupy za zapłacone. [chyba że jest tu ktoś kto ma zastrzeżenia do tego (?)]

    Pozdrawiam serdecznie
    Fil

  • 5. Data: 2004-07-21 15:37:45
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > (a takim niewątpliwie jest adres), to może wiązać zakupy jakimś symbolem
    > np. ZAK-001. Facet będzie musiał jedynie to umieścić na

    no przecież zawsze tak się robi przy opłacaniu przelewem np. konkretnej
    faktury.

> [...]
    uznać
    > zakupy za zapłacone. [chyba że jest tu ktoś kto ma zastrzeżenia do tego
    (?)]

    uwzględniając względną łatwość reklamowania transakcji
    kartą zastrzeżenia możesz mieć najwyżej Ty sam :-))

    > Pozdrawiam serdecznie
    również
    Pix