  • 1. Data: 2006-07-23 11:06:05
    Temat: do amatorów narzekających na sposób ustalania % w Multi przy kr. hipotecznym
    Od: "nod" <n...@o...pl>

    No i co myślicie - Wy wszyscy, którzy tak psioczyli o MultiBanku, że ich sposób
    ustalania % kredytu hipotecznego, które nie jest powiązane "LOBOR + marża" jest
    złe i w ogóle.
    Ja mam kredyt w CHF na 2,45% w Multi, a kolega dostał ostatnio kolejną podwyżkę
    z BPH - ma teraz oprocentowanie 3,7%.

    Rzeczywiście, Multi to fatalny wybór, bo przecież Zarząd wybiera oprocentowanie
    i jest to taka strasznie niekorzystna forma.... buahahhahah

  • 2. Data: 2006-07-23 12:51:34
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

> [...]
    > oprocentowanie
    > i jest to taka strasznie niekorzystna forma.... buahahhahah

    Poczekaj jeszcze pare dni/tygodni. W naturze nic nie ginie :-)
    Zobaczymy rowniez co bedzie jak cykl sie odwroci i LIBOR (nie "LOBOR")
    bedzie spadal.
    Zapewne wtedy napiszesz: koledze w BPH juz dwa razy obnizyli oprocentowanie
    a w Multi
    ciagle to samo...

    kursor

  • 3. Data: 2006-07-23 16:53:21
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-07-23 14:51, osobnik kursor stwierdził, iż:
    > Zapewne wtedy napiszesz: koledze w BPH juz dwa razy obnizyli oprocentowanie
    > a w Multi
    > ciagle to samo...

    Poza tym, oprocentowanie zależy też od wysokości kredytu, udziału
    własnego i choćby tego, kiedy go brał.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2006-07-23 18:40:17
    Od: a...@b...pl

> [...]
    > bedzie spadal.
    > Zapewne wtedy napiszesz: koledze w BPH juz dwa razy obnizyli oprocentowanie

    Nie wygłupiaj się!!! Chyba żartujesz...
    Mam w Multi kredyt od ponad 2 lat. W przeciągu ostatniego pół roku BPH
    podwyższyło oprocentowanie o min 0,6 pp. Tyle podnieśli siostrze w BPH.
    Mówiłam jej, żeby pomyślała przed wyborem - teraz się z niej śmieję.
    Pewnie, że "Koliberek" podniesie swoje procenty. To chyba oczywiste bo Libor
    szybuje w górę od ponad roku. Jeśli nie podniosą więcej niż te 0,6 p.p BPH
    będę zadowolona. Zobaczymy.
    A-ha, dowiadywałam się w Millenium (myślałam nad przeprowadzką) - również
    niezłe wzrosty w ciągu ostatnich pół roku.

    Chociażby dlatego, że nie spieszą się z podwyżkami nie mam żalu oo tę stopę
    prezesowską. Zobaczymy, zobaczymy

  • 5. Data: 2006-07-23 19:40:23
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "nod" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > oprocentowanie
    > i jest to taka strasznie niekorzystna forma.... buahahhahah

    Ogólnie to fajnie, ale wątek powinien nosić chyba tytuł 'spekulacja
    krótkoterminowa na kredycie hipotecznym' :-)
    Mowa o kredycie HIPOTECZNYM czyli perspektywie nie 2 czy 3 a 20 lub 30 lat, w
    takim horyzoncie czasowym i zabezpieczniu w nim własnych interesów trzeba tutaj
    myśleć.

    Może jestem wyjątkiem ale nie wierzę że że ten czy inny bank chce być tak bardzo
    dobry dla swoich klientów - banki nie są do kochania ale do zarabiania
    pieniędzy - ale dla siebie :-)
    Teraz sytaucja na rynku jest taka jak jest i wszyscy są optymistami.
    Ale za parę lat może być zupełnie inaczej.

    Podpisując jakąkolwiek umowę na 20 czy 30 lat zawsze lepiej mieć jasno określone
    jej warunki powiązane są ze wskaźnikami na które druga strony umowy (tutaj bank)
    nie ma wpływu.

    Jak ktoś już tutaj napisał: zobaczymy, zobaczymy (a za parę lat Google przypomni
    ten wątek przyznając rację jednym lub drugim :-)

    TomekD

  • 6. Data: 2006-07-23 20:47:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    a...@b...pl wrote:
> [...]
    > A-ha, dowiadywałam się w Millenium (myślałam nad przeprowadzką) -
    > również niezłe wzrosty w ciągu ostatnich pół roku.

    Podniosa o 0,5pp

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 7. Data: 2006-07-23 22:04:04
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Podniosa o 0,5pp

    a nie o 0,3pp jak w mBanku?

  • 8. Data: 2006-07-24 07:13:51
    Od: "nod" <n...@o...pl>

    > Poczekaj jeszcze pare dni/tygodni. W naturze nic nie ginie :-)

    Parę dni, tygodni, miesięcy... to ja już czekam i korzystam z tego, a przecież
    wg 95% osób na tej grupie forma ustalania % kred. hip. w Multi to złodziejstwo,
    porażka i na pewno jest niekorzystna dla klienta. Właśnie doświadczam tego
    "niekorzystego" zjawiska ;)

    > Zobaczymy rowniez co bedzie jak cykl sie odwroci i LIBOR (nie "LOBOR")
    > bedzie spadal.

    Oczywiście, że LIBOR - popełniłem literówkę.

    > Zapewne wtedy napiszesz: koledze w BPH juz dwa razy obnizyli oprocentowanie
    > a w Multi
    > ciagle to samo...

    Jak narazie różnica wynosi >1%, a nie sądzę, by Multi podniosło swoje % o więcej
    niż 1% (mBank podniósł o 0,3%). A to by oznaczało, że % w Multi mimo podwyżki
    jest nadal znacznie korzystniejsze niż w tym Waszym "rewelacyjnym" systemie
    libor+marża.

    > kursor

    nod

  • 9. Data: 2006-07-24 08:12:08
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

> [...]
    > podwyżki
    > jest nadal znacznie korzystniejsze niż w tym Waszym "rewelacyjnym"

    Dokladnie odwrotnie bedzie, gdy stopy proc.zmienią trend bedą. Taka jest
    cecha (wada/zaleta) tego systemu.

  • 10. Data: 2006-07-24 08:22:22
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    ludzie czym wy sie ekscytujecie?

    nie ma najmniejszego znaczenia ile kredyt kosztuje teraz lub ile bedzie
    kosztowal w przyszlym miesiacu, to zobowiazania na kilkadziesiat lat!!!
    i w takim horyzoncie nalezy je rozpatrywac

    po prostu w mBanku i Multi banki maja spora dowolnosc przy ustalaniu
    aktualnego oprocentowania kredytu, natomiast tam gdzie decyduje LIBOR
    lub inna zmienna to rynek okresla jaki jest koszt kredytu

    to nie bank podwyzszyl o x% oprocentowanie tylko stalo sie to
    autonomicznie w zwiazku ze wzrostem oprocentowania na rynku miedzybankowym

    pozdr.
    RobertS