  • 1. Data: 2008-07-02 11:56:25
    Temat: czyszczenie kont
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    wczorajsze TVN24:
    http://www.tvn24.pl/2140938,28377,0,0,1,wideo.html

    bylemu prezydentowi podbierano forse przez pol roku,
    ostatnio była jakaś afera z podrobionymi stronami iPKO,
    kilku nastolatkow dostalo tyle informacji od naiwnych klientow, ze
    znalezli ich i zamkneli, zanim zdażyli te informacje wykorzystać :-)

    takie przypominanie może kiedys nauczy ludzi ostrożności
    *** blad ***

  • 2. Data: 2008-07-02 15:50:57
    Temat: Re: czyszczenie kont
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    blad napisał(a):
    > takie przypominanie może kiedys nauczy ludzi ostrożności

    Ale jakich ludzi ? Z tego co oglądałęm w relacji to w tym przypadku kasę
    podprowadził pracownik banku. Przed takim czymś klient zabezpieczyć się
    nie może. Zresztą co ważne to bank kasę podobno zwrócił, tak więc klient
    żadnej szkody nie poniósł.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-07-02 17:02:33
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znalezli ich i zamkneli, zanim zdażyli te informacje wykorzystać :-)
    >
    > takie przypominanie może kiedys nauczy ludzi ostrożności

    Najwieksze "wycieki" sa wewnatrz banku. Zewnetrzne zdobycie danych czy
    przejecie konta to promil problemu.
    Pracownik banku ma dostep do danych, salda, nr. kart, nr. kont...

    ps. post wyslany po raz drugi, poprzedni poszedl z bledna data....

  • 4. Data: 2008-07-02 17:28:01
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Mithos" <

> [...]
    > zabezpieczyć się nie może. Zresztą co ważne to bank kasę podobno
    > zwrócił, tak więc klient żadnej szkody nie poniósł.

    tych, którzy dali się nabrać na lewą stronę www i podali dane, których
    nie powinni podawać
    (np. hasła, następne nr TAN itp)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2008-07-02 17:30:13
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "swen"
    > Najwieksze "wycieki" sa wewnatrz banku. Zewnetrzne zdobycie danych czy
    > przejecie konta to promil problemu.
    > Pracownik banku ma dostep do danych, salda, nr. kart, nr. kont...

    i dlatego ja lubię takie systemy bankowe, w których mogę udowodnić,
    że operację wykonałem ja, albo że jej nie wykonałem.
    Podpis elektroniczny mi to gwarantuje a liczba TAN nie.
    *** blad ***

  • 6. Data: 2008-07-02 20:52:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 2 Jul 2008 19:30:13 +0200, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

    >i dlatego ja lubię takie systemy bankowe, w których mogę udowodnić,
    >że operację wykonałem ja, albo że jej nie wykonałem.
    >Podpis elektroniczny mi to gwarantuje a liczba TAN nie.

    Jednocześnie podpis elektroniczy Ci gwarantuje, że jeśli ktoś go
    złamie, to nie udowodnisz, że to nie Ty.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 7. Data: 2008-07-03 20:25:26
    Temat: Re: czyszczenie kont - podpis el. Fortisa
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca"

    > Jednocześnie podpis elektroniczy Ci gwarantuje, że jeśli ktoś go
    > złamie, to nie udowodnisz, że to nie Ty.

    właśnie opadły mnie podobne wątpliwości co do nowego podpisu
    elektronicznego Foritsa, przechowywanego na karcie chipowej
    lub specjalnym nośniku "USB Key Smart Card Reader"

    Otóż w przeciwieństwie do poprzednich podpisów,
    które mogłem sobie przechować na USB w pliku zaszyfrowanym TrueCryptem
    teraz muszę dbać o taki nośnik USB ponieważ jest on chroniony jedynie
    4-cyfrowym PINem. Jak ktoś go pozna / zgadnie i pożyczy nosnik USB/kartę
    to konto może wyczyścić.
    Po trzech probach zgadywania nosnik sie blokuje (odblokowanie 8-cyfrowym
    PUKiem)
    ale muszę przetesować jak to jest z dwoma błednymi próbami pomiędzy
    poprawnymi
    logowaniami z użyciem klucza (czy błędy się sumują)

    Nie wiem czy nie wrócę do porządnego hasła i jednorazowego kodu na
    telefon
    - jest to nadal możliwe
    *** blad ***

  • 8. Data: 2008-07-03 20:39:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    blad pisze:
> [...]
    > poprawnymi
    > logowaniami z użyciem klucza (czy błędy się sumują)

    Ciekawe zabezpieczenie ma token GSM Eurobanku - wpuszcza do programu
    przy wprowadzeniu blednego pin, ale generuje wtedy nieprawidlowe kody.

  • 9. Data: 2008-07-03 21:38:32
    Od: buraxta <b...@g...com>

    krzysztofsf wrote:
    > Ciekawe zabezpieczenie ma token GSM Eurobanku - wpuszcza do programu
    > przy wprowadzeniu blednego pin, ale generuje wtedy nieprawidlowe kody.

    Coś jak pamięć kodów w telefonach SE - nie zapisuje nigdzie hasła tylko
    szyfruje i deszyfruje podanym hasłem. Jeśli hasło wpiszesz inne to cała
    zawartość pamięci zostanie źle zdeszyfrowana.

    --
    // \\
    // // // http://gnu.univ.gda.pl/~buraxta \\ \\ \\

  • 10. Data: 2008-07-04 08:56:28
    Od: "." <b...@b...pl>

> [...]
    > teraz muszę dbać o taki nośnik USB ponieważ jest on chroniony jedynie
    > 4-cyfrowym PINem. Jak ktoś go pozna / zgadnie i pożyczy nosnik USB/kartę

    Pin mozesz zmienic, a jak ktoś nie podglądnie to raczej ciężko trafić na
    właściwy pomimo tylko 1000 kombinacji

> [...]
    > poprawnymi
    > logowaniami z użyciem klucza (czy błędy się sumują)

    zapewne standardowo - poprawny pin kasuje licznik

    > Nie wiem czy nie wrócę do porządnego hasła i jednorazowego kodu na telefon

    tyle że sms jest jeden do wszystkiego co wg mnie nie jest zbyt dobrym
    rozwiązaniem