  • 1. Data: 2012-10-18 19:12:47
    Temat: czek w USD
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Spotkała mnie niewątpliwa przyjemność otrzymania groszowego czeku
    (kilkadziesiąt USD) wystawionego przez BBVA Compass Bank. Nie mam w tym
    banku rachunku. Niestety przyszedł pocztą, nie doręczyła go dziewczyna ze
    slajdu numer 1 ani podobna:
    http://www.bbvacompass.com/

    W związku z tym nie mam do niego emocjonalnego stosunku. Czy zbiorowa
    mądrość grupy mogłaby mi podpowiedzieć, do którego banku powinienem się udać
    w celu dokonania jego inkasa (czy co tam z nim innego warto obecnie zrobić)?
    Na szybkości mi nie zależy, bardziej na minimalizacji kosztu. Zasadniczo
    wolałbym wypłacić to w USD, ale w sumie to mi wszystko jedno, a wyrzucić nie
    wyrzucę przecież, bo uczciwie zarobiłem. :)

  • 2. Data: 2012-10-18 20:21:58
    Temat: Re: czek w USD
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > Zasadniczo wolałbym wypłacić to w USD, ale w sumie to mi wszystko jedno,
    > a wyrzucić nie wyrzucę przecież, bo uczciwie zarobiłem. :)

    inkaso.
    w banku w ktorym masz konto.
    z bankow w ktorych dalo sie zostawic czek do inakasa a nie wymgały
    posiadania konta to znam pekao (chyba juz nie) i citi.

    o koszty pytaj w poszczegolnych bankach.
    czas realizacji, okolo miesiaca, chociaz teraz moze byc szybciej.

  • 3. Data: 2012-10-18 20:32:41
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    > inkaso.
    > w banku w ktorym masz konto.

    No tak, tylko w którym? Nie mam jednego konta albo pięciu, a zamiast
    wszędzie pytać wolę się tu podpytać, może akurat ktoś ostatnio robił
    rozeznanie, bo miał czek na wyższą sumę i mu się chciało? Spieszyć mi się
    nie spieszy (czek ważny rok czy nawet dwa lata), a i uaktualnienie tego typu
    infa na grupie się może przydać.

    Kiedyś było albo zwykłe inkaso, albo coś innego (szybszego?, droższego?,
    ograniczonego do określonych wystawców czeków?), bodajże w BZWBK. Niestety
    dokładnie nie pamiętam co to było.