  • 1. Data: 2004-07-29 11:17:38
    Temat: chorwacja - wymiany złotówki
    Od: "Bonifacy" <d...@w...pl>

    czy lepiej (opłacalnie) jest kupić w Polsce euro i w Chorwacji zamienić na
    kuny czy wybierać kuny z bankomatu w Chorwacji ?

  • 2. Data: 2004-07-29 11:58:11
    Temat: Re: chorwacja - wymiany złotówki
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "Bonifacy", używający adresu <d...@w...pl>
    napisał:
    > czy lepiej (opłacalnie) jest kupić w Polsce euro i w Chorwacji
    > zamienić na kuny czy wybierać kuny z bankomatu w Chorwacji ?

    Jeszcze dwa lata temu kiedy na VE Millennium oplata za wyplacanie z
    zagranicznego bankomatu wynosila 3,5PLN bez wzgledu na kwote bardzo sie
    oplacilo. Wyszlo mi, ze wyplacajac w sumie kwote prawie 2500PLN w szesciu,
    mniej wiecej rownych, podejsciach bylem do przodu na okolo 70PLN. Ale jak to
    teraz wyglada? Trudno powiedziec, bardzo duzo zalezy od tego jak Twoj bank
    rozlicza wyplaty z zagranicznych bankomatow.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 3. Data: 2004-07-29 15:38:21
    Od: "Marlboro" <m...@h...org.pl>

    Hejka,

    Wczoraj rozmawiałem z moim przyjacielem, który właśnie co wrócił z Chowacji
    w weekend (ja się wybieram w sierpniu) i powiedział tak:
    - EURO kupić w Polsce
    - KUNY - jak się da też kupić w Polsce

    podobno na miejscu w tzw. oficjalnych miejscach jest bardzo drogo...

    --
    Pozdro...
    Marlboro

  • 4. Data: 2004-07-29 17:54:14
    Od: "Bonifacy" <d...@w...pl>

    Marlboro wrote:
> [...]
    > - EURO kupić w Polsce
    > - KUNY - jak się da też kupić w Polsce
    >
    > podobno na miejscu w tzw. oficjalnych miejscach jest bardzo drogo...

    A czy w bankomatach w Chorwacji można wyciagać kuny z karty Visa Electron ?
    To chyba najbardziej opłacalny sposób na ta walutę ?

  • 5. Data: 2004-07-29 20:40:08
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "Bonifacy" uzywajacy adresu <d...@w...pl>
    napisał:

    > A czy w bankomatach w Chorwacji można wyciagać kuny z karty Visa
    > Electron ? To chyba najbardziej opłacalny sposób na ta walutę ?

    Ja nie spotkalem bankomatu w Chorwacji ktory by wyplacal inna walute (np.
    Euro czy $) niz Kuny. Generalnie wszystko sie rozbija o to w jaki sposob
    nalicza prowizje za takie transkacje Twoj bank.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 6. Data: 2004-08-01 10:08:15
    Od: "A.G." <g...@o...pl>

    w linku aktualne kursy jednego z wiekszych chorwackich bankow (pierwszy od
    lewej kurs, to ten po ktorym bank kupuje dana walute)
    http://www.splitskabanka.hr/eng/Tl.asp

    wszystkie banki wymieniaja walute bez prowizji - natomiast z kantorami jest
    roznie (widzialem prowizje od 1% do 5%) - czasami tez kantory maja kursy
    "gorsze" niz banki

    jednego na pewno nie warto - kupowac Kun w Polsce

    A.G.

  • 7. Data: 2004-08-02 09:39:22
    Od: "slavi" <s...@o...pl>

    > jednego na pewno nie warto - kupowac Kun w Polsce

    Dlaczego nie???? Wlasnie sie wybieram do Chorwacji i taki mialem zamiar...
    I po co zabierac EURO do Chorwacji, Kuny nie wystarcza?

  • 8. Data: 2004-08-02 15:56:39
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    2 Aug 2004 11:39:22 +0200, na pl.biznes.banki, slavi w wiadomości
    <news:7f7b.000000b1.410e0bc9@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > Dlaczego nie???? Wlasnie sie wybieram do Chorwacji i taki mialem zamiar...
    > I po co zabierac EURO do Chorwacji, Kuny nie wystarcza?

    Oczywiście, że wystarczą, ale popatrz sobie na widełki jakie kantory
    mają na kunie: 0,55/0,70 PLN/HRK (np. http://www.kantory.krakow.pl/).
    Jeśli coś kun Ci po wyjeździe zostanie, to bedziesz je musiał sprzedać
    po bardzo niekorzystnym kursie, a z euro tego problemu nie ma.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 9. Data: 2004-08-02 16:04:59
    Od: "A.G." <g...@o...pl>

    > Dlaczego nie???? Wlasnie sie wybieram do Chorwacji i taki mialem zamiar...
    > I po co zabierac EURO do Chorwacji, Kuny nie wystarcza?

    Kantor w Polsce:
    1 Kuna = 0,70 PLN --> 1 PLN = 1,43 Kn
    1 EUR = 4,44 PLN

    Splitskabanka - kupno:
    1 PLN = 1,58 Kn
    1 EUR = 7,31 Kn --> czyli po wymianie EUR na Kuny w banku w Chorwacji 1 PLN
    = 7,31/4,44 = 1,65 Kn,

    Wnioski pozostawiam do wyciagniecia

    Oczywiscie mozna wziac Kuny w Polski - zakazu nie ma :-)

    A.G.

  • 10. Data: 2004-08-05 12:39:08
    Od: s...@o...pl

    > Wnioski pozostawiam do wyciagniecia
    >
    > Oczywiscie mozna wziac Kuny w Polski - zakazu nie ma :-)

    dzieki za wyjasnienia, oczywiscie skorzystam :)))