  • 1. Data: 2011-05-23 22:30:16
    Temat: bitcoin - nowa internetowa waluta peer2peer
    Od: prixu <p...@g...pl>

    Witam,

    Co myslicie o nowej internetowej walucie bitcoin, opartej na
    zdecentralizowanym projekcie opensource? Projekt ma okolo 2 lat, acz
    ostatnio lawinowo zdobywa popularnosc na calym swiecie (są już giełdy
    wymiany tej waluty), omawiany byl tez juz w kilku miejscach, np ostatnio
    na blogu Trystero:

    http://blogi.ifin24.pl/trystero/2011/05/22/bitcoin-j
    ako-system-transakcyjny

    i co wiecej interesuje sie nim juz CIA (art. po angielsku):

    http://www.bitcoinblogger.com/2011/04/bitcoin-techni
    cal-lead-to-present-at.html

    Wspominany byl tez w angielskim Forbesie:
    http://www.forbes.com/forbes/2011/0509/technology-ps
    ilocybin-bitcoins-gavin-andresen-crypto-currency.htm

    Od kliku dni sledze ten projekt, jest naprawde interesujacy, acz
    niektorzy uwazaja go za spekulacyjna banke i wcielenie schematu Ponziego.

  • 2. Data: 2011-05-24 07:21:44
    Temat: Re: bitcoin - nowa internetowa waluta peer2peer
    Od: reik <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-24 00:30, prixu pisze:
> [...]
    >

    > Od kliku dni sledze ten projekt, jest naprawde interesujacy, acz
    > niektorzy uwazaja go za spekulacyjna banke i wcielenie schematu Ponziego.

    Kolega Trystero ładnie to opisał na swoim blogu, przeczytaj:

    http://www.tinyurl.pl/?amQQAoO2

    W wielkim skrócie: ciężko sobie wyobrazić kogoś, kto oszczędności
    swojego życia ulokuje w czymś wirtualnym..

    r.

  • 3. Data: 2011-05-24 16:21:21
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "prixu" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Od kliku dni sledze ten projekt, jest naprawde interesujacy, acz niektorzy
    > uwazaja go za spekulacyjna banke i wcielenie schematu Ponziego.

    If bitcoin can be created by computers without you doing any work, you might
    wonder why it has any value

    no właśnie... ja nie widze.

    george

  • 4. Data: 2011-05-24 19:58:00
    Od: prixu <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > http://www.tinyurl.pl/?amQQAoO2
    >
    > W wielkim skrócie: ciężko sobie wyobrazić kogoś, kto oszczędności
    > swojego życia ulokuje w czymś wirtualnym..

    Tak, czytałem. Ale nie mówie tu tylko o inwestycji, a już szczególnie
    całym dostępnym kapitałem. Uważam, że bitcoin może np bardzo dobrze
    sprawdzić jako system mikropłatności w internecie, do tego poza
    jakimkolwiek nadzorem, co chyba głównie powoduje wzrost jego
    popularności. Już w tym momencie cena wynosi 7USD za 1 BTC, co daje
    jakies 50 mln USD z cały rynek (6mln BTC stworzonych jak dotad).

  • 5. Data: 2011-05-24 20:03:01
    Od: prixu <p...@g...pl>

    > If bitcoin can be created by computers without you doing any work, you
    > might wonder why it has any value
    >
    > no właśnie... ja nie widze.
    >
    > george

    Bo ma troche zalet, które jak dotąd dostrzega grupa geeków, zwolenników
    oprogramowania opensource, przeciwników NWO i ta grupa widze coraz
    bardziej sie rozszerza i wychodzi poza swoje ramy. A poza tym
    wytworzenie monet też nie jest takie łatwe i jest z góry ograniczone
    (max ma być 21 mln).

  • 6. Data: 2011-05-24 20:17:16
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "prixu" <p...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > bardziej sie rozszerza i wychodzi poza swoje ramy. A poza tym wytworzenie
    > monet też nie jest takie łatwe i jest z góry ograniczone (max ma być 21

    Jak sprawdzić aktualną ilosc bitcoins w network ?

    george

  • 7. Data: 2011-05-24 20:31:00
    Od: prixu <p...@g...pl>

    > Jak sprawdzić aktualną ilosc bitcoins w network ?
    >
    > george

    http://blockexplorer.com/q/totalbc

    natomiast volumen na najpopularniejszej gieldzie:

    https://mtgox.com/trade/megaChart

  • 8. Data: 2011-05-24 20:34:05
    Od: prixu <p...@g...pl>

    prixu pisze:

    > http://blockexplorer.com/q/totalbc

    poprawka: ta liczba pokazuje ile zostalo bitcoins wytworzonych jak
    dotad, moze byc mniejsza (np ktos utracil dane a z nimi monety)

  • 9. Data: 2011-05-25 06:25:02
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "prixu" <p...@g...pl> wrote in message

    > poprawka: ta liczba pokazuje ile zostalo bitcoins wytworzonych jak dotad,
    > moze byc mniejsza (np ktos utracil dane a z nimi monety)

    jak spłacić pożyczkę w bitcoins jesli obarczona jest odsetkami w sytuacji
    gdy osiągnięto systemowego maksa czyli 21 M bitcoins w obiegu ?

    george

  • 10. Data: 2011-05-25 08:53:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 24 May 2011 18:21:21 +0200, "george" <g...@v...pl> wrote:

    >If bitcoin can be created by computers without you doing any work, you might
    >wonder why it has any value
    >
    >no właśnie... ja nie widze.

    no właśnie, tylko złoto i srebro :-)

    Ja bym sparafrazował: "If US dollar can be created by FED without
    anybody doing any work, you might wonder why it has any value" :-)
    "Pomoc" dla PIIGS też raczej nie z pracy się bierze, co właśnie
    ostatnio kurs USD i CHF pokazuje.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski