  • Data: 2005-01-18 23:00:42
    Temat: Re: bezpieczeństwo transakcji w ING ( i innych )
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 18 Jan 2005 22:37:00 +0100, Dete naskrobał(a):

    > Nasunęło mi się pytanie: co w przypadku, kiedy ktoś dokonałby kradzieży
    > mojego dowodu osobistego i - zakładając, ze jest podobny do mnie (
    > posiadacze starych dowodów często mają zdjęcia robione w wieku 18-lat, lub
    > coś koło tego, zaś na nowych dowodach zdjęcie jest tak małe, że raczej
    > ciężko zobaczyć jakieś szczegóły ) - dodatkowo jakimś trafem znając sposób
    > mojego podpisu, dononałby przelewu na swoje konto, lub wypłaciłby całą sumę
    > z konta?

    Odpowiada karnie za przestępstwo fałszerstwa i wyłudzenie.

    > Uważam iż istnieje niemale prawdopodobieństwo zajścia takiego
    > właśnie zdarzenia - przynajmniej tak mi się wydaje.

    statystyki mówią dokładnie co innego.

    > Idąc dalej tą historią, przychodzę za tydzień do banku i ze zdziwieniem
    > dowiaduję sie, ze "wypłaciłem" wszystkie pieniądze. Jak wówczas wygląda
    > procedura? Co bank robi?

    Przyjmuje reklamacje i następnie ty albo bank zawiadamia prokuraturę.
    Sprawdzają kasety z kamer i podpis jeżeli nie twoje to kasa wraca.

    > Czy nie lepszym zabezpieczeniem jest np. karta IKM, jaką prowadzi bank PKO
    > SA? Tu jakby są 2 zabezpieczenia, bo nawet jeśli ktoś wszedłby w posiadanie
    > karty to jeszcze mus znać kod PIN, by dokonać jakieś operacji przy okienku
    > kasowym.

    Co za różnica kod pin czy podpis - na pewno ten pierwszy łatwiej zdobyć i
    nie da się go odróżnić od 'oryginału'. Dlatego też wole korzystać z
    przestarzałych KK z podpisem własnoręcznym bo nigdy nikt mi nie wmówi że
    oszust to ja :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org