  • 1. Data: 2008-03-01 10:20:34
    Temat: belka mniej niz 1 zloty - czy to możliwe?
    Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>

    podatek belki obliczany jest: odsetki*19% zaokrąglone do pełnych złotych.
    czy powyższe obowiązuje zawsze, przy każdym rodzaju rachunku/lokaty bankowej?

    jeśli odsetki*19% dają kwotę 49 groszy lub mniej, to po zaokrągleniu do pełnych
    złotych daje kwotę 0 (zero) złotych.

    czy bank może pobrać i odprowadzić podatek mniejszy niż złotówkę?
    czy nie może mieć miejsca takie pobranie?

  • 2. Data: 2008-03-01 10:22:22
    Temat: Re: belka mniej niz 1 zloty - czy to możliwe?
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Konrad N>S>" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czy bank może pobrać i odprowadzić podatek mniejszy niż złotówkę?
    > czy nie może mieć miejsca takie pobranie?

    Wydaje się, że nie powinno miec miejsca. Praktyka jest jednak inna.
    Raiffeisen pobiera dokładnie liczone 19%, przynajmniej około roku temu tak
    mi pobrał. Jak inne banki, nie wiem. Wiem na pewno, że ING oraz mbank i
    Multi pobierają stosując się do zasad zaokrągleń.

    marekz

  • 3. Data: 2008-03-01 13:11:12
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad N>S>" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > podatek belki obliczany jest: odsetki*19% zaokrąglone do pełnych złotych.

    trochę inaczej:
    odsetki zaokrąglone do pełnych złotych * 19% - i to zaokrąglone do pełnych
    złotych to dopiero podatek

    JS

  • 4. Data: 2008-03-01 13:33:06
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MarekZ"

    > Wydaje się, że nie powinno miec miejsca. Praktyka jest jednak inna.
    > Raiffeisen pobiera dokładnie liczone 19%, przynajmniej około roku temu
    > tak mi pobrał.

    Nordea do dzis pobiera 19% nie patrząc na zaokrąglenia
    - i ciągle opbiecują, że poprawią
    *** blad ***

  • 5. Data: 2008-03-01 17:47:34
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "ianus" <U...@o...pl> wrote in message news:fqbkl8$ko$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Konrad N>S>" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > trochę inaczej:
    > odsetki zaokrąglone do pełnych złotych * 19% - i to zaokrąglone do pełnych
    > złotych to dopiero podatek

    konkluzja-jezeli odsetki sa 2,49zl nie placisz podatku i banki stosujace
    poprawnie te regule nie pobiora podatku- mozna sobie zakladac lokaty np 2
    tyg. z odpow. kwota i nie placic podatku. jednak jest to uciazliwe i te same
    rezultaty mamy placa podatek, ale majac np wyzsze oprocentowanie na kontach
    oszczednosciowych. Np Getin daje na 2 tyg.-4% (powiedzmy mamy bez podatku),
    ale to samo mamy na koncie oszczedn z oprocent. 5%. banki agresywnie
    podnosza % na kontach oszcz., a nie na krotkich lokatach, takze teraz nie ma
    to wiekszego sensu.

  • 6. Data: 2008-03-01 18:51:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    Konrad N>S> pisze:
> [...]
    >
    > czy bank może pobrać i odprowadzić podatek mniejszy niż złotówkę?
    > czy nie może mieć miejsca takie pobranie?

    Jesli

    1. 0.50 < podatek < 1.00
    to powinienie4ś się cieszyć, bo zapłaciłeś za mało ;)

    2. podatek <= 0.50
    to jesteś w plecy o kwotę podatku.

    W zależności od przypadku złóż reklamację, albo odpuść ;)

    --
    Pete