  • 1. Data: 2006-06-30 12:21:01
    Temat: Zmiany w kredytach hipotecznych
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Witam,

    Czy moglby ktos mi wytlumaczyc, jakie zmiany w walutowych kredytach
    hipotecznych beda obowiazywaly od jutra? Czy sprowadzaja sie one do
    wymogu wiekszej o 20 % zdolnosci kredytowej?

    Chce kupic nieruchomosc, ktora jest warta 120-130 tys zl.
    Wlasciciel sprzeda mi ja taniej, za 110 tys. Moja zdolnosc kredytowa
    miesiac temu wytliczona byla na jakies 140 tys.

    Czy po zmianach nadal bede mial sznase na uzyskanie kredytu pod zakup
    tej nieruchomosci?

    Z gory dziekuje, za informacje.

    --
    Remember that you're perfect; God makes no mistakes <Bon Jovi>

    Karol KAKUS Nawrot -- k...@a...gwshm.edu.pl

  • 2. Data: 2006-06-30 12:22:19
    Temat: Re: Zmiany w kredytach hipotecznych
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Karol Nawrot" <k...@a...gwshm.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:e83507$324$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czy moglby ktos mi wytlumaczyc, jakie zmiany w walutowych kredytach
    > hipotecznych beda obowiazywaly od jutra? Czy sprowadzaja sie one do wymogu
    > wiekszej o 20 % zdolnosci kredytowej?

    zdolność kredytowa będzie liczona jak dla kredytu złotówkowego

  • 3. Data: 2006-06-30 12:35:22
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e8351t$nfa$1@news.onet.pl...

    > zdolność kredytowa będzie liczona jak dla kredytu złotówkowego

    dodam, że dla kwoty kredytu +20%

  • 4. Data: 2006-06-30 12:41:22
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > miesiac temu wytliczona byla na jakies 140 tys.
    >
    > Czy po zmianach nadal bede mial sznase na uzyskanie kredytu pod zakup tej

    to nie tak, na poczatek poczytaj sobie o zmianach jakie wprowadzil BPH
    (dosc ostro poszli),
    regulacje maja sprowadzac sie do tego, ze przy kredycie
    w walucie LTV to max. 70 % (czyli musisz miec min. 30% wkladu wlasnego)
    oraz zdolnosc kredytowa bedzie liczona jak dla kredytu zlotowkowego

    wniosek taki, ze na "tani" kredyt w walucie bedzie stac tylko tych
    bogatszych

    pozdr
    RobertS

  • 5. Data: 2006-06-30 13:13:27
    Od: "VigoX" <v...@o...pl>

> [...]
    | hipotecznych beda obowiazywaly od jutra? Czy sprowadzaja sie one do
    | wymogu wiekszej o 20 % zdolnosci kredytowej?

    godzine temu rozmawialem na temat kredytow z babka z pkobp. nie tzrebamiec
    zadnych wkladow lwasnych. Finansuja100 %. Jeszcze specjalnie o to pytalem
    czy mowi o nowych warunkach udzielania kredytow.
    Dodatkowo jesli wartosc ich oczacowania mieszkania bedzie wyzsza niz kwota
    zakupu (copewnie nie jest realne) to mozna wziac wiekszy kredyt (do wartosci
    ich szacunkow) na pokrycie np. jakis kosztow urzedowych.
    Nie wiem jak w innych bankach.

> [...]
    | miesiac temu wytliczona byla na jakies 140 tys.

    | Czy po zmianach nadal bede mial sznase na uzyskanie kredytu pod zakup

    Jak wyzej napisalem. Wedlug babki w PKO dadza ci kredyt nie wiekszy niz ich
    szacunek wartosci mieszkania. Bez wymogu wkladu wlasnego.
    Tez chce kupic i interesowalem sie tym.

    Vx

  • 6. Data: 2006-06-30 13:31:00
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    VigoX napisał(a):
> [...]
    > zakupu (copewnie nie jest realne) to mozna wziac wiekszy kredyt (do wartosci
    > ich szacunkow) na pokrycie np. jakis kosztow urzedowych.
    U mnie dom ma wieksza wartosc, niz kwota kredytu. Wlasciciel po prostu
    sprzeda mi nieruchomosc taniej. I tak sie zastanawiam, czy bank
    potraktuja roznice miedzy wartoscia, a kredytem, jak wklad wlasny?

    Kurcze, juz teraz nic nie wiem. Jak pytalem w czwartek w BPH, to tez nie
    wiedzieli nic na temat zmian...

  • 7. Data: 2006-06-30 15:27:16
    Od: "Krzysztof Bontal" <b...@o...pl>

    > U mnie dom ma wieksza wartosc, niz kwota kredytu. Wlasciciel po prostu
    > sprzeda mi nieruchomosc taniej. I tak sie zastanawiam, czy bank potraktuja
    > roznice miedzy wartoscia, a kredytem, jak wklad wlasny?

    Z informacji, ktore otrzymalem na razie tylko BPH mowi o LTV=70% (zreszta
    oni sie od 15 lipca wycofuja z kredytow walutowych - beda one dostepne
    tylkoo dla wąskiej liczby osob, np. tzw "klienta zamoznego")
    Co do innych bankow, LTV=70 wcale nie koniecznie znaczy ze się nie uzyska
    kredytu na 100%, tylko prawdopodobnie trzeba bedzie te 30% ubezpieczyc (tak
    jak teraz 20 %).
    Ty chyba mylisz dwie rozne rzeczy:
    1. mozliwa wysokosc kredytu = wartosci oszacowanej przez rzeczoznawce, a
    nie cenie zakupu.
    2. zdolnosc kreytowa:
    Zalozmy ze te Twoje 140 tys. bylo na 30 lat i oprocentowanie we frankach
    bylo 3,20 %. Jestes sam, nie masz samochodu i zadnych innych zobowiązan.
    To by znaczylo ze zarabiasz ok 1350 zł netto.

    Obecnie przy tych samych zalozeniach (oprocentowanie jak w zł = 5,45%, 120%
    wartosci kredytu) zeby dostac 140 tys musialbys zarabiac ok. 1900 zl netto.
    Lub inaczej: pzry Twoich zarobkach stac Cie bedzie na kredyt ok.: 89 tys.
    zl.

    * oczywiscie wartosci sa przyblizone, obliczone dla przyjetych przeze mnie
    zalozen i pod warunkiem zapowiadanych zmian.
    Pozdrawiam serdecznie.

  • 8. Data: 2006-06-30 17:07:15
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Krzysztof Bontal napisał(a):
    > 1. mozliwa wysokosc kredytu = wartosci oszacowanej przez rzeczoznawce, a
    > nie cenie zakupu.
    Tak, rozumiem to. Tylko zastanawia mnie, co innego. Jesli kupie
    nieruchomosc TANIEJ, niz prawdopodobnie wyceni ja rzeczoznawca, czy bank
    bedzie sklonny potraktowac roznice, jak wklad wlasny? Czy nie?

> [...]
    > Lub inaczej: pzry Twoich zarobkach stac Cie bedzie na kredyt ok.: 89 tys.
    Wyliczenia byly robione tylko dla polowy mojego dochodu (mam dwie umowy
    z pracodawca, a dla symulacji podalem tylko jedna). Tak wiec zdolnosc
    kredytowa nawet dla kredytu w PLN powinienme miec wystarczajaca. Jedyny
    problem polega na tym, ze ciagle boje sie, ze banki nie beda teraz
    chcialy udzielac kredytow na 100% wartosci nieruchomosci. Jesli nadal
    wystarczy ubezpieczenie niskiego wkladu wlasnego, to OK.

  • 9. Data: 2006-06-30 19:06:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl> writes:

    > Tak, rozumiem to. Tylko zastanawia mnie, co innego. Jesli kupie
    > nieruchomosc TANIEJ, niz prawdopodobnie wyceni ja rzeczoznawca, czy
    > bank bedzie sklonny potraktowac roznice, jak wklad wlasny? Czy nie?

    Jasne ze nie - to bedzie znaczylo ze nieruchomosc jest mniej warta,
    i ze rzeczoznawca moze zaczac zmieniac zawod :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2006-06-30 19:35:32
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Krzysztof Halasa napisa?(a):

    > Jasne ze nie - to bedzie znaczylo ze nieruchomosc jest mniej warta,
    > i ze rzeczoznawca moze zaczac zmieniac zawod :-)
    Hmm... Z tego, co wiem, to nieruchomosc pol roku temu byla wyceniona na
    jakies 130 tys. Mam umowe z wlascielem, na mocy ktore nieruchomosc
    zostanie mi sprzeda za 110 tys. Jesli wlasciciel godzi sie na sprzedaz
    ponizej warotsci rynkowej, to chyba nie jest to problem dla banku?