  • 1. Data: 2010-07-22 22:17:37
    Temat: Zdublowałam przelew
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Wysłał mi się 2 razy przelew z Aliora do PKO BP. Zadzwoniłam do Aliora z
    prośbą o wycofanie tego jednego przelewu to powiedziano, że nie można.
    Polbank jaki jest taki jest, ale omyłkowy przelew można wycofać.

    --
    animka

  • 2. Data: 2010-07-23 01:37:59
    Temat: Re: Zdublowałam przelew
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:
    > Wysłał mi się 2 razy przelew z Aliora do PKO BP. Zadzwoniłam do Aliora z
    > prośbą o wycofanie tego jednego przelewu to powiedziano, że nie można.

    I słusznie

    > Polbank jaki jest taki jest, ale omyłkowy przelew można wycofać.

    To nalezy uciekac, bo jak ci przeleje kase, a potem to cofnę to mnie
    możesz na księżycu szukać.

  • 3. Data: 2010-07-23 05:55:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > I słusznie
    > To nalezy uciekac, bo jak ci przeleje kase, a potem to cofnę to mnie
    > możesz na księżycu szukać.

    Widzisz jakiś problem z cofaniem przelewu, który jeszcze nie wyszedł z
    banku?
    To cię zmartwię, że są banki gdzie klient sam używając kodu jednorazowego
    może cofnąć zlecony przelew.

  • 4. Data: 2010-07-23 07:46:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 23 Jul 2010 07:55:09 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Widzisz jakiś problem z cofaniem przelewu, który jeszcze nie wyszedł
    > banku?
    > To cię zmartwię, że są banki gdzie klient sam używając kodu
    > jednorazowego może cofnąć zlecony przelew.

    Ale to zależy po prostu od rozwiązania jakie stosuje dany bank - można
    lub nie można. W przywołanym Aliorze jest to nawet fajna opcja, bo
    zlecając przelew na weekend możesz załączyć potwierdzenie na maila i dana
    osoba już wie np w piątek wieczorem, że otrzyma pieniądze w poniedziałek,
    właśnie z racji tego, że w Aliorze przelewu się cofnąć nie da. Czasami
    może to być pomocne.

    --
    xbartx

  • 5. Data: 2010-07-23 09:30:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Widzisz jakiś problem z cofaniem przelewu, który jeszcze nie wyszedł
    > z banku?

    to wysłał się ten przelew czy nie wysłał jeszcze?

    > To cię zmartwię, że są banki gdzie klient sam używając kodu
    > jednorazowego może cofnąć zlecony przelew.

    zlecony czy wysłany?

  • 6. Data: 2010-07-23 11:53:20
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > to wysłał się ten przelew czy nie wysłał jeszcze?

    Jak się klika klawisz zatwierdzenia to się "wysyła". Czy (i kiedy)
    się zrealizuje czy nie, to zależy od innych okoliczności.
    [NB w angielskich wersjach językowych bywa, że napisane jest na
    przycisku "submit".]

    > zlecony czy wysłany?

    Zlecony = taki, który został zatwierdzony, skierowany do
    realizacji ("wyslany") i zaakceptowany przez system. Ponieważ
    przed realizacją muszą być - jak wspomniałem wyżej - spełnione
    pewne warunki, z których niektóre zależą tylko od banku (np.
    saldo) lub ich zajście bank stwierdza sam z siebie (np. zgodność
    daty bieżącej z datą wskazaną w zleceniu przelewu), a inne (np.
    stan konta) pośrednio zależą od klienta, to w pewnych przypadkach
    "zlecony" = "wysłany (i nieodrzucony)" , a w innych nie.
    W danym przypadku idzie o wstrzymanie przelewu, którego realizacja
    nie zależy już od żadnych warunków zależnych od klienta (cofnięcie
    zlecenia).

    Do Ciebie zawsze trzeba dużymi, drukowanymi ? :)))

    witrak()

  • 7. Data: 2010-07-23 12:07:27
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

> [...]
    > osoba już wie np w piątek wieczorem, że otrzyma pieniądze w poniedziałek,
    > właśnie z racji tego, że w Aliorze przelewu się cofnąć nie da. Czasami

    Gorzej jak przez pomylke komus innemu wyslesz...

  • 8. Data: 2010-07-23 20:42:44
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent witek nadaje:
    > to wysłał się ten przelew czy nie wysłał jeszcze?

    Trzeba mieć cholernego pecha/szczęście by w momencie zatwierdzenia
    przelewu w tej samej chwili załapał się on na sesję elixiru. Zwykle musi
    trochę poczekać na swoją kolejkę.

  • 9. Data: 2010-07-23 21:14:33
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-23 22:42, JanKo pisze:

    > Trzeba mieć cholernego pecha/szczęście by w momencie zatwierdzenia
    > przelewu w tej samej chwili załapał się on na sesję elixiru. Zwykle musi
    > trochę poczekać na swoją kolejkę.

    No i czekał do następnego dnia.

    --
    animka