eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE › Re: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 5 Aug 2017 12:33:20 +0200

    Dnia Fri, 4 Aug 2017 13:49:34 -0700 (PDT), s...@g...com
    > Istotne jest to ze długu wykreowanego przez bank po prostu
    > fizycznie nie da sie spłacić bo pieniądza na kontach zabraknie w
    > stosunku do długu. I tu juz nawet nie mam na mysli banknotów czy
    > złota, mam na mysli sume pieniedzy w stosunku do długu.

    Sie da, tylko bys musial zmusic tych co maja oszczednosci na kontach
    do ich wydania.
    Pomagaja zerowe odsetki, oplaty, inflacja, podatki ...

    > Całość sie trzyma kupy i kręci tylko z jednego powodu:
    > Gospodarka sie rozwija i ten dodatkowy dług jest pokrywany tym co
    > jest wyprodukowane.

    IMO niekoniecznie.

    > Choć i tu pojawia sie pytanie: Skoro rope trzeba kupowac za dolary,
    > dolary sie dodrukowuje pi*oko w takt palenia ropy (upraszczam bo to
    > nie jest takt 1:1) a rope sie pali i ona znika to jakim cudem nie
    > mamy tak dużej inflacji w dolarach?
    >
    > Te dodrukowane dolary albo gdzieś się chowaja nie wypływając na
    > rynek ogólnodostepny albo gospodarka naprawde ogromnie rośnie ale
    > "ktoś" ten rozwój kasuje w swoich kieszeniach.

    Czesciowo to one sa chowane. Chiny np sporo mld zgromadzily ... ale
    teraz inwestuja.
    A kto ma z tego zysk ? Ten, kto wydrukowal :-)

    Ale nie sama ropa swiat stoi, jak dodruk bedzie umiarkowany, to
    gospodarka sie nie zalamie. A ropa to jakis ulamek swiatowej
    gospodarki.

    > Ogólnie, pokrycie dolara w ropie to ciekawy mechanizm. No takie
    > niemcy aby kupic rope muszą coś komus sprzedac cos konkretnego (np.
    > silnik bmw lub reaktor siemensa) za te "bezwartościowe zielone
    > papierki" komus kto te papierki dostanie od usa w zamian za ryż czy
    > telefon komórkowy. W efekcie usa "tylko" drukuje i kupuje a reszta
    > zapyla aby dobro realne wytwarzać.

    Otoz to.
    Tylko ze upraszczasz - Niemcy wyprodukja Mercedesa, dostarcza
    szejkowi, powiedza mu ze jest warty 100 tys $, czyli 2 tysiace beczek
    ropy.

    To juz lepiej na nas spojrz - rzad potrzebuje 10mld zl, to musi
    pozyczyc. Od pozyczki musi zaplacic odsetki.

    A Amerykanie moga sobie "wydrukowac" $, naszemu rzadowi pozyczyc,
    po czym my oddamy z odsetkami :-)
    A te glupie 3mld $ to taka kwota, ze nikt nie zauwazy, ze na swiecie
    tyle przybylo :-)

    J.