  • 1. Data: 2011-10-05 04:30:33
    Temat: Zakaz placenia karta w pracy
    Od: "Michal" <m...@o...pl>

    Czy pracodawca ma prawo zabronić pracownikowi płacenia za zakupy służbowe
    prywatną kartą i odmówić rozliczenia faktury w ten sposób opłaconej?
    Czy to ma jakiś sens?

    M.

  • 2. Data: 2011-10-05 05:24:06
    Temat: Re: Zakaz placenia karta w pracy
    Od: "Emeryk" <9...@w...pl>

    >prywatną kartą i odmówić rozliczenia faktury w ten sposób opłaconej?

    oczywiście, zgodnie z rozporządzeniem powinno byc płacone kartą firmową

    jk

  • 3. Data: 2011-10-05 05:26:55
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > oczywiście, zgodnie z rozporządzeniem powinno byc płacone kartą firmową
    Oświeć mnie - jakim rozporządzeniem ?
    WOJO

  • 4. Data: 2011-10-05 06:29:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 06:30:33 +0200, Michal napisał(a):

    > Czy pracodawca ma prawo zabronić pracownikowi płacenia za zakupy
    > służbowe prywatną kartą i odmówić rozliczenia faktury w ten sposób
    > opłaconej?

    Tak. Ma prawo.
    Jeśli kwota jest większa niż 15.000 EUR ma taki obowiązek.

    > Czy to ma jakiś sens?

    Nie. Dla kwot < 15.000 EUR nie ma sensu.

  • 5. Data: 2011-10-05 06:34:29
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Paź, 06:30, "Michal" <m...@o...pl> wrote:
    > Czy pracodawca ma prawo zabroni pracownikowi p acenia za zakupy s u bowe
    > prywatn kart i odm wi rozliczenia faktury w ten spos b op aconej?
    > Czy to ma jaki sens?
    >
    > M.

    Jesli nie opisano "zapłacono gotówka", to moze sie czepiac.
    Nie wiem na jakiej podstawie konkretnie, ale gdy zdarzało mi sie
    kiedys czesto kupowac rozne rzeczy rozliczane przez firme, ksiegowa
    wymagala jednoznacznego okreslenia sposobu platnosci na fakturze -
    stempel lub nadruk "zaplacono gotowka".

    US czepia sie wielu rzeczy.......

  • 6. Data: 2011-10-05 08:44:05
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Wed, 05 Oct 2011 08:34:29 +0200, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > kiedys czesto kupowac rozne rzeczy rozliczane przez firme, ksiegowa
    > wymagala jednoznacznego okreslenia sposobu platnosci na fakturze -

    Moja księgowa domaga się potwierdzenia zapłaty faktury, może być przelew,
    może być napis "zapłacono", nieistotne czy "zapłacono gotówką" czy
    "zapłacono kartą". Jeśli księgowa domaga się tylko faktur zapłaconych
    gotówką to jakaś dziwna jest.
    Wracając do tematu, kiedyś miałem pracodawcę, który udostępnił mi kartę
    firmową i życzył sobie płacenia tą kartą. Tylko w sytuacji gdy nie można
    było użyć tego firmowego Amexa miałem płacić gotówką lub własną kartą.
    Niemniej, nikt mi nie robił problemów jeśli drobne wydatki (kilkadziesiąt
    zł) płaciłem swoją kartą a firmową płaciłem tylko za przeloty, noclegi itp.

    Matt

  • 7. Data: 2011-10-05 08:55:03
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Paź, 10:44, Matt <m...@m...ms> wrote:

> [...]
    > zł) płaciłem swoją kartą a firmową płaciłem tylko za przeloty, noclegi itp.

    Moze ksiegowosc u zalozyciela posta nie chce sie bawic przykladowo w
    ponizsze

    http://kartyonline.pl/arty.php?id=232

    ZAPŁATA PRYWATNĄ KARTĄ PRACOWNIKA

    Może się zdarzyć, że pracownik kupując towary bądź usługi na rzecz
    firmy, zapłaci własną kartą kredytową. Wówczas otrzymaną fakturę
    należy zaksięgować następująco (zakładamy, że pracownik kupił
    materiały biurowe):

    W n konto zespołu 4 "Koszty wg rodzaju",

    Ma konto 202 "Zobowiązania wobec dostawców" oraz

    W n konto 202 "Zobowiązania wobec dostawców",

    Ma konto 230 "Rozrachunki z pracownikami".

    Wypłata pracownikowi należnej kwoty:

    W n konto 230 "Rozrachunki z pracownikami",

    Ma konto 100 "Kasa" bądź 130 "Bieżący rachunek bankowy".

    Dodajmy, że ujęcie faktury za pośrednictwem konta 202 "Zobowiązanie
    wobec dostawców" ma na celu zarejestrowanie w ewidencji obrotu z danym
    kontrahentem (dostawcą).

  • 8. Data: 2011-10-05 09:37:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 01:55:03 -0700, krzysztofsf napisał(a):

> [...]
    >
    > Dodajmy, że ujęcie faktury za pośrednictwem konta 202 "Zobowiązanie
    > wobec dostawców" ma na celu zarejestrowanie w ewidencji obrotu z danym

    A czym się różni to księgowanie od księgowania gdy pracownik zapłacił
    własną gotówką? Bo ja różnicy nie widzę. Może już ślepy jestem.

  • 9. Data: 2011-10-05 10:25:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Paź, 11:37, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > A czym się różni to księgowanie od księgowania gdy pracownik zapłacił
    > własną gotówką? Bo ja różnicy nie widzę. Może już ślepy jestem.

    W wiekszosci firm w praktyce nie ma takiej opcji - pracownik bierze
    "zaliczke" w wysokosci identycznej jak faktura (o ile wczesniej nie
    bral zaliczki ) i rozlicza ja w 100% faktura.

  • 10. Data: 2011-10-05 14:45:14
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    środa, 5 października 2011 08:29 jureq napisał na pl.biznes.banki:

    > Tak. Ma prawo.
    > Jeśli kwota jest większa niż 15.000 EUR ma taki obowiązek.

    > Nie. Dla kwot < 15.000 EUR nie ma sensu.
    Nie przesadzaj - 15 Euro? 67 zł (po kursie 4,47 zł)?