  • 11. Data: 2008-09-24 10:26:13
    Temat: Re: Zagadka: czy poniższe zdanie jest prawdziwe czy fałszywe i dlaczego
    Od: k...@o...pl

    > Zdanie niewątpliwie prawdziwe. Już wielokrotnie sądy wskazywały fiskusowi,
    > że jego zadaniem nie jest ocena sposobu prowadzenie DG a tylko skutków
    > podatkowych tego prowadzenia.

    można prosić sygnatury akt?

    > 2. Zapłata podatków i ZUS podatnika jest zawsze świadczeniem osobistym i
    > zawsze może być dokonana z rachunku osobistego. Wyjątek stanowi VAT za
    > spółkę cywilną. Tu dodatkowe ryzyko stanowi niedawny wyrok (nie pamiętam
    > WSA czy NSA) nie uznający za ważną zapłaty podatku za inny podmiot.

    można prosić synature akt?
    jeśli kolega nie pamięta to może inny czytelnik podrzuci?

    jestem mocno zdziwiony jak *zapłata* podatku może być "nieważna"?

    dobrze rozumiem że nie były to puste obietnice że zrobię to w grudniu po
    południu ale że ktoś rzeczywiście użył własnych pieniędzy zmniejszając
    swój stan posiadania? a urząd chciałby dostać drugi raz te same pieniądze?

    czy w ogóle *jakakolwiek* zapłata może być nieważna?

    czy jakikolwiek wierzyciel ma prawo odmówić świadczenia przez
    inną osobę? i czy spełnienie świadczenia nie nakazuje urzednikom
    aby odczepili się od spółki cywilnej?

    Jeżeli kolega jest mi winien pieniądze i odda je ktokolwiek
    np. jego brat żona czy kochanka to czy mam prawo domagać sie
    od kolegi aby zapłacił po raz drugi? każdy sąd by mnie wyśmiał...

    Wg mnie, wyglądałoby to na próbę wyłudzenia pieniędzy przeze mnie...

    poza tym spółka cywilna to takie HWC a mówiąc ładniej "nie wiadomo co":

    skoro spółka cywilna nie może posiadać niczego to nie może także posiadać
    rachunku bankowego a skoro rachunek posiadają wspólnicy,
    to jaka jest różnica w użyciu rachunku posiadanego przez wspólnika
    albo w użyciu rachunku także posiadanego przez wspólnika?

    Czy urząd ma prawo decydować czy gotówkę na zakupy mam
    wyjmować z prawej czy z lewej kieszeni?
    przecież to jest bardziej chore niż amerykański system bankowy...

    > 3. Problemem jest opodatkowanie odsetek z tak wykorzystywanego ROR.
    > Zgodnie z literą prawa powinne być opodatkowane podwójnie - belka i
    > doliczenie do dochodu DG.

    Jeżeli to byłby najważniejszy problem, tzn. że opłacałoby się prawie
    zawsze i prawie każdemu bo odsetki są marne a prowizje wysokie...

    > 1. Wiele umów i regulaminów ROR zakazuje takiego użycia rachunku osobistego.

    czy dobrze kombinuję że złamanie tego zakazu 1) nie jest przestepstwem
    karnoskarbowym 2) nie jest wykroczeniem karnoskarbowym 3) nie podlega karze
    na podstawie innych niż kodeks karnoskarbowy przepisów prawa podatkowego?

    4) jest całkowicie niekaralne, a bank może ew. zamknąć rachunek,
    ale nie jest w stanie zrobić nic więcej?

  • 12. Data: 2008-09-24 10:32:09
    Od: k...@o...pl

    > Ale US moze /być niezadowolony/... i stad moze wynikac zmiana stanowiska...

    W którym miejscu Ordynacja Podatkowa stanowi, że organy podatkowe działają na
    podstawie przepisów prawa, " kierując się wygodą i zadowoleniem urzędnika"? :)

    a czy urząd ma prawo w ogóle zajmować sie przestrzeganiem regulaminu konta?
    czy też powinien skupić się wyłącznie na przestrzeganiu prawa podatkowego?

    > Ja nie twierdze, ze nie moze, ale ze dla niektorych instytucji wygodniejsze
    > byloby gdyby korzystal z innego typu rachunku :).

    a co mnie to obchodzi? Ja dbam o WŁASNĄ wygodę...

  • 13. Data: 2008-09-24 11:25:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 24 Sep 2008 12:26:13 +0200, kredytywkarpaczu napisał(a):

    > można prosić synature akt?
    > jeśli kolega nie pamięta to może inny czytelnik podrzuci?

    Sygnatury nie znam ale była to uchwała poszerzonego składu NSA z
    26.05.2008 r.

    http://www.podatki.egospodarka.pl/30972,Zobowiazanie
    -podatkowe-ma-charakter-osobisty,1,65,1.html

    http://www.rp.pl/artykul/56705,155963_Podatki_nalezy
    _placic_osobiscie.html

  • 14. Data: 2008-09-24 11:50:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > można prosić sygnatury akt?

    Przykładowo:

    "(...) Z ustawy nie wynika zakaz ponoszenia większego wydatku w sytuacji,
    gdy w celu uzyskania konkretnego przychodu strona mogła ograniczyć się do
    wydatku znacznie niższego" (wyrok NSA w Białymstoku z 3 czerwca 1998 r.,
    SA/BK 556/97).

    wyrok NSA w Gdańsku z 21 marca 1997 r., I SA/Gd 3280/95 (niepublikowany)
    stwierdzający, iż "Teza o tym, że wydatek jest tylko wtedy celowy, gdy
    przynosi określony efekt w postaci przychodu, pomija w ogóle ryzyko w
    prowadzeniu działalności i wyklucza ponoszenie strat"

  • 15. Data: 2008-09-24 13:25:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tak uzupełniając. Trzeba będzie znaleźć tę uchwałę - ciekawe jak sobie NSA
    poradził z art. 356 §2 KC?

  • 16. Data: 2008-09-24 14:20:26
    Od: k...@o...pl

    Czy ten wyrok NSA wydali bogowie których decyzje są niezaskarżalne
    czy spółka się odwoła i wygra w wyższej instancji?

  • 17. Data: 2008-09-24 18:47:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    k...@o...pl wrote:

    > Czy ten wyrok NSA wydali bogowie których decyzje są niezaskarżalne
    > czy spółka się odwoła i wygra w wyższej instancji?

    Wyższej instancji niż NSA? Chyba tylko TK albo Strasburg :).

    p. m.