  • 1. Data: 2011-04-12 05:14:29
    Temat: Zabezpieczenie oszczędności przed REALNĄ inflacją
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    Właśnie takie pytanie jak w temacie, jak zainwestować żeby rzeczywista
    wartość oszczędności (czyli ile za nie mogę kupić żarcia itd.) nie spadała?

  • 2. Data: 2011-04-12 06:24:53
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 12.04.2011 07:14, Piotr wrote:
    > Właśnie takie pytanie jak w temacie, jak zainwestować żeby rzeczywista
    > wartość oszczędności (czyli ile za nie mogę kupić żarcia itd.) nie spadała?

    Po prostu kup żarcie. To będzie inwestycja doskonała.

  • 3. Data: 2011-04-12 06:26:34
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Piotr" <y...@z...ru> wrote in message
    > Właśnie takie pytanie jak w temacie, jak zainwestować żeby rzeczywista
    > wartość oszczędności (czyli ile za nie mogę kupić żarcia itd.) nie
    > spadała?

    pytanie poboczne.

    jak mierzysz realną inflację ?

    george

  • 4. Data: 2011-04-12 12:30:53
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 12 Apr 2011 07:14:29 +0200, Piotr <y...@z...ru> wrote:

    >Właśnie takie pytanie jak w temacie, jak zainwestować żeby rzeczywista
    >wartość oszczędności (czyli ile za nie mogę kupić żarcia itd.) nie spadała?

    metale szlachetne, akcje kopalń złota, firm "energetycznych"
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2011-04-12 15:57:54
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-04-12 08:24, XYZ pisze:

    > Po prostu kup żarcie. To będzie inwestycja doskonała.

    Pamiętam już taki wątek sprzed paru lat.
    Stanęło na zakupie spirytusu.
    Sam się konserwuje i oprocentowanie wysokie.

  • 6. Data: 2011-04-12 17:56:41
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-04-12 08:26, george pisze:

    > jak mierzysz realną inflację ?

    Wzrostem cen najczęściej kupowanych artykułów i usług (żywność, paliwo,
    opłaty za media).

  • 7. Data: 2011-04-12 18:23:47
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-04-12 08:24, XYZ pisze:

    > Po prostu kup żarcie. To będzie inwestycja doskonała.

    A właśnie o czymś takim pomyślałem ;) Tyle że oprócz wspomnianego
    alkoholu reszta produktów nie ma przydatności do spożycia liczonej w
    latach ;-)
    Całe pytanie wzięło się z tego, że na koncie oszczędnościowym leżakuje
    sobie teraz kwota która przy dzisiejszych cenach wystarczyła by mi na
    kilkanaście lat utrzymania. I czasem myślę żeby nie trzymać tych
    oszczędności do emerytury, tylko wydać je już teraz, robiąc sobie
    permanentny urlop. Tyle że ceny artykułów codziennego użytku w
    większości rosną szybciej niż oprocentowanie lokat i to jest słaby punkt
    planu "jak zostać rentierem" ;)

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-04-12 18:28:53
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-12 20:23, Piotr pisze:
> [...]
    > permanentny urlop. Tyle że ceny artykułów codziennego użytku w
    > większości rosną szybciej niż oprocentowanie lokat i to jest słaby punkt

    Może jakaś nieruchomość.

  • 9. Data: 2011-04-12 18:51:58
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Piotr" <y...@z...ru> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > rosną szybciej niż oprocentowanie lokat i to jest słaby punkt planu "jak

    Ja myślę, że to jest właśnie dobra strategia postępowania. Wydawać te środki
    już teraz. Dla własnej frajdy. Nadmierne "oszczędzanie na starość" to dla
    mnie kompletna patologia. Po drodze na pewno trafią się okazje do
    zainwestowania tych środków choćby w niewielkiej części z ponadprzeciętną
    stopą zwrotu w tej dziedzinie, która będzie akurat dla Ciebie interesująca.
    W tej chwili zadbałbym przede wszystkim o ich zdywersyfikowanie na różne
    waluty. Przeróżne "złote recepty" przeróżnych "doradców" podarowałbym sobie
    jako nie warte większej uwagi. Jeżeli ma to być inwestycja kompletnie
    "pasywna" to nie ma raczej lepszej opcji niż konta o charakterze lokat albo
    rachunków oszczędnościowych w różnych walutach oraz bankach w różnych
    krajach świata. Zakładanie rachunków jest świetnym "pretekstem" do
    zwiedzenia przy okazji kawałka świata. Zakładam, że piszemy tu o kwocie nie
    niższej niż 1m.

  • 10. Data: 2011-04-12 19:01:33
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Piotr" <y...@z...ru> wrote in message

    > Wzrostem cen najczęściej kupowanych artykułów i usług (żywność, paliwo,
    > opłaty za media).

    z czystej ciekawości, jesli prowadzisz taki benchmark to czy możesz sie
    podzielić wynikami ?

    george