  • Data: 2006-06-21 16:16:21
    Temat: Re: Zabezpieczenie kredytu hipotecznego wekslm
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A możesz podać namiary (DzU, dzień , nr ?)

    Ja mam tekst ujednolicony. Too czym wyzej napisałem było zwiazane z
    aktualizacja o "antylichwę"

    Aktualna treść:
    "
    Art. 3. 1. Ustawy nie stosuje się do umów o kredyt konsumencki:
    1) (2) o wysokości większej niż 80.000 zł albo równowartości tej kwoty w
    innej
    walucie niż waluta polska; wartość waluty obcej oblicza się według średniego
    kursu ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski dla danej waluty,
    obowiązującego w dniu poprzedzającym dzień zawarcia umowy,
    2) (3) (uchylony),
    3) na mocy których konsument nie jest zobowiązany do zapłaty oprocentowania
    ani innych kosztów związanych z udzieleniem lub spłatą kredytu
    konsumenckiego.
    2. Ustawy nie stosuje się także do umów o kredyt konsumencki:
    1) w postaci nieprzewidzianego w umowie, utrzymującego się za zgodą
    kredytodawcy przez okres co najmniej trzech miesięcy, ujemnego salda; do
    umów tych stosuje się art. 6, 9 i 10,
    2) dotyczących odpłatnego korzystania z rzeczy lub praw, jeżeli umowa nie
    przewiduje przejścia własności rzeczy lub praw na konsumenta,
    3) (4) (uchylony),
    3a) (5) (uchylony),
    4) w postaci odroczenia terminu płatności za świadczenie niepieniężne,
    którego
    przedmiotem jest stałe lub sukcesywne dostarczanie energii elektrycznej,
    ciepła, paliw gazowych, wody, odprowadzenia nieczystości, wywóz śmieci lub
    świadczenie innych usług, jeżeli konsument zobowiązany jest do zapłaty za
    spełnione świadczenie w ustalonych odstępach czasu w trakcie trwania umowy,
    5) (6) przewidujących limit zadłużenia pożyczek i kredytów odnawialnych w
    rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym lub w innych rachunkach
    oszczędnościowych innych niż rachunki kredytowe, z zastrzeżeniem art. 5a; do
    umów tych stosuje się art. 11."