  • 11. Data: 2015-08-07 18:19:45
    Temat: Re: Z frankowej ciekawości zapytam...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2015 15:15:53 +0200, MarekZ napisał(a):
    > Spanikowane PO.
    > Ale ich projekt "nie był taki zły", bo był tak skonstruowany, że niewielu
    > osobom by się to faktycznie opłacało. Ale potem w Sejmie PiS razem z SLD
    > przegłosowali im takie poprawki, że nagle się to opłaca prawie wszystkim tym
    > specjalistom od spekulacji walutowych przy użyciu kredytu hipotecznego.
    > No i konsternacja. :)

    Ale PiS z SLD maja chyba za malo glosow, aby cokolwiek przeglosowac ?
    PO i PSL musialy pomoc.

    Potem Senat, gdzie PO ma samodzielna wiekszosc, ale widac tez sie boi,
    ze na krotko ...

    J.

  • 12. Data: 2015-08-07 20:25:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Tak masz rację: "Będą nowe podatki, uregulowania, kagańce,
    > nadzory służb i działania prokuratur" I wszystko to będzie służyło
    > dalszemu przenoszeniu ryzyka finansowego osób prywatnych (czyli
    > udziałowców banków i ich klientów) na podatników (czyli instytucje
    > państwowe).

    Podatnicy i instytucje państwowe to są zupełnie inne twory.

    > Do tego dojdzie przenoszenie zysków i kosztów z jednych branż
    > do innych. W wariancie optymistycznym tych, które więcej wydadzą na
    > działania piarowe i lobbingowe, w pesymistycznym tych, które zaoferują
    > wyższe łapówki. W ostatecznym rachunku za to wszystko zapłaci szary
    > obywatel i to najczęściej ten najbiedniejszy a nie najbogatszy.

    Wątpię, niby czym zapłaci?

    > Przykłady z różnych
    > branż: obniżenie opłat interchange, walka polskiego UOKiK z Orange i
    > szereg innych.

    Akurat obniżka MIF była sensowna, to był zwykły, niczym nie uzasadniony
    haracz, płacony tylko z powodu monopolu (albo duopolu, w wersji dla
    rozróżniających między "siostrzanymi" organizacjami).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2015-08-07 23:02:14
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 7 sierpnia 2015 08:05:26 UTC+2 użytkownik jureq napisał:

    > Nie będzie żadnych mądrych rządów. Będą rządy coraz bardziej
    > populistyczne.

    Tylko, ze to dokladnie w znaczeniu tego slowa.
    popolistyczne czyli obiecywanie rzeczy ktorych wcale nie zamierza sie spelnic.
    Te rzeczy to moze byc zarowno obnizanie podatkow jak i zwiekszanie wydatkow.
    W tej kategorii PO jest nie do pobicia: w ciagu 8 lat nie zrealizowali prawie nic z
    obietnic. Pamieta ktos referendum 4 razy tak?
    Niedawno nawet Olechowski przyznal, ze to byla tylko zagrywka taktyczna.

    Jesli ktos obiecuje, ze bedzie Janoskiem, i potem tym Janosikiem jest, to nie jest
    populista.

  • 14. Data: 2015-08-10 08:21:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 07 Aug 2015 20:25:27 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Podatnicy i instytucje państwowe to są zupełnie inne twory.

    Czyżbyś nie wiedział, że straty instytucji państwowych pokrywają
    podatnicy?

    > Wątpię, niby czym zapłaci?

    Pieniędzmi. A konkretnie wyższymi podatkami i jeszcze częściej nowymi
    parapodatkami.

    > Akurat obniżka MIF była sensowna, to był zwykły, niczym nie uzasadniony
    > haracz, płacony tylko z powodu monopolu (albo duopolu, w wersji dla
    > rozróżniających między "siostrzanymi" organizacjami).

    A może masz dostęp do konkretnych wyliczeń jak zmalały faktyczne wpływy z
    tego tytułu tych dwu organizacji, a jak wpływy banków? Może uważasz
    także, że gwałtowny wzrost wszelkich prowizji bankowych dla klientów nie
    ma nic wspólnego z obniżeniem MIF?

  • 15. Data: 2015-08-11 00:45:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jureq" 55c842e8$0$8373$6...@n...neostrada.pl

    > Czyżbyś nie wiedział, że straty instytucji państwowych pokrywają podatnicy?

    Na pewno wie. Każdy wie. :) Ale tylko płatnicy podatków są tym zainteresowani.
    ,,Pracownicy'' ZUS (żerujący na podatkach) udają, że tego nie wiedzą. JF także
    może udawać, że tego nie wie. :) No i ludzie tacy, jak Krzysztof Halasa...

    > Pieniędzmi. A konkretnie wyższymi podatkami
    > i jeszcze częściej nowymi parapodatkami.

    Choćby mandatami za ,,brawurową jazdę'' -- pod przykrywką szlachetnej walki
    o porządek i bezpieczeństwo. BTW -- skąd wzięta jest pogardliwa nazwa ,,bezpieka''?
    Co mają urzędy bezpieczeństwa publicznego do rzeczywistego bezpieczeństwa?

    -=-

    Za łachudrowatość ,,władz'' płaci społeczeństwo? Niekoniecznie. ;)
    Coraz częściej widzę, że zakres znaczeniowy słowa 'społeczeństwo'
    ulega zmianom. Coraz częściej płacąc na ,,społeczeństwo'' -- tak
    naprawdę płacimy na pindy z ZUS itp.

    -=-

    Hit netu -- pozdrowienie anielskie...

    I owoc żywota twojego je ZUS.

    -=-

    ZUS raz za razem skazuje na śmierć kogoś ciężko chorego -- po co ZUSowi pasożyt
    w ,,społeczeństwie''? I jednocześnie baluje na wyjazdach zagranicznych, buduje
    kolejne pałace, wypłaca swym ,,pracownikom'' premie i nagrody, podnosi pensje,
    zatrudnia swoich ludzi (prorodzinna polityka?) i typuje zbrodniarzy jako biegłych
    sądowych... Przy okazji płaci z naszych podatków swoim trollom -- Wolimowi
    z polszczyzny, czy JFowi z różnych grup... (Wolim cierpi na łuszczycowe
    zapalenie stawów, zaś JF -- chyba na osteoporozę i starcze słabniecie
    akomodacji wzroku)

    Jeśli ja z:

    -- astmą i alergią
    -- 7 wypuklinami kręgosłupa i tendencją do tyłozmyku/kręgozmyku
    (posyłany przez neurologów na operację kręgosłupa)
    -- astygmatyzmem i dalekowzrocznością obu oczu oraz niedowidzeniem lewego oka
    w pewnym sensie -- ślepotą lewego oka, bo to oko nie uczestniczy w budowaniu
    obrazu; reaguje na ruch i coś tam ;) słabo widzi przez 2 do 3 sekund po
    ,,odpoczynku''; nawet nie jest (i nie było nigdy) korygowane okularami
    stosownie do swego astygmatyzmu i swojej dalekowzroczności; zaczynało
    ponoć (okulary noszę od 6 miesiąca życia) od +11 dioptrii; do czytania
    i pisania nadaje się równie dobrze co nogi czy uszy ;)

    po latach bojów z ZUSem otrzymam rentę zdrowotną, nie będę dobrze pisał i myślał o
    ZUSie.
    To obiecuję publicznie. :) Nie zmieni tego prewencja rentowa w Gołdapi z jej
    ,,leczeniem''
    akustycznego urazu ucha... (wysłano mnie ledwo żywego z Gołdapi do Olecka --
    oczywiście
    moim transportem)

    Tak przy okazji -- prewencja rentowa obejmuje zagrożonych rentą, zatem:

    albo mnie niesłusznie wysłano na tę prewencję
    albo wypukliny ulegają leczeniu
    (można przeczytać w necie, co mówią o tym neurochirurgiczne kliniki)
    albo ZUS jest na bakier z logiką

    Aby było jasne -- wysłano mnie tylko z powodu kręgosłupa, co mam na piśmie ZUSu. :)

    -=-

    Jestem zdecydowanym zwolennikiem likwidacji ZUSu -- NATYCHMIATOWEJ!

    -=-

    Państwo, którego premierem jest lekarz, wydało wyrok wg którego
    'wypukliny krążków międzykręgowych kręgosłupa' to 'skolioza kręgosłupa'.
    Plakaty reklamowe ukazują owego premiera i słowa: 'Słucham, rozumiem, pomagam'. :)

    Ja zaś mam wątpliwości co do tego, że EKopacz cokolwiek rozumie.

    -=-

    Rosja niszczy żywność? A Polska niszczy ludzi. :)

    Jaka jest różnica pomiędzy niszczeniem wyprodukowanej
    żywności a uniemożliwianiem produkcji? :)

    -=-

    Bijecie się z bankami o franka? Ale nie banki zawiniły -- nie te, które dały Wam
    kredyty.
    Zawiniło państwo -- zdzierające podatki i dające w zamian Wam NIC. :) Państwo
    zawiniło,
    czyli ludzie, których wybraliście do władz i których wielu z Was broni jak
    niepodległości. ;)
    Gdybyście byli bogaci -- nie bralibyście ryzykownych kredytów, ale zarabialibyście na
    tym,
    co potraficie wykonywać. :)

    -=-

    https://www.youtube.com/watch?v=3OGoBTlyF1k&list=WL&
    index=13

    Tu jest o bankach -- i prywatyzacji PRLi. :) Bardzo fajne filmy. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2015-08-12 21:43:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Czyżbyś nie wiedział, że straty instytucji państwowych pokrywają
    > podatnicy?

    Nie jest tak absolutnie.
    Podatki rzeczywiście pochodzą od podatników, ale nie są ich własnością.
    Lepiej będzie gdy pożegnasz się z nimi przy zapłacie podatku. Biorąc to
    pod uwagę, straty instytucji państwowych mają się nijak do podatników.

    > A może masz dostęp do konkretnych wyliczeń jak zmalały faktyczne wpływy z
    > tego tytułu tych dwu organizacji, a jak wpływy banków?

    W tym kontekście, organizacje to są właśnie banki.

    > Może uważasz
    > także, że gwałtowny wzrost wszelkich prowizji bankowych dla klientów nie
    > ma nic wspólnego z obniżeniem MIF?

    Dla detalistów? Jasne że nie. To kwestia podaży i popytu, klient płaci
    to bank bierze.
    --
    Krzysztof Hałasa