  • Data: 2003-09-18 06:33:19
    Temat: Re: Wzrost kursu CHF w okresie 1995-2003
    Od: "Darek" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:57b4.000005fb.3f68d3c3@newsgate.onet.pl...
    > Trochę masz rację.
    > Co facet ma powiedzieć?
    > Z drugiej strony ma rację: przy długoterminowych kredytach hipotecznych
    nie ma
    > sensu co 5 sekund zmieniać walut i generalnie szaleć ze zmianami.
    > Sytuacji kiedyś się odwróci.
    > ja mam kredyt w CHF w NORDEI. brałem przy kursie 2.40 a jest 2.92. Mimo to
    mam
    > oprocentowanie 3.57%. I jest to zdecydowanie lepiej iż w złotówkach 5.5%
    Cos dziwne wyniki ci wyszly:
    Przyklad:
    Kwota kredytu = 150 000
    Okres = 20 lat
    Oprocentowanie podane przez ciebie czyli:
    CHF - 3,57%; PLN - 5,5%
    Kursy CHF: kupno - 2,40, kurs sprzedazy - 2,92
    Raty rowne

    Rata w CHF = 1065,00
    Rata w PLN = 1031,83
    Wiec cos nie tak z twoimi obliczeniami

    Jesli nawet przyjme oprocentowanie w PLN takie jak jest obecnie czyli ok.
    6,12% (bez promocji) to mamy rate w PLN:
    1085,06 wiec niewiele wiecej.