    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wskaznik LTV - liczony od kwoty umowy czy od wyceny
    Date: Thu, 07 May 2009 11:18:41 +0200

    > Oczwyiscie, ze od wyceny :) Dlaczego mialoby sie liczyc od umowy?
    > Sprzedam Ci moje warte 100 000 mieszkanie za 1 000 000 [zgodnie z
    > umowa], Ty wezmiesz kredyt na 900 000, nie splacisz i z czego bank sie
    > "zapsokoi" ? :) Mieszkanie jest warte tyle ile jest warte , a nie tyle
    > ile za nie placisz.

    Opisujesz sytuacje odwrotna czyli, ze niby mieszkanie jest znacznie
    drozsze na umowie niz w rzeczywistosci. Bank po to robi wycene, aby nie
    bylo takich sytuacji. Nie udzieli 1 mln. zł kredytu na mieszkanie warte
    100kzł, ale da 100kzł kredytu na mieszkanie warte 1 mln, bo niby
    dlaczego mialby nie dac?

    Poza tym gdybym kupil od Ciebie mieszkanie warte 1 mln. za 100kzł to
    miałbym US na karku i niezły domiar...

    W omawianym przypadku interesujace jest dlaczego wycena az tak bardzo
    rozni sie od ceny transakcyjnej. Czy az taki kryzys na rynku
    nieruchomosci mamy, ze mieszkanie jest sprzedawane za ok. 2/3 wartosci?

    Poza tym skoro od developera to czy przypadkiem mieszkanie nie jest
    nowe? Takie znacznie latwiej wycenic niz z rynku wtornego...

    pozdr.
    RobertS