  • Data: 2003-10-29 13:02:54
    Temat: Re: Wpłatomaty w Eurobanku
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Wicik <N...@p...onet.pl> wrote:

    > Pewnie będzie coś w stylu automatów na stacjach Neste A24 - przyjmują
    > banknoty za benzynę, ale żeby trafić na banknot, który maszyna
    > przyjmie, trzeba mieć niezłego farta :-))

    No właśnie:
    Jak taka maszyna może sprawdzić autentyczność banknotu?

    Nie ma do dyspozycji zmysłu dotyku żeby ocenić cechy papieru lub
    wypukłości/wklęsłości druku, a najdoskonalsza maszyna nie potrafi ocenić
    tego co widzi (może najwyżej porównać z jakimś wzorem); banknoty często są
    sprane, wymięte itp., a to musi fałszować wyniki.
    Poza tym PLN-y fabrycznie różnią się nieco rozmiarami, w zależności od serii
    (kiedyś trafiłem na dwie 50-złotówki o innej długości, widocznej z daleka na
    oko, obie były OK).

    Może ktoś miał z tym do czynienia i potrafi podać szczegóły, jakie
    rozwiązania są tam zastosowane? Skoro ludzie dają się nabrać, to w jaki
    sposób maszyna może pracować?
    Widzę tylko jedno wytłumaczenie: robot żre falsyfikaty, ale ich koszt w
    porównaniu z człowiekiem jest na tyle niski, że to się opłaca.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl