    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "Wielki Brat" z banku
    Date: Sat, 20 Mar 2004 15:53:48 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc43.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    news:vFT6c.179469$Or1.77698@news.chello.at...

    Ciekawe jakież to poufne informacje są niby w tym PESL-U, których to
    ujawnienie tak Cię zaniepokoiło. Poza tym, co masz w dowodzie osobistym,
    który i tak bankowi pokazujesz, to jest tam jeszcze nazwisko panieńskie
    matki. PESEL nawet nie zawiera poprzednich adresów, bo te dane są w TBD, a
    to inna baza danych, nie mówiąc o danych dotyczących posiadanego mienia
    czy rodziny, którą można próbować wydedukować na podstawie pewnych
    przesłanek, ale pewności nigdy nie będziesz miał. Ja bym tak nie
    panikował.

    Ja widzę dwa skutki tego postępku. Pierwszym efektem udostępnienia im
    PESLA jest to, że utrudni się życie oszustom posługującym się skradzionymi
    dowodami osobistymi. Bank sobie sprawdzi jaki powinien być numer dowodu i
    tyle. Drugim ułatwienie poszukiwania spadkobierców ustawowych, którzy
    dziedziczą długi. Jeden i drugi nie wydaje mi się niezgodny z zasadami
    współżycia społecznego.