  • 1. Data: 2009-11-04 07:42:32
    Temat: Visa w Niemczech i płatności kartowe.
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Jak to jest z płaceniem w Niemczech ?

    Kilka pytań mam:
    1) Jakie są limity pojedynczej transakcji ?

    2) Czy moge iść do kiosku i kupić czasopism za 5 EUR ? i przyjmą ?

    3) Czy powszechny w Niemczech jest PayPass ?

    4) podobno karty bez chipa w Niemczech są nieakceptowane, prawda to ?

    Podobno mając VISA na terenie Niemiec może być problem z akceptacją.
    Bankomaty oczywiście przyjmują, ale sklepy niekoniecznie.
    Własnie znajomy wrócił i miał tylko VISA Electron i kredytową VISA i miał
    problemy w mniejszych sklepach, sprzedawca pokazywał mu nalepki na terminalu
    dokart i nie było tam VISA a jedynie Maestro, MasterCard i lokalne niemieckie
    "portmonetki"

    --
    Imiennika

  • 2. Data: 2009-11-04 08:18:54
    Temat: Re: Visa w Niemczech i płatności kartowe.
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Lis, 08:42, "Imiennika" <i...@v...pl> wrote:

    > 1) Jakie są limity pojedynczej transakcji ?
    > 2) Czy moge iść do kiosku i kupić czasopism za 5 EUR ? i przyjmą ?
    Nie mam pojęcia jakie są limity, ja płaciłem kiedyś < 1 EUR kk na
    stacji benzynowej.
    > 3) Czy powszechny w Niemczech jest PayPass ?
    chyba nie.
    > 4) podobno karty bez chipa w Niemczech są nieakceptowane, prawda to ?
    Raczej karty inne niż wydane w ich lokalnym systemie nie są chętnie
    akceptowane.
    Czy przy np. Maestro fakt posiadania chipa ma znaczenie nie wiem.
    Nigdy chyba nie płaciłem
    tam Maestro bez chipa.

> [...]
    > dokart i nie było tam VISA a jedynie Maestro, MasterCard i lokalne niemieckie
    To znana sprawa. Karty VISY są często nie akceptowane, zwłaszcza VE.
    W mniejszych punktach tylko lokalne wynalazki, w niektórych można
    dodatkowo płacić
    Maestro (np. automat berlińskiego operatora komunikacji miejskiej)

  • 3. Data: 2009-11-04 09:38:55
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Imiennika wrote:
    > Jak to jest z płaceniem w Niemczech ?
    >
    > Kilka pytań mam:
    > 1) Jakie są limity pojedynczej transakcji ?

    Wynikac to bedzie z twojej umowy z bankiem, z umowy punktu posiadajacego
    terminal itp.
    Nie sadze, zeby byl jakis "ogolnoniemiecki" limit transakcji.
    W praktyce - bedzie to pewnie cos w okolicach 2000 euro (tyle gotowki
    wydaje maksymalnie wiekszosc bankomatow).

    I teraz uwaga - jak masz szczescie w totolotka (czy generalnie,
    szczescie do nietypowych zdarzen), to moze ci sie uda odwiedzic sklep, w
    ktorym zrobisz zakupy na duza kwote, po czym sprzedawca nie bedzie
    chcial przyjac platnosci karta, bo "nie jest w stanie stwierdzic twojej
    tozsamosci na podstawie polskiego dokumentu" (zdazylo mi sie raz).

    > 2) Czy moge iść do kiosku i kupić czasopism za 5 EUR ? i przyjmą ?

    Nie.
    W Niemczech ogolnie jest porazka z placeniem kartami.
    Wiekszosc sklepow przyjmuje jedynie niemieckie EC.
    Male sklepiki, typu kiosk, prawie na pewno nie przyjmuja platnosci
    zadnymi kartami, nawet niemiecka EC.
    Poza tym "Kiosk" w Niemczech to raczej punkt, w ktorym sprzedaje sie
    piwo, chipsy, ciastka, wode mineralna itp. niz czasopisma (choc gazety
    tez sa - lecz nie zawsze); jest otwarty pozno do nocy lub wrecz cala
    dobe - tak wiec jest to pojecie troche inne od polskiego kiosku.

    Wyjatkiem jest centrum miast, gdzie z reguly wiekszosc sklepow (poza
    kioskami i podobnymi malutkimi) przyjmuje platnosci kartami. Ale
    niektore duze sieci, np. Saturn czy Media Markt z elektronika, przyjmuja
    platnosci tylko niemiecka karta EC (nawet jak sa w scislym centrum).

    Niektore punkty przyjmuja platnosci tylko od 10 Euro (maja to napisane
    przy kasie, choc nie zawsze sie tego trzymaja).

    > 3) Czy powszechny w Niemczech jest PayPass ?

    :)

    > 4) podobno karty bez chipa w Niemczech są nieakceptowane, prawda to ?

    Nieprawda.

    > Podobno mając VISA na terenie Niemiec może być problem z akceptacją.

    Prawda. Podobnie bedzie z MasterCard i innymi "zagranicznymi" kartami.
    Szeroko przyjmowane jest jedynie niemieckie EC.
    Jak sklep przyjmuje Vise, to z reguly przyjmuje MasterCarda, i na odwrot.

> [...]
    > dokart i nie było tam VISA a jedynie Maestro, MasterCard i lokalne niemieckie

    Raczej jakis wyjatek, lub znajomy nie popatrzyl dokladnie.
    Choc siec DM przyjmuje Vise (nie wiem czy tylko electron, czy rowniez
    kredytowa), a nie przyjmuje MasterCarda.

    Z reguly niemiecka karta EC to zarazem karta Maestro - i takie logo bywa
    na terminalach.
    Czasem sprzedawcy wydaje sie, ze przyjmuja wszelkie karty - a w
    rzeczywistosci dziala tam tylko niemiecka EC (i nie dziala np. polska
    karta Maestro).

    W skrocie - jak nie masz niemieckiej EC, to przygotuj zapasy gotowki,
    lub karte, ktora ci umozliwi wyjac gotowke z bankomatu wzglednie tanio
    (mBankowa Visa Electron mozna w strefie Euro wybrac gotowke bez
    prowizji; nie wiem jaki mBank stosuje kurs i jak sie to ma do innych
    bankow).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2009-11-04 09:47:55
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-04 08:42, Imiennika wrote:
> [...]
    >
    > 4) podobno karty bez chipa w Niemczech są nieakceptowane, prawda to ?
    >
    > Podobno mając VISA na terenie Niemiec może być problem z akceptacją.

    : Podobno, gdy się ma kartę VISA, na terenie Niemiec można mieć
    problem z akceptacją.

    : Podobno, mając Visę, na terenie Niemiec może się mieć problem z
> [...]

    > dokart i nie było tam VISA a jedynie Maestro, MasterCard i lokalne niemieckie

    Tak, to prawda: w mniejszych miejscowościach i lokalnych sklepach jest
    to bardzo częste. Ale wszystkie sieciowe stacje benzynowe i sklepy
    jednak
    akceptują jedno i drugie. A ponieważ kiosków tam nie ma (prasę
    kupuje się
    na satcjach benzynowych) więc z wyjątkiem dolnych limitów operacji
    kartą
    nic nie stoi na przeszkodzie w kupowaniu czasopism z zapłatą kartą.

    witrak()

  • 5. Data: 2009-11-04 10:12:26
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    witrak() wrote:

    > Tak, to prawda: w mniejszych miejscowościach i lokalnych sklepach jest
    > to bardzo częste. Ale wszystkie sieciowe stacje benzynowe i sklepy jednak
    > akceptują jedno i drugie.

    Sieciowe Lidle, Netto/Plusy, Aldi, Saturny, Media Markty i podobne
    jednak kart - poza niemiecka EC - nie przyjmuja.
    Wiec nie jest to regula.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 6. Data: 2009-11-04 10:30:46
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Imiennika" news:0bd6.0000028c.4af13068@newsgate.onet.pl

    > Jak to jest z płaceniem w Niemczech ?

    Kiepsko, mizernie, wręcz tragicznie.

    > Kilka pytań mam:
    > 1) Jakie są limity pojedynczej transakcji ?

    Takie jakie sobie ustawisz/masz ustawione na karcie. Sklepy raczej nie
    stosują polskiego rozwiązania "płatność kartą od..." - przynajmniej ja się z
    tym nie spotkałem.

    > 2) Czy moge iść do kiosku i kupić czasopism za 5 EUR ? i przyjmą ?

    Jeżeli masz EC Karte to "od kopa" :) Sprzedawcy nie będą robili problemów.
    Jeżeli sklep obsługuje MC/Maestro/Visa/VE a ty posiadasz jedną z ww. kart to
    też zapłacisz. Problem polega na tym, że taki sklepów jest jak na lekarstwo.
    Ogólnie rzecz biorąc 5 euro to nie jest taka mała kwota i co nieco można za
    to kupić, nie tylko czasopisma ale i np. dwa kufelki piwka w knajpce itp. :)

> [...]

    Nieprawda.

    > Podobno mając VISA na terenie Niemiec może być problem z akceptacją.

    Nie podobno - ogólnie rzeczą biorąc jeżeli jesteś przyzwyczajona do
    polskiego podwórka, na którym prawie w każdym większym sklepie zapłacisz
    kartą to po przyjeździe do Niemiec możesz się trochę zdziwić.

    > Bankomaty oczywiście przyjmują, ale sklepy niekoniecznie.

    Trafiasz w samo sendo.
    Jeżeli więc ktoś planuje upłynnić trochę pieniędzy w Niemczech nie weźmie ze
    sobą euro bądź kartę dzięki której tanio wyciągnie mamonę z bankomatu ;)

> [...]
    terminalu
    > dokart i nie było tam VISA a jedynie Maestro, MasterCard i lokalne

    Bo tak jest.
    Ogólnie EC wiedzie prym. Potem jest Maestro i Mastercard tyle że i tutaj
    zdarzają się jajejczka. Przykład - w jednej z drogerii niemieckie Maestro
    przechodziło, polskie karty wydane przez dwa różne banki nie.
    Tak jak napisałem w jednym ze swoich poprzednich postów Niemcy pod względem
    płatności kartowych to dziki kraj. Ciut lepiej to wygląda im dalej jedziesz
    na zachód i... i na stacjach benzynowych (nie wszystkich!) znajdujący się
    blisko autostrad/przy autostradach.

    Podsumowując - bez gotówki ani rusz bo ilość punktów gdzie możesz za jej
    pośrednictwem płacić jest lekko to ujmując mizerna.

    PS.
    Przynajmniej z bankomatami nie ma tam problemu ;)

  • 7. Data: 2009-11-04 10:36:37
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Valdi" > "Imiennika" news:0bd6.0000028c.4af13068@newsgate.onet.pl

    > Podsumowując - bez gotówki ani rusz bo ilość punktów gdzie możesz za jej
    > pośrednictwem płacić jest lekko to ujmując mizerna.

    Zapomniałem napisać, że chodzi mi o ilość punktów gdzie można płacić kartą.
    Tak więc bez gotówki ani rusz :)

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2009-11-04 10:42:10
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Lis, 10:38, Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:

    > Ale
    > niektore duze sieci, np. Saturn czy Media Markt z elektronika, przyjmuja
    > platnosci tylko niemiecka karta EC (nawet jak sa w scislym centrum).
    Pewnie zależy od sklepu, ale ja płaciłem w Saturnie Maestro (innej
    opcji niż EC lub Maestro nie było).

> [...]
    > (mBankowa Visa Electron mozna w strefie Euro wybrac gotowke bez
    > prowizji; nie wiem jaki mBank stosuje kurs i jak sie to ma do innych
    Prosta zasada. Mała kwoty Alior, średnie eurobank, większe(tak od ok
    400pln) Polbank.
    mBank może przejść przy małych kwotach też (stosuje kurs BRE do
    przeliczenia na PLN)

  • 9. Data: 2009-11-04 10:44:37
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-04 11:12, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Sieciowe Lidle, Netto/Plusy, Aldi, Saturny, Media Markty i podobne
    > jednak kart - poza niemiecka EC - nie przyjmuja.
    > Wiec nie jest to regula.

    Masz rację - myślałem o takich jak Kaufhoff, Brinkmann, C&A, Makro...

    witrak()

  • 10. Data: 2009-11-04 10:46:28
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Lis, 11:12, Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:

    > Sieciowe Lidle, Netto/Plusy, Aldi, Saturny, Media Markty i podobne
    > jednak kart - poza niemiecka EC - nie przyjmuja.
    > Wiec nie jest to regula.

    Płaciłem w Saturnie Maestro , więc są wyjątki:)