  • 1. Data: 2010-01-17 14:23:11
    Temat: VISA Electron na podpis?
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    Witam,
    poszukuję banku, który wydaje kartę VISA Electron podpiętą do rachunku
    osobistego, ale działającej "na podpis", nie na PIN. Czy w ogóle są
    jeszcze takie banki w Polsce, które obecnie przy wznawianiu karty
    debetowej "ustawiają" karty z autoryzacją na odręczny podpis, a nie na
    PIN?
    Przy okazji. Podczas robienia zakupów kartą, którą podczas zakupów w
    Polsce zawsze musiałem zakup autoryzować PINem, w kilku krajach za
    granicą w sklepie mnie pytali o wybór: autoryzacja transakcji podpisem
    odręcznym lub przez wpisanie PINu.
    Jak to jest możliwe, żeby za granicą dawali możliwość wyboru, a w
    Polsce był nakaz: "tylko PIN albo spadaj kliencie"?
    J.

  • 2. Data: 2010-01-17 14:28:56
    Temat: Re: VISA Electron na podpis?
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Josh01"
    d.googlegroups.com

> [...]
    > jeszcze takie banki w Polsce, które obecnie przy wznawianiu karty
    > debetowej "ustawiają" karty z autoryzacją na odręczny podpis, a nie na

    Inteligo - jeszcze.

    > Jak to jest możliwe, żeby za granicą dawali możliwość wyboru, a w
    > Polsce był nakaz: "tylko PIN albo spadaj kliencie"?

    konfiguracja POSa?

  • 3. Data: 2010-01-17 14:47:38
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik Josh01 <josh.web.01@gmailcom> napisal w wiadomosci
    qd.googlegroups.com>
    > poszukuję banku, który wydaje kartę VISA Electron podpiętą do rachunku
    > osobistego, ale działającej "na podpis", nie na PIN

    Polbank (karta wydana 30 liściopada 2009).
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 4. Data: 2010-01-17 16:07:52
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    > Użytkownik "Josh01"
    > poszukuję banku, który wydaje kartę VISA Electron podpiętą do rachunku
    > osobistego, ale działającej "na podpis", nie na PIN. (...)

    przedpłacona VE ING (taka wygryziona)
    http://www.ingbank.pl/u235/navi/34520
    *** blad ***

  • 5. Data: 2010-01-17 16:57:16
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    On 17 Sty, 17:07, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

    > przedpłacona VE ING (taka wygryziona)http://www.ingbank.pl/u235/navi/34520
    > *** blad ***

    Mam pytanie co do tej karty ING - skoro ona taka "powycinana" to można
    nią bez problemu płacić w sklepach? Niby na stronie napisano, że tak,
    ale nie wiem jak sprzedawcy reagują na takie "cudo"? Wzywają od razu
    ochronę/policję czy przyjmują bez mrugnięcia okiem :)

    J.

  • 6. Data: 2010-01-17 19:02:25
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Josh01"
    .googlegroups.com

> [...]
    > ale nie wiem jak sprzedawcy reagują na takie "cudo"? Wzywają od razu
    > ochronę/policję czy przyjmują bez mrugnięcia okiem :)

    Bez obaw - najczęściej wzbudza zaciekawienie a nie odmowę transakcji.
    Jedynie czego nią nie dokonasz to wypłata z bankomatu.

  • 7. Data: 2010-01-18 23:07:38
    Od: "Dan W" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Josh01" <j...@g...com> napisał w wiadomości
[...]

    To zależy od terminala POS zainstalowanego w punkcie handlowym (lub
    usługowm), można się spotkać z sytuacjami, że w jednym sklepie chcą podpis a
    w innym PIN. Prędzej czy później na o rozwiązanie przejdą wszyscy więc chyba
    szkoda czasu na szukanie karty wymagającej jedynie podpisu. Zabezpieczenie
    kodem PIN jest bezpieczniejsze dla właściciela karty i dla banku - zwalnia z
    odpowiedzialności za realizację transakcji np. po zgubieniu karty. D.

  • 8. Data: 2010-01-19 08:24:55
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-01-19 00:07, Dan W wrote:

    > w innym PIN. Predzej czy pó 1/4 niej na o rozwi?zanie przejd? wszyscy wiec chyba
    > szkoda czasu na szukanie karty wymagaj?cej jedynie podpisu. Zabezpieczenie
    > kodem PIN jest bezpieczniejsze dla w?a?ciciela karty i dla banku - zwalnia z
    > odpowiedzialno?ci za realizacje transakcji np. po zgubieniu karty. D.

    A niby dlaczego podajesz taką opinię jakby była powszechnie uznana ?
    Że jest to wygodniejsze dla banku - oczywiste. Ale dla klienta
    niekoniecznie.
    Praktycznie wszystkie banki w Polsce przerzucają całą
    odpowiedzialność za transakcje potwierdzone PINem na klienta,
    łącznie z tym, że niektóre robią trudności z reklamacją nawet, wtedy
    gdy klient nie ma fizycznej możliwości znalezienia się w miejscu
    transakcji.
    A przy karcie na podpis przynajmniej za transakcję bezgotówkową
    odpowiada sklep.

    witrak()

  • 9. Data: 2010-01-19 18:30:13
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Valdi"

    > Bez obaw - najczęściej wzbudza zaciekawienie a nie odmowę transakcji.
    > Jedynie czego nią nie dokonasz to wypłata z bankomatu.

    potwierdzam, jeszcze po 3 czy 4 latach używania spotykam sklepy,
    w ktorych się trochę dziwią bo nigdy takiej nie widzieli.
    Tyle że dziwią się z zaciekawieniem a nie z obawa o jakieś oszustwo :-)
    *** blad ***
    PS - i działa również w internetowych zakupach

  • 10. Data: 2010-01-26 12:58:16
    Od: "Włodziu" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Dan W" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zabezpieczenie kodem PIN jest bezpieczniejsze dla właściciela karty

    Ćpałeś coś czy banku jesteś?

    Wczoraj byłem w Aliorbanku wpłacić kasę na konto. Przy drugim okienku młode
    dziewczę (blondynka) zakładała sobie konto z kartą. W pewnym momencie padło
    zdanie, że karta jest na PIN bo to jest bezpieczniejsze dla klienta.
    Akurat zakończyłem wpłacanie kasy i z ciekawości przerwałem konwersacje tym
    paniom (dwie blondynki - przy. red.)
    Zapytałem się pracownicy Aliora:
    -dlaczego wg pani karta na PIN jest bezpieczniejsza od tej na podpis?
    - bo podpis można podrobić a PINu nie, i nasza ma karta ma chipa i nie da
    się jej skopiować a karta na podpis nie ma chipa, bo ma tylko pasek
    magnetyczny i da się ją skopiować.
    Uśmiechnąłem się zdradziecko:

    - a czy wasza karta z chipem ma również pasek magnetyczny?
    Popatrzyła na kartę
    - no ma!
    - czyli jednak tez się da ją skopiować?
    - no niby tak, ale nie całą bo ona ma chipa!!
    - acha... rozumiem.

    Uśmiechałem się bardziej zdradziecko:

    - a co jeżeli ktoś w sklepie podpatrzy mi PIN i potem ukradnie kartę (bez
    kopiowania) a potem opróżni konto? Zwrócicie mi pieniądze?
    - .....hmm no nie bo transakcje były potwierdzona PINem!!

    - a jak by była karta na podpis i by ktoś mi ukradł kartę a następnie
    zapłacił nią w sklepie, to byście zwrócili?
    - ......hmm też nie! Zresztą nie wiem, bo my nie mamy kart na podpis więc
    nas to niedotyczy.

    Tyle o wiedzy pracowników banków.
    Założę się, że w każdym innym banku rozmowa wyglądała by podobnie