  • 11. Data: 2008-10-23 15:05:15
    Temat: Re: Transze kredytu we frankach
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Co Ty z tym denominowaniem? Przeciez w tytule jest napisane ze chodzi
    > o kredyt we frankach, wiec on jest _denominowany_ we frankach.
    > Naprawde musimy wymyslac nowe niepotrzebne znaczenia do istniejacych
    > slow?

    naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy kredytem walutowym a denominowanym
    w walucie? to NIE JEST to samo...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2008-10-23 17:16:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy kredytem walutowym a
    > denominowanym w walucie? to NIE JEST to samo...

    Tylko dla kogos, kto stara sie tworzyc nowe znaczenia dla istniejacych
    slow.

    Denominowany oznacza po prostu "wyrazony". Czym jest kredyt walutowy
    (w konkretnej walucie)? Ano wlasnie kredytem, ktorego suma jest
    wyrazona w (konkretnej) walucie :-)

    To, ze akurat kredyt walutowy czesto zwiazany jest ze sprzedaza
    i nastepnie ze skupem obcej waluty to jest akurat zupelnie inna,
    opcjonalna sprawa.

    Mam wrazenie, ze juz podawalem link do publikacji MF, gdzie zadluzenie
    zagraniczne podawane jest w zaleznosci od tego, w jakiej walucie jest
    denominowane? Chyba nie myslisz, ze to sa kredyty zlotowkowe?

    Nie wiem, moze mylisz to z kredytem indeksowanym?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2008-10-23 18:16:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tylko dla kogos, kto stara sie tworzyc nowe znaczenia dla istniejacych
    > slow.
    to nie jest słowotwórstwo, ale odnosząc to do wypłaty kredytu w transzach:

    w przypadku kredytu denominowanego (pożyczasz od banku pln) każda
    transza przeliczana jest z pln na walutę w momencie jej uruchomienia =
    dostaniesz tyle ile chciałeś w pln, finalnie w momencie podpisywania
    umowy nie wiesz ile będziesz miał chf do spłacenia

    natomiast w przypadku kredytu walutowego pożyczasz od banku walutę, a
    wypłata następuje w walucie przeliczonej na pln oznacza to, że jeżeli
    masz dostać 4 x 50.000 chf to wartości wypłaconych rat (w pln) będą
    różne w związku z tym, że uzależnione one są od kursu waluty w momencie
    ich wypłaty, w momencie podpisania umowy wiesz ile będziesz musiał
    spłacić chf

    dlatego też w drugim przypadku kredytobiorca może dostać za dużo lub za
    mało złotówek, ww. różnią się sposobem obliczenia transz do wypłaty, ale
    spłaca się je tak samo

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2008-10-23 19:09:05
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Thu, 23 Oct 2008 20:16:30 +0200, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    Ja się zastanawiam jak nazwać mój kredyt (ja rozumiem różnicę pomiędzy
    kredytem denominowanym, a kredytem w walucie).

    Mój kredyt wygląda na denominowany, ponieważ bank wypłaca mi transze w
    PLN, a ja płacę raty też w PLN. Jednakże w umowie mam napisane, że
    wypłaty są na daną wartość CHF przeliczone na PLN po kursie
    uruchomienia transzy.

    Tak czy siak u mnie efekt jest taki, że jeśli na koniec wypłacania
    transz CHF będzie stal wyżej od momentu, kiedy brałem kredyt, to
    nadwyżka zostanie mi przelana na konto.

    --
    z/svc

  • 15. Data: 2008-10-24 23:03:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

> [...]
    > różne w związku z tym, że uzależnione one są od kursu waluty w
    > momencie ich wypłaty, w momencie podpisania umowy wiesz ile będziesz

    Czyli uwazasz, ze roznica miedzy kredytem "niewalutowym, ale
    denominowanym w walucie" (chodzi o obca walute) to jest to, czy
    podstawa wyliczenia sumy kredytu (transzy itd) jest kwota w
    zlotowkach, czy w walucie?

    Tyle ze to jest wylacznie kwestia umowy, a mozliwosci jest wiecej.
    Np. mozesz miec linie kredytowa otwarta do X zl i do Y np. CHF
    (jednoczesnie oba warunki) - jak nazwiesz taki "mieszany kredyt"? :-)

    Mozesz miec wyplate kredytu w walucie (bo np. potrzebujesz ja
    zainwestowac za granica), splaty w walucie, ale limit w zlotowkach
    (bo np. zabezpieczenie jest w kraju).

    To nie jest, Twoim zdaniem, normalny kredyt walutowy?

    > dlatego też w drugim przypadku kredytobiorca może dostać za dużo lub
    > za mało złotówek, ww. różnią się sposobem obliczenia transz do
    > wypłaty, ale spłaca się je tak samo

    Niekoniecznie, rozna moze byc np. waluta splaty.

    Jak panstwo polskie pozyczalo za granica np. $1G, zobowiazywalo sie do
    splaty w $$$, ale nazywa to zadluzenie "denominowanym w dolarach
    amerykanskich" - to sie myli?

    Powyzsze to sa fakty. Teraz cos, co niekoniecznie jest faktem, ale
    jest IMHO prawdopodobne:

    "Rozroznienie" na kredyty walutowe i denominowane wymyslily banki po
    to, by odmawiac klientom mozliwosci splacania w walucie. Czyli
    teoretycznie zadluzenie wynosi XXX USD, EUR, CHF itd, ale nie mozesz
    sie go pozbyc po prostu przelewajac taka kwote (np. po wypowiedzeniu
    umowy itp), musisz jeszcze troche ekstra doliczyc.

    Dochodzi do takich bzdur, ze bank chce skupowac walute obca od klienta
    i nastepnie przeliczac ja ze zlotowek na (ta sama) walute w celu
    splaty.

    Druga mozliwosc jest taka, ze czesc tej choroby to efekt chorego prawa
    dewizowego (przeciez jeszcze niedawno nie mozna bylo w ogole prowadzic
    rozliczen (innych niz kantorowe) w walutach obcych, jesli oba podmioty
    byly "krajowe").
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2008-10-28 01:41:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiotrekP" gdpddj$jgh$...@n...news.atman.pl

    Spadnie -- za cztery lata. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2008-10-28 01:46:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiotrekP" gdpddj$jgh$...@n...news.atman.pl

    Spadnie ;) -- za trzy lub cztery lata. :) (w roku 2012)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'