  • 1. Data: 2005-10-06 09:30:16
    Temat: Telefon w sprawie "unikania podatków"
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Witajcie.
    Nie jestem pewien czy to dobra grupa, ale spróbuję.
    W ciągu ostatnich dwu dni zadzwoniono do mnie dwukrotnie w sprawie
    spotkania ze "specjalistą doradctwa finansowego". Spotkanie miało
    dotyczyć "unikania podatków" - jak się domyślam, sprzedaż jakichś usług
    inwestycyjnych.
    Dzwoniący przedstawiali się, i twierdzili że dzwonią z firmy AIG.
    Pal sześć te telefony, jednak zastanawia mnie skąd mieli mój numer - i
    konkretnie to skąd wiedzieli jak się nazywam. Telefon jest firmowy, w
    żaden sposób nie jest przypisany do mnie.

    Na pytanie skąd mają kontakt, mieszali się w zeznaniach, "od
    informatorów", "od znajomego", "obiecałam że nie powiem od kogo".

    Przyznam że nieco mnie to niepokoi.

    Czy spotkaliście się z takimi akcjami?
    Dzwoniłem do AIG, znaczit' do banku i do AIG TFI, i wypierają się żeby
    ktoś o podawanych przeze mnie nazwiskach u nich pracował.

    Puszczając wodze wyobraźni ;-) można sobie wymyśleć dość nieciekawy
    scenariusz "sprawdzania" przez jakichś oszustów, albo i bandziorów ;-)

    Nigdy nie byłem klientem AIG, nie podawałem na pewno tego numeru jako
    kontaktowego gdziekolwiek.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 2. Data: 2005-10-06 09:52:50
    Temat: Re: Telefon w sprawie "unikania podatków"
    Od: "Jaca" <j...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    | Puszczając wodze wyobraźni ;-) można sobie wymyśleć dość nieciekawy
    | scenariusz "sprawdzania" przez jakichś oszustów, albo i bandziorów ;-)

    Spokojnie!
    To normalna praktywa sprzedawców. Dzisiaj są w AIG, wczoraj byli w
    Nationwide, itd. Wymieniają się bazami danych, nieoficjalnie zapewne.
    Zawsze możesz spotkać się w siedzibie firmy (nie Twojej oczywiście tylko w
    tym AIG).
    Jak Cię to interesuje to się spotkaj, jeśli nie, to nie.

    --
    Jaca

  • 3. Data: 2005-10-06 09:56:18
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dzwoniący przedstawiali się, i twierdzili że dzwonią z firmy AIG.
    > Pal sześć te telefony, jednak zastanawia mnie skąd mieli mój numer - i

    Niestety mimo "ochrony danych", takie informacje rozłażą się
    Olej ich. To mogli być prawdziwi akwizytorzy ubezpieczycie, brokerzy na pół
    etatu.
    Taki ich zawód. Znajdą klienta, dostaną prowizję. A klienta coraz trudniej
    znaleźć.
    Akcja na "obniżenie podatków" ostatnio jest nagminna. Niektórzy dają sie
    skusić.

  • 4. Data: 2005-10-06 11:11:45
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Dzwoniłem do AIG, znaczit' do banku i do AIG TFI, i wypierają się żeby
    > ktoś o podawanych przeze mnie nazwiskach u nich pracował.

    Umow sie z gosciem w siedzibie firmy.

  • 5. Data: 2005-10-06 14:42:21
    Od: bob <b...@m...ru>

    Jakis czas temu też miałem podobny telefon w sprawie ubezpieczeń i zdaje
    się że gadał iż jest właśnie z AIG. Wysłałem go na drzewo ale
    zapomniałem zapytać się skąd ma mój telefon (domowy, prywatny).

  • 6. Data: 2005-10-06 17:55:58
    Od: "Adam" <...@...pl>

    > Na pytanie skąd mają kontakt, mieszali się w zeznaniach, "od
    > informatorów", "od znajomego", "obiecałam że nie powiem od kogo".
    >
    > Przyznam że nieco mnie to niepokoi.

    Witam,

    Mnie spotkala rowniez niespodzianka zestrony AIG - tym razem OFE.
    Zaczalem dostawac pisma, abym wypelnil zalaczone dokumenty i odeslal im,
    poniewaz we wniosku o zmiane funduszu wypelnionym przeze mnie sa
    niekompletne dane i nie moga dopelnic formalnosci w ZUSie. Problem w tym, ze
    ja nie wypelnialem zadnego wniosku/umowy..
    Poprosilem juz AIG OFE o przyslanie mi kopii umowy. Sprawa
    najprawdopodobniej powedruje do prokuratury - ktos prawdopodobnie podrobil
    moj podpis na dokumencie.

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 7. Data: 2005-10-07 22:34:06
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "bob" <b...@m...ru> napisał w wiadomości
    > zapomniałem zapytać się skąd ma mój telefon (domowy, prywatny).

    Mechanizm pozyskiwania numerów jest standardowy: z różnorakich baz danych.
    Zwykle też na zakończenie udanej czy nieudanej akwizycji grzecznie pytają
    czy "nie znamy kogoś kogo moglibyśmy polecić".
    Niektórzy na odczepnego podają numer swoich dalekich znajomych.